آخرین اخبار

25. شهريور 1398 - 18:42   |   کد مطلب: 36524
بر اثر آتش سوزی یک هکتار از منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان سوخت، هنوز عامل آتش سوزی مشخص نشده است و مردم از دادستان به عنوان مدعی العموم می خواهند در صورت آنکه عامل انسانی سبب آتش سوزی شده، با او برخورد شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، روز گذشته بر اثر بی احتیاطی بخشی از منظقه حفاظت شده خانگرمز در آتش سوخت.

پوشش گیاهی این منطقه منحصر به فرد است و گفته می شود آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی عامل انسانی بوده است.

«مهدی قلخانی» مسئول آتش نشانی شهر فرسفج در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: ساعت حوالی 15 و 50 دقیقه بعدازظهر روز 24 شهریور ماه به مرکز آتش نشانی این شهر اطلاع می دهند که بخشی از منطقه خانگرمز گرفتار آتش سوزی شده است.

وی اظهار کرد: بلافاصله نیروهای ما به محل اعزام شدند و البته نیروهای بسیج ولاشجرد، تعدادی از اهالی روستاهای اطراف، منابع طبیعی و محیط زیست برای خاموش کردن آتش هم حضور داشتند.

مسئول آتش نشانی شهر فرسفج افزود: با وجود تلاش بسیار برای مهار آتش، متأسفانه یک هکتار از منطقه حفاظت شده خانگرمز در آتش سوخت.

قلخانی تصریح کرد: هنوز عامل اصلی آتش سوزی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، شنیده شده که بی احتیاطی یک عامل انسانی به دلیل روشن کردن آتش و عدم رعایت نکات ایمنی برای خاموشی آتش به پا شده پس از استفاده، زمینه چنین خسارتی را فراهم ساخته است.

از آنجا که این منطقه جز مناطق حفاظت شده محسوب می شود و محیط زیست در قبال نگهداری از آن وظیفه ای دارد و به طور طبیعی عبور و مرور در این منطقه تا حدودی قابل کنترل است، مردم از دادستان شهرستان می خواهند به عنوان مدعی العموم وارد میدان شود و عامل اصلی آتش سوزی را شناسایی و با او برخورد کند، چرا که از بین رفتن پوشش گیاهی یک هکتار میزان کمی نیست که نادیده گرفته شود.

گویا قرار نیست دنیا در سال 98 به خانگرمز لبخند بزند، چرا که در شب عید سال جاری، 21 رأس از کل و بز این منطقه را بدون اطلاع فرماندار وقت، از این شهرستان به منطقه لشگردر ملایر انتقال دادند، آن هم در شرایطی که دو  رأس از وحوش انتقال داده شده ماده بود و به گفته کارشناسان محیط زیست، انتقال وحوش ماده در فصل زاد و  ولدشان قابل پذیرش نیست و به وحوش صدمه می زند.

امید آن که متولیان امر در حفظ منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده سعی بیشتری داشته باشند، این مناطق نه تنها برای مردمان زمان حال بلکه برای ایندگان یک سرمایه ملی محسوب می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان