آخرین اخبار

27. شهريور 1398 - 11:11   |   کد مطلب: 36547
در همایش گردوی تویسرکان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان از تزریق بیش از 40 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های روستایی در تویسرکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «ظاهر پورمجاهد» در همایش مل گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان گفت: باید امروز مدیران ما با تأسی از تلاش بزرگان دین برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند و و از شعارزدگی پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: امروز باید همه مدیران و متولیان امر در تمامی دستگاه ها با ایثار و تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم وارد میدان شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اعلام اینکه در یک سال گذشته بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار ۶ و هشت درصد به طرح های روستایی در تویسرکان تزریق شده است، افزود: این تسهیلات پرداخت شده چرخه اقتصادی را رونق می بخشد و باید راهکاری هم برای صادرات محصولات تولید شده بیاندیشیم تا این مسیر هموار شد.
پورمجاهد تأکید کرد: باید از تشکل ها و تعاونی ها با ارائه تهسیلات به آنان حمایت کرد و دولت در این زمینه تمام توان خود را به کار می برد.
مردم ایران، تویسرکان را به نام گردویش می شناسند

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از بخش خصوصی به عنوان بانیان اصلی برگزارکننده همایش ملی گردو در این شهرستان، گفت: حضور مهمانانی از ترکیه و نیز شهرهای تولیدکننده گردو در کشور، این همایش را نسبت به همایش های دیگر متفاوت کرده است.
وی اظهار کرد: این همایش نه تنها فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت تویسرکان در حوزه باغداری و محصول ارزشمند و با کیفت گردوی تویسرکان است، بلکه با معرفی بخش های دیگر از جمله منبت گلریز که ثبت ملی شده و احیای فرش دستباف جلوه ای خاص به خود گرفته است.
نماینده مردم تویسرکان با تأکید بر اینکه از هر فرصتی باید برای معرفی ظرفیت های گردشگری این شهرستان استفاده کرد، افزود: بی تردید برگزاری چنین همایش هایی در این راه مؤثر است و البته لازمه آن توجه به زیرساخت هایی همچون توسعه راه ها است.
مفتح از دو بانده شدن بخش مهمی از دو محور ورودی تویسرکان به عنوان توجه به توسعه راه ها یاد کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر در حوزه پیشرفت در محورهای مواصلاتی این شهرستان اقدامات در خور توجهی انجام شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: طرح های زنجیره نهالستان گردوی پیوندی وسرشاخه کاری دو طرح عظیم برای مقاوم سازی درختان گردو در برابر آفات و سرمازدگی است که در نهایت منجر به بالا بردن عملکرد تولید این محصول چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی می شود.
نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه امروز تویسرکان در مسیر توسعه قرار گرفته است، تصریح کرد: این روزها، مردم سراسر کشور می توانند نهال گردوی خود را از تویسرکان تأمین کنند و این مهم جزء با همت و پیگیری و به ویژه وحدت مثال زدنی تویسرکانی ها محقق نمی شد.
تولیدسالانه بیش از ۱۷هزارتن گردو در تویسرکان

«سیدرسول حسینی» فرماندار تویسرکان هم در این همایش گفت: فرش دستبلاف، منبت و گردوی تویسرکان را مردمان جای جای ایران اسلامی می شناسند.
وی اظهار کرد: این شهرستان با برخورداری از پنج هزار و 500 هکتار باغ گردو و تولید سالانه 17 هزار و 500 تن از این محصول، توانسته بخش قابل توجهی از محصول گردوی با کیفیت کشور را تأمین کند.
فرماندار تویسرکان افزود: مردمان این سرزمین در تولید مبل و منبت هنرمندانه فعال هستند و این را می توان از وجود بیش از چهار هزار و 700 کارگاه مبل و منبت و فعالیت هفت هزار و 700 منبت کار به عینه مشاهده کرد.
حسینی ادامه داد: مردم هنرمند تویسرکان در فرش دستباف هم حرف های بسیار برای گفتن دارند چرا که سالانه شاهد تولید هشت هزارمترمربع فرش در این شهرستان هستیم.
وی عنوان کرد: همایش گردوی امسال در تویسرکان از آنجا که پذیرای مهمانان خارجی و استان های دیگر کشور بود و عمده امور را بخش خصوصی انجام داد، بسیار متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شده است.
به گزارش رودآور، در این همایش تابلوی نقاشی یادبود مراسم به شهردار نیسکار ترکیه اهداء شد.


زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان