آخرین اخبار

4. آبان 1398 - 9:54   |   کد مطلب: 36751
مسئول آموزش متوسطه آموزش و پروش تویسرکان با بیان اینکه پرداخت حق الزحمه دبیر کلاس شیمی مؤظفی دبیرستان شاهد با اداره است، گفت: مدرسه چنین حقی را نداشته که بابت برگزاری کلاس مؤظفی از دانش آموزان 100 هزار تومان اخذ کند، البته باید تحقیق شود که این هزینه برای کلاس فوق برنامه نبوده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به nنبال گلایه مندی برخی والدین از کمبود معلم شیمی در دبیرستان شاهد دخترانه تویسرکان به سراغ مسئول آموزش متوسطه آموزش و پروش تویسرکان رفتیم.

اما اصل ماجرا چیست؟

کمبود معلم مسئله ای است که در سراسر کشور و به تبع در استان همدان و تویسرکان در برخی مقاطع به چشم می خورد، مسئله ای که دولت تاکنون چاره ای اساسی در سالیان اخیر برای آن نیاندیشیده است.

*هزینه 100 هزارتومانی برای کلاس درس شیمی علاوه بر شهریه اخذ شده!

در تماس یکی از والدین دانش آموزان با خبرنگار رودآور، عنوان شد که "دختر من در پایه یازدهم تجربی در دبیرستان شاهد مشغول به تحصیل است که با توجه به کمبود معلم شیمی و اینکه معلم این درس در طول هفته نمی تواند سرکلاس درس حاضر شود، تنها روزهای پنجشنبه این کلاس برای آنان برگزار می شود.

از طرفی هم برای این کلاس از هر دانش آموز 100 هزار تومان علاوه بر شهریه 700 هزار تومانی که در ابتدای سال پرداخت کردیم، دریافت کرده اند.البته این مسئله برای پایه دوازدهم هم برقرار است.

حتی این جمله را به ما گفتند که اگر هزینه را نیاورید کلاس شیمی هم ندارید."

صحت و سقم این صبحت ها را از یکی از مسئولان آموزش و پرورش تویسرکان مطلع شدیم.

*پرداخت حق الزحمه دبیر کلاس شیمی با اداره آموزش و پرورش است

در این باره «فاضل اسدبیگی» مسئول آموزش متوسطه آموزش و پروش تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در مدرسه دخترانه شاهد همکاری خانمی داریم که به مرخصی معذوریت رفته و تا آذر ماه نمی تواند بر سر کلاس درس حاضر شود، از طرفی ساعات تدریس دیگر معلمان شیمی هم پر شده بود، برای رفع این مشکل تصمیم بر آن شد تا آذرماه این کلاس در روزهای پنجشنبه توسط یک دبیر دیگر اداره شود.

*مدرسه حق دریافت هزینه ای برای کلاس دروس مؤظفی را ندارد

وی با تأکید بر اینکه حق الزحمه دبیر حضور یافته بر سر کلاس درس شیمی،  با اداره آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اگر هزینه ای در این باره دریافت شده، باید گفت که مدرسه چنین حقی را نداشته است، چرا که این هزینه توسط اداره تأمین و در اصل به عنوان اضافه کار برای دبیر محسوب می شود.

مسئول آموزش متوسطه آموزش و پروش تویسرکان افزود: البته باید پرس و جو هم شود تا بدانیم اصل ماجرا چیست چرا که باید این احتمال هم داده شود که کلاس برگزار شده، کلاسی فوق برنامه است و جزء مؤظفی های تدریس دروس در آن مدرسه نیست.

اسدبیگی در تشریح این مسئله عنوان کرد: در مدارس شاهد و یا دیگر مدارس خاص شهریه نخستین را از والدین دانش آموزان اخذ می کنند و مدرسه از این مبلغ درصدی را برای برگزاری کلاس های فوق برنامه هزینه می کند، اگر هم قرار باشد کلاس فوق برنامه ای دیگر تشکیل  و برای تقویت دانش آموزان در آن درس در نظر گرفته شود، مطابق با تصمیمی عمل می کنند که در جلسه اولیاء و شورای مدرسه گرفته می شود.

وی تصریح کرد: بدان معنا که هزینه کلاس فوق برنامه بر عهده دانش آموزان است که توسط والدینشان پرداخت می شود، البته ناگفته نماند اداره آموزش و پروش در این مدارس تا سقف چهار ساعت هزینه یک کلاس درس فوق برنامه را متقبل می شود.

به گزارش رودآور؛ در این باره خبرنگار ما پیگیر هست تا بداند 100 هزار تومان هزینه پرداخت شده برای کلاس درس شیمی مؤظفی بوده یا برای کلاس درس فوق برنامه؟! که اگر مرتبط با درس مؤظفی بوده می طلب مسئولان مدرسه به والدین و همشهریان عزیز پاسخگو شوند و در این باره شفاف سازی کنند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

ضمن تشکر از خانم زنگنه به عرض میرساند که تا الان همه مدارس مشکل دارند از ثبت نام تا گرفتن شهریه و نداشتن معلم و نیامدن معلم سر کلاس و ......
برای اموزش و پرورش متاسفم

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان