آخرین اخبار

13. تير 1398 - 13:54   |   کد مطلب: 35880
در حالی که وزیرجهاد کشاورزی از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره خسارات وارد آمده به محصولات کشاورزی بر اثر سرمازدگی امتناع کرد و گفت "سوال زیاد پرسیده اید!"، مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس او را وادار به پاسخگویی کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح امروز محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در سفره نیم روزه خود به تویسرکان، بی نظیرترین، منحصر به فردترین و تنها زنجیره تولید نهال پیوندی گواهی شده گردو کشور را در این شهرستان افتتاح کرد.

او همچنین با دیگر همراهان خود از طرح سرشاخه کاری یکی از باغات تویسرکان بازدید کرد.

حجتی در باغ نهالستان مادری گردوی تویسرکان در میان هیاهوی همراهان زیاد خود پاسخ چند سوال نماینده صدا و سیما و خبرنگار رودآور درخصوص خرید تضمینی گندم را داد که البته ابهامات بسیاری در پاسخگویی او به ویژه مشکلات پیش روی گندم کاران بود که در خبری به صورت جداگانه به آن می پردازیم.

پاسخ ها به نظر خود وزیر قانع کننده بود تا به جایی رسید که خبرنگار رودآور؛ مصرانه بر این سوال پافشاری داشت که بالاخره پس از چهار سال چه زمانی خسارت باغداران گردوی تویسرکان پرداخت می شود، جبران خسارتی که حتی گفته شده به همت مفتح نماینده مردم تویسرکان 30 میلیارد تومان برای آن تخصیص داده اند، اما دستگاه های دولتی همتی برای جذب آن در راستای حمایت از زندگی کشاورزان ندارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بی اعتنایی، سرش را پایین انداخت و رفت و جواب خبرنگاران را در این خصوص نداد و تنها گفت: سوال زیاد پرسیده اید!

در این بین خبرنگار رودآور مجدد قانع نشد و به دنبال وزیر رفت تا لااقل یک پاسخ کوتاه نیز بشنوند، اما در اقدامی قابل تأمل یکی دو نفر از اطرافیان وزیر که به نظر محافظان او بودند با دست جلوی بانوی خبرنگار را گرفتند و یکی هم در این میان گفت: خسارت سرمازدگی ارتباطی با حجتی ندارد بروید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنید!

دیگری هم مدعی شد باغ نهالستانی به این عظمت افتتاح شده خسارت کشاورزان را امروز پیگیری نکنید! در حالی که ااگر نبود پیگیری های مفتح و خود مردم تویسرکان همین باغ را از مردم این دیار دریغ می کردند.

بحث های رودآور برای احقاق حقوق کشاورزان با دیگر همراهان وزیر جهاد کشاورزی به شدت ادامه داشت و همه از پاسخ گویی با دلایل غیرمنطقی خودداری می کردند، تا آنکه مفتح نماینده مردم تویسرکان در مراسم آیین افتتاح زمانی که پشت تریبون قرار گرفت با حمایت قاطع از کشاورزان خسارت دیده، توضیح کاملی درخصوص میزان و چگونگی خسارت وارد آمده بر اثر سرمازدگی با محصولات کشاورزان و به باغداران را ارائه داد.

نماینده مردم تویسرکان با تأکید از وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ارشد دولت خواست تا مبلغ تعیین و تخصیص داده شده را که 30 میلیارد تومان است و دستگاه های متولی دولت به نحوی از پرداخت آن امتناع می کنند، را با پیگیری های خود از خزانه دولت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت کند.

بالاخره زمانی که نوبت به سخنرانی حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم رسید او زبان گشود و با تأیید حرف متفح گفت که پیگیر جذب میزان پرداختی خسارت تعیین شده از سوی سازمان برنامه بودجه و ستاد حوادث غیرمترقبه می شود.

یکی هم این وسط نبود بگوید وزیر جهاد محترم نماینده دولت روحانی؛ آیا بهتر نبود از همان ابتدا پاسخ می دادی و همراهانت هم با حرکاتی، پیگیری های مردمی را به سازمان دیگر حواله ندهند، آقای حجتی چرا کار پیگیری را که از دست خودت بر می آمد به سازمان های دیگر حواله کردی؟!

به گزارش رودآور؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دولت روحانی،  همان وزیر دولت اصلاحات است، دولتی که دانستن را حق مردم می دانست و امروز از پاسخگویی به همین مردم و کشاورزان خسارت دیده امتناع کرد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان