آخرین اخبار

28. خرداد 1398 - 21:27   |   کد مطلب: 35769
گرچه مهم است مشخص شود چه کسی یا ارگانی در ساخت و سازهای بام شهر و خانه کارگر کوتاهی کرده اند تا شرایط برای سقوط کودکی از شبه پرتگاه اطراف بام شهر رقم بخورد، اما مهمتر آن است که هرچه سریعتر، مشکل موجود نیز حل شود تا دوباره محوطه ناامن ساختمان ها قربانی نگیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار خبری با عنوان "آیا کودک 4ساله تویسرکانی آخرین قربانی کوتاهی مسئولان است؟پرتگاه، سقوط، مرگ؛ خطر در کمین کودکان بام شهر و خانه کارگر" که همراه با عکس و فیلم بود، بر آن شدیم تا با پیگیری هایی مطالبات مردمی و درخواست آنان را به گوش مسئولانی که باید برسانیم، تا آنانی که در واقعه تلخ سقوط کودک چهار ساله از ارتفاعی نزدیک به 10 متر به علت عدم مناسب سازی محوطه 98 واحدی بام شهر حال چه مقصر بودند و چه نبودند، لااقل این روزها دلشان به حال کودکان دیگر به رحم بیاید و دستی بر سر و گوش محوطه نامناسب و شبیه پرتگاه اطراف ساختمان های بام شهر و 61 واحدی خانه کارگر بکشند.

به همین دلیل در پیگیری نخست به سراغ رئیس مسکن و شهرسازی تویسرکان می رویم تا بدانیم جریان چیست.

«علی محمداصغری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: ساخت طرح 98 واحدی بام شهر حدوداً سال 85 با عنوان پروژه فرهنگیان و با تشکیل تعاونی و تقدیم زمین رایگان از سوی مسکن و شهرسازی آغاز و در ادامه کار طرح با مشکلات مالی و تغییر پیمانکار روبرو شد.

وی اظهار کرد: مدتی روند ساخت پروژه متوقف شد تا آنکه با نامه نگاری ها و اخذ موافقت های لازم متولیان امر توانستند این طرح را در قالب مسکن مهر ادامه دهند.

رئیس مسکن و شهرسازی تویسرکان افزود: دیوارچینی و امن سازی محوطه چندین سال است که پیگیری می شود، هشتم دی ماه سال گذشته به طور مستقیم از سوی این اداره نامه ای به ارگان های مربوطه حتی با رونوشت به آموزش و پرورش تویسرکان ارسال شد، در متن نامه تأکید شده بود که هرچه سریعتر برای رفع مشکل موجود اقدامات ضروری را انجام دهند، چرا که احتمال سقوط هم وجود دارد.

محمداصغری تصریح کرد: اسناد پیگیری ها موجود است و بارها این مسئله و خطرناک بودن محوطه اطراف ساختمان های بام شهر تذکر داده شد.

وی در ادامه به وضعیت وخیم محوطه 61 واحدی خانه کارگر هم اشاره کرد و گفت: با صحبت های انجام شده با مجری طرح، بنا بر آن است تا هرچه سریعتر دیوار حائل مناسبی برای محوطه واحدهای مسکونی ساخته شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به طور معمول برای هر ساخت و سازی طراح، پیمانکار، اگر مجری در دست تعاونی خاصی باشد یک تعاونی، بعد نظام مهندسی، شهرداری و مسکن و شهرسازی اقدامات لازم را باید انجام دهند تا ساختمانی ایمن با محوطه ای مناسب در اختیار خریداران قرار گیرد.

اینکه درباره دو طرح بزرگ ساختمان های بام شهر و خانه کارگر، نظام مهندسی چرا بدون توجه به شرایط ناامن بودن محوطه اطراف ساختمان، پایان کار صادر کرده و شهرداری تویسرکان هم این مهم را تأیید کرده، هنوز پاسخی از سوی آنان برای شفاف سازی ارائه نشده است.

البته شهروندان تویسرکانی انتظار و مطالبه دارند که طراح اولیه ساختمان، پیمانکار و تعاونی مجری نیز بیایند و اسناد خود را برای شفاف سازی ارائه دهند، آنان تأکید دارند که معرفی مقصر حادثه سقوط کودک4 ساله از بام شهر را به دستگاه قضائی بسپارند.

گرچه مهم است مشخص شود چه کسی یا ارگانی در این ساخت و سازها کوتاهی کرده اند، اما مهمتر آن است که هرچه سریعتر، مشکل موجود حل شود تا دوباره محوطه ناامن اطراف ساختمان ها قربانی نگیرد.

پیگیری رودآور تا ساخت دیوار حائل و حفاظ محوطه بام شهر و خانه کارگر ادامه دارد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان