آخرین اخبار

30. آذر 1398 - 7:45   |   کد مطلب: 37037
اوج گرفتن گلایه های 20 تاکسی دار و رانندگان خودروهای شخصی از مکان یک روزبازار؛
اوضاع درهم سه شنبه بازار در تویسرکان/تعیین یک وجب جا برای عبور تاکسی ها!+تصاویر
جانمایی نامناسب سه شنبه بازار در تویسرکان، سبب شده تا تاکسی داران و حتی رانندگان عبوری از محل استقرار این روز بازار گلایه مند شوند، آنان می گویند چگونه از یک وجب جا عبور کنیم و به کسی برنخوریم؟!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها در آشفته بازار معیشت مردم که به سختی می گذرد، نارضایتی تاکسی داران مسیر مسکن مهر تویسرکان و  همچنین رانندگان خودروهای عبوری از این مسیر به علت برپایی سه شنبه بازار در بخشی از مسبیر تردد این خودروها قوز بالا قوز شده است.

نزدیک به تاکسی که می شوم، از راننده می پرسم؛ مسکن مهر؟ سری تکان می دهد و من سوار تاکسی می شوم. تعداد مسافرانش تکمیل شده و راننده ماشین خود را روشن کرده و مسیر را در پیش می گیرد، زیرلب به زمین و زمان بد می گوید، کمی صدایش را بالاتر می برد و با مسافری حرف می زند.

این چه وضعی است که برایمان درست کرده اند؟!، هفته گذشته دقیقاً روز سه شنبه بود که آینه بغل تاکسی ام به یک عابر برخورد و با وجود آن که اتفاقی برایش رخ نداده بود، بالاجبار اطرافیان می خواستند تا من او را به بیمارستان ببرم، آخر چقدر باید به خاطر مصیبتی که برپایی سه شنبه بازار بر سرم آورده تاوان بدهم.

مسافر می پرسد، آقای راننده مگر چه شده است؟ کار شما چه ارتباطی به سه شنبه بازار دارد؟ راننده ادامه می داد، خدا پدر و مادرت را بیامرزد می گویی ارتباطی ندارد؟ به اینجا که می رسد، از دور به مکانی که دست فروشان بساط خود را  پهن کرده اند، اشاره می کند و می گوید، کمی دقت کن در میان این همهمه و شلوغی بازار به پا شده چگونه عبور کنم که به کسی آسیبی نرسد؟ اگر خدایی ناکرده کودکی به یک باره جلوی تاکسی ام بیاید چه؟ سرعت خودروام بسیار پایین است، اما از یک وجب جا می توانم عبور کنم و به کسی برنخورم؟

حالا، دیگر مسافران هم پچ پچ کنان حق را به راننده می دهند. حرفش از روی انصاف بود، در فکر فرو رفته بودم که ناگاه صدای بوق بوق راننده تاکسی مرا به خود آورد، بوق می زد و بوق، تا عابران و خریداران سه شنبه بازار در مسیر ترددش نباشند.

راننده عنوان می کند که گاهی پیش می آید برای اینکه به عابری برخورد نکنیم فرمان را کمی چراخنده و راهمان را کج می کنیم و اینجاست با ریخته شدن بساط یک دست فروش باید خسارت وارده را هم جبران کنیم، مگر یک تاکسی دار چقدر درآمد دارد که بخواهد این همه هزینه اضافه برای خود بتراشد؟!

به گزارش رودآور؛ این گلایه مندی ها مختص به رانندگان تاکسی مسیر مسکن مهر نیست، بلکه رانندگان دیگر خودروهای عبوری هم از وضعیت موجود جانمایی نامناسب سه شنبه بازار، گلایه مند بودند.

در اطراف مکان سه شنبه بازار فعلی می شود، بهتر از این ها برای یک محل مناسب برنامه ریزی کرد و با یک جانمایی صحیح در همان حوالی، هم به فکر رانندگان تاکسی بود، هم به فکر فروشندگانی که تنها منبع درآمدشان همین روز بازار است و هم چاره ای برای دسترسی آسانتر خریداران این محله به مایحتاج خود اندیشید.

پیگیری رودآور تا رسیدن به نتیجه و پایخ گرفتن از شهرداری و شورای شهر ادامه دارد.

زنگنه

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان