آخرین اخبار

26. شهريور 1398 - 13:42   |   کد مطلب: 36537
در حاشیه همایش ملی گردو، منبت و فرش تویسرکان مطرح شد
صادرات مبل و منبت تویسرکان به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از تلاش ها برای برندسازی میناکاری روی سفال و سبدبافی با مروار برای صادرات آن خبر داد و گفت: خوشبختانه برندسازی در حوزه مبل و منبت انجام شده و این هنر دست تویسرکانی ها به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس و حتی سوئد صادر می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ همایش ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان از امروز به مدت چهار روز در این شهرستان در حال برگزاری است.

این همایش، دهمین سال است که در تویسرکان برگزار می شود و مسئولان از آن به عنوان فرصتی طلایی در راستای معرفی میراث فرهنگی، آثار تاریخی و به ویژه صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی بهره می گیرند.

برپایی نمایشگاه جنبی همایش ملی گردو، منبت و فرش تویسرکان با 60 غرفه در آن

افتتاح رسمی همایش و نمایشگاه جانبی فردا به صورت رسمی با حضور استاندار همدان انجام می شود.

در این نمایشگاه در حدود 60 غرفه متنوع از محصولات کشاورزی، صنایع دستی و منبت برپا شده است.

همایش ملی گردو، فرصتی برای معرفی ظرفیت های تویسرکان

در این باره «اسحاق ترکاشوند» رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: همایش ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان بعد از جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در اشترمل، دومین برنامه بزرگ و ارزشمند در سال 98 با رویکرد معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی است.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه برپا شده به عنوان بخش جانبی این همایش ملی، 15 غرفه به تولیدات صنایع دستی تویسرکان اختصاص یافته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: غرفه های سبدبافی با مروار، میناکاری و مبل و منبت از جمله غرفه های موجود حوزه صنایع دستی است که هم اکنون هم پذیرای همشهریان، گردشگران و مسافران است.

ترکاشوند عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد احیاء صنایع دستی متنوعی از جمله میناکاری روی سفال و سبدبافی بودیم که سالیان دور در این شهرستان توسط هنرمندان تولید می شد.

وی تصریح کرد: احیاء این صنایع دستی ما را بر آن داشت تا پیگیر برندسازی و ایجاد زمینه برای صادرات آن هم باشیم که البته نیاز به کوشش و همکاری متولیان امر و خود فعالان ااین صنایع دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: در زمینه مبل و منبت، مشکل برندسازی حل شده و این صنعت دست تویسرکانی ها به ویژه مبل و منبت گلریز که ثبت ملی شده به کشورهای آسیای میانه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حتی سوئد صادر می شود.

ترکاشوند ادامه داد: در حوزه صادرات صنایع دستی تویسرکان، وزیر صمت وعده هایی در سفر خود به تویسرکان داده است و امیدواریم که به زودی آن وعده ها محقق شود.

غرفه مرتبط با زنجیره نهالستان گردو در نمایشگاه تویسرکان بی نظیر است

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه یکی از غرفه های اصلی نمایشگاه، مختص زنجیره نهالستان گردوی تویسرکان است، گفت: پس از بهره برداری کامل از  زنجیره نهالستان گردوی این شهرستان، در اینده ای نزدیک شاهد تولید پیوندک های مورد نیاز کشور در آن خواهیم بود.

وی اظهار کرد: تعدادی دیگر از غرفه های نمایشگاه مورد نظر شامل سوغات این شهرستان از جمله گردو، سیر، سماق، دستگاه های گردو پوست کن و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و نیز شیرینی های محلی است.

به گزارش رودآور، همایش ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان از امروز 26 شهریور آغاز شده و تا 29 همین ماه ادامه دارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان