آخرین اخبار

8. بهمن 1398 - 6:51   |   کد مطلب: 36114
در شرایطی که مشکلات معیشتی و اقتصادی، فشار سنگینی را به برخی خانواده های تویسرکانی وارد می کند، آیا یاری کننده ای هست که مستاجران را یاری دهد؟!

به گزارش رودآور؛ بررسی نحوه قیمت گذاری اجاره بهای خانه های استیجاری و کم و کیف میزان آن در کل کشور را کنار می گذاریم اما دست کم حق داریم سوال کنیم که آیا تعیین میزان اجاره بها برای خانه های مسکونی و واحدهای صنفی و تجاری در تویسرکان دقیقاً از چه الگو و ضابطه قانونی پیروی می کند؟!
آیا واقعاً هیچ نهاد دولتی و خصوصی در این زمینه تکلیف قانونی و مشخص شده ندارد؟!
آیا قیمت املاک ساختمانی و اجاره بهاهایمتولی نظارت بر اجاره بهاهای نجومی کیست؟! 

تویسرکان گرچه شهرچندان بزرگ و کلان شهری نیست اما نرخ اجاره بهای مسکونی و تجاری در آن سربه فلک می زند و دقیقاً مشخص نیست چه دستگاه اجرایی یا مرجع نظارتی، مسوول نظارت بر قیمت گذاری در این بخش است.

گرچه این معضل یک معضل کشوری و تقریباً فراگیر است اما در تویسرکانی که منابع درآمدزایی و فرصت های شغلی در آن چنگلی به دل نمی زند، اجاره بهای مسکونی و تجاری با میزان درآمد بسیاری از خانواده ها همخوانی ندارد و این در حالی است که متاسفانه برخی صاحب خانه و مغازه ها تنها به سود و منفعت شخصی خود توجه می کنند و بدون در پیش گرفتن یک رویه معقول و منصفانه، نرخ اجاره بها را خود تعیین می کنند.
*به راستی متولی نظارت بر اجاره بهاهای نجومی در تویسرکان کیست؟!

آیا نباید این مقوله که بخش زیادی از مردم با مشکلات آن مواجه هستند مورد بررسی و نظارت قرار گیرد؟! نیمه نجومی در تویسرکان را فقط صاحب خانه ها تعیین می کنند؟!
در شرایطی که مشکلات معیشتی و اقتصادی، فشار سنگینی را به برخی خانواده های تویسرکانی وارد می کند، آیا یاری کننده ای هست که مستاجران را یاری دهد؟!
اینکه صاحب خانه ها و سازندگان واحدهای مسکونی نیز دلایل خاص خود را دارند به جای خود اما مسوولان بزرگواری و لطف کنند بگویند حداقل فریاد اجاره نشین ها را در این شهرستان چه فرد یا افراد و نهادهایی باید بشنوند؟!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان