آخرین اخبار

31. خرداد 1398 - 11:22   |   کد مطلب: 35782
گروه 32 نفره بانوان روایتگر تویسرکانی با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان، گروهی بی نظیر در کشور هستند که می خواهند در پیاده روی اربعین امسال به زبان انگلیسی واقعه جانسوز عاشورا و نیز اربعین را برای زائران حسینی به نمایش درآورند.

به گزارش رودآور؛ شامگاه روز شورای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان از برنامه فرهنگی روایتگری وقایع تاریخی اسلام که به همت حوزه علمیه کوثر تویسرکان چندین سال است که اجرایی شده بازدید کردند.

در این مراسم «لیلا ترکاشوند» رئیس حوزه علمیه کوثر تویسرکان با بیان اینکه بیش از سه سال که روایتگری وقایع مهم تاریخ اسلام توسط 32 نفر از بانوان حوزه علمیه خواهران برگزار می شود، گفت: این بانوان در یک دوره آموزشی موارد و مسائل مرتبط با روایتگری و فن بیان را به خوبی آموختند.

وی اظهار کرد: در ابتدا لوح فشرده مرتبط با این روایتگری درباره بخشی از وقایع از خارج از استان تهیه شد، اما خوشبختانه بانوان زینبی این حوزه برای دیگر برنامه های روایتگری خودشان به میدان آمدند و امروز شاهد روایت خوانی از وقایعی همچون واقعه بعثت، غدیر، عاشورا، اربعین و مهدویت و خطبه خوانی حضرت زینب(س) در شام و کوفه توسط بانوان روایتگر هستیم.

ترکاشوند در ادامه به اجرای قابل قبول و مورد پسند این گروه در پیاده روی اربعین سال گذشته در مسیر کربلا اشاره و تصریح کرد: برای اربعین سال جاری تصمیم بر آن است تا بخشی از واقعه جانسوز عاشورا و اربعین که توسط یکی از طلاب حوزه علمیه تویسرکان به زبان انگلیسی ترجمه شده، برای زائران حسینی کشورهای مختلف به نمایش درآید.

وی از ویژه برنامه های این حوزه علمیه برای کودکان و نوجوان با زبان و درک و فهم آنان خبر داد و گفت: در تاسوا، عاشورا و حتی در پیاده روی اربعین با رعایت درک کودکان، مفاهیم این وقایع مهم به آنان انتقال داده می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان