آخرین اخبار

27. اسفند 1398 - 11:46   |   کد مطلب: 37900
ترفندهای اهالی یک روستا برای در امان ماندن از یک ویروس؛
ایست برای کرونا/امسال عید به سنجوزان نیایید+تصاویر
با شیوع کرونا در کشورمان و عدم فروکش شدن این بیماری آن هم در روزهای منتهی به سال جدید نگرانی ها از ورود مسافران به شهرها و روستاها برای دید و بازدیدها بیشتر از همیشه شده است، اما اینجا در سنجوزان اهالی روستا با ترفندهای مختلف به جنگ با کرونا آمده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رعایت بهداشت فردی و عمومی چه در سطح شهرها و چه در روستاها امری است که از سوی متولیان امر بارها از رسانه های جمعی بر آن تأکید شده است.

و اما این روزها گند زدایی و ضد عفونی ڪوچه وخیابان های روستای سنجوزان توسط گروه جهادی سامنی های مقیم تهران در حال انجام است.
در این باره «هادی سامنی» عضو گروه ڪوهنوردی ثامن در تهران که اصالتی سنجوزانی دارد در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: ما در قالب یڪ گروه جهادی به روستای سنجوزان آمدیم البته با رعایت تمام نکات بهداشتی و ضمن آموزش اهالی، معابر و ڪوچه ها را هم ضد عفونی ڪردیم.

وی با بیان اینکه شعار ما "نرویم بیرون از خانه تا ڪرونا را شڪست دهیم" است، اظهار کرد: بنا به درخواست اهالی راه های روستا را مسدود ڪردیم البته به صورت موقت تا در این روزها مسافران کمتر به روستا بیایند.

سامنی افزود: با توجه به همه گیر بودن ویروس ڪرونا در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی بی شک طولی نخواهد ڪشید ڪه این ویروس به همه اماڪن حتی منازل مسڪونی هم سرایت می کند، بنابراین رعایت نڪات بهداشتی بر همگان واجب والزامی است.

وی عنوان کرد: ناگفته نماند قبل از این اقدامات با توجه به شرایط حساس پیش آمده بنا به درخواست شورای اسلامی روستای سنجوزان جلسه ای اضطراری 23 اسفندماه در تهران تشکیل دادیم که تصمیمات خوبی اخذ شد.

این عضو گروه ڪوهنوردی ثامن تصریح کرد: امتناع عزیزان از سفر به روستا و آگاهی و توجیه بستگان نسبت به عواقب شیوع این ویروس، اطلاع رسانی و آگاه کردن اهالی برای رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی و توصیه والدین به فرزندان برای نرفتن به روستا از اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است.

سامنی ادامه داد: ضدعفونی کردن همه خودروهای ورودی به روستا، سم پاشی و گندزدایی ڪوچه ها و نصب زنجیر و علائم هشدار در ورودی روستا به منظور جلوگیری از ورود افراد ناشناس به ویژه ماشین های دستفروش و دوره گرد از برنامه های دیگری بود که در دستور کار ما قرار گرفته است.

فاطیما 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان