آخرین اخبار

29. اسفند 1398 - 23:22   |   کد مطلب: 37920
این روزها بیقراری های انتشار خبر شهادت حاج قاسم پس از چند ماه ادامه دار است آنچنان که می شود تلخ و شیرین ترین خبر از دیدگاه خبرنگاران تویسرکانی، ماندگارترین خبری که به همه خداباوران جهان نشان داد که خدای مهربان وعده ها و رحمت بیکران خود را با چنین شهادتی درباره بندگان خالص خود محقق می سازد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال 98 با فراز و نشیب هایش به پایان آمده است.سالی پر از خبرهای های تلخ و شیرین.

هر روز این سال پر از خاطرات ویژه ای است که تکرار شدنی نخواهد بود.

بر آن شدیم تا در این ساعات به گفت و گو با خبرنگاران تویسرکانی بپردازیم و از منظر آنان، بهترین و بدترین اخباری را که در سال 98 شنیده اند برایمان بیان کنند.

محتوای عمده تلخ ترین اخباری که این خبرنگاران شنیده بودند به طور تقریبی حول یک محور بود و خبرهای خوششان اندک با این حال سالی که گذشت را سالی پرتجربه دانستند که لحظه لحظه هایش پر از حکمت و امتحان الهی بود.

«وحید الوندی» خبرنگار تسنیم در تویسرکان و البته از خبرنگاران فعال همشهری در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: خبر ناگواری که کام هر ایرانی و آزاد اندیش جهانی را تلخ کرد و قلب همه کسانی که طعم عشق الهی را هر چند خیلی کم و ناچیز چشیده اند را به درد آورد، شهادت سردار "قاسم سلیمانی" بود.

وی اظهار کرد: اما در عین حال شیرین ترین و ماندگارترین خبر هم شهادت سردار سلیمانی بود که به همه خداباوران جهان نشان داد که هر کس دل در گرو مسیر سبز الهی داشته باشد، خداوند مهربان وعده ها و رحمت بیکران خود را با چنین شهادتی در موردش محقق می کند.

این خبرنگار تویسرکانی افزود: بی شک، سقوط هواپیمایی موسوم به اوکراینی که باعث شد جمع زیادی از هموطنان عزیز و دوست داشتنی خود را از دست بدهیم نیز از تلخ ترین اخبار سال 98 بود.

الوندی عنوان کرد: اما در میان همه این فراز و نشیب ها، ثبت جهانی گردوی تویسرکان و ثبت ملی منبت گلریز نیز دو خبر شیرین و امید بخش بود که مخابره شد.

«فاطمه صلح میرازیی» خبرنگار فارس در تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شوکی باور نکردنی برای ایران اسلامی بود، گفت: شاید برای هر خبرنگاری که تا به حال از نام این شهید به عنوان حافظ امنیت دین، کیان و ناموس با افتخار نام می برد، قلم زدن در روزهای شهادتش بسیار دشوار بود. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران عشق برخواسته از وجود مردم به حاج قاسم را بعد از شهادتش نطارگره بودند و آثار بسیار زیبای از این دلدادگی را هم به ثبت رسانند، افزود: این مرد خدا حتی با شهادتش وحدت ملی و پیوند دل ها را دوباره در بین اقشار مختلف مردم ایران رقم زد و ترفند دشمنان خنثی کرد. 
خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه این رویداد تاریخی تلخ بود اما عبرت آموز ،بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی به همه ثابت کرد که برای خدایی بودن، ولایی شدن تنها راه نجات است. 
وی درخصوص بهترین تجربه کاری خود با وجود خبرهای خوشایند شهرستانی، به ثبت بخشی از خاطرات رزمندگان عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: امرور تاریخ حماسه سازی مردمم با گرفتن مدد الهی و پیروی از پیر فرزانه امام راحل برای هر ایرانی غرور آفرین است، برهمین اساس نوشتن درباره مردانی که مردانه از وطن، دین و ناموس دفاع کردند، شاید شورانگیزترین و خوش ترین لحطات بودن و نوشتن برای این اسوه های تاریخ معاصر  است.

«بهناز نجیمی» خبرنگار ندای توی هم گفت: تمام اخباری که به دست ما می رسد و یا می شنویم هم خوب است و هم بد، هم تلخ است و هم شیرین، بستگی به آن دارد که چه تأثیری در زمان انتشار بر روی جامعه می گذارد.

«لیلا منیعی» خبرنگار ایسنا هم خبر شهادت حاج قاسم را تلخ ترین خبر سال 98 عنوان کرد و گفت: سیدالشهدای مقاومت همچون پدری دلسوز برای همگان بود، داغ او هیچ گاه از یادها پاک نمی شود.

وی تصریح کرد: آن حضور میلیونی مردمی در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم نشان داد که او به حقیقت سردار دل هاست و شهادتش دل های بسیاری را بیقرار کرده است.

این خبرنگار تویسرکانی ملی شدن منبت گلریز را یکی از بهترین خبرهای بومی و شیرین در سال 98 اعلام کرد و افزود: منبت تویسرکان سابقه ای بیش از 150 ساله دارد و سبک گلریز آن مختص به مردمان این دیار است، سبکی که هیچ دستگاهی قادر به تولید آن نیست و تنها مشق عشق یک منبت کار بر روی تکه های چوب است که به آن جان می بخشد.

«خدیجه نیکویی نژاد» خبرنگار ایکنا هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: هرجه می اندیشیم خبری ناگوارتر و تلخ تر از خبر شهادت سردار دل ها در سال 98 نبوده است، خبری که داغ مادر شهدا را تازه کرد و فرزندان شهدا را باز یتیم.

وی اظهار کرد: نابودی پایگاه عین الاسد که انتقام سخت ایرانیان از امریکای جنایتکار بود، تلخی شهادت حاح قاسم را کمی الیتام بخشید.

«طیبه سوری» خبرنگار پایگاه خبری همدان آنلاین هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در ابتدای سخنانش گفت: نوبهار است در آن کوش که خوش دل باشی/ که بسی گل شکفد باز تو در گل باشی.

وی اظهار کرد: ما خبرنگاران با توجه به حرفه خود، می توانیم بارها شاد شویم و بارها غمگین و این شاد وغمگین شدن ها درحیطه زندگی و شغلمان خلاصه می‌شود.

این خبرنگار تویسرکانی افزود: بدترین خبر سال 98 خبر شهادت سردار دل ها، سردار سلیمانی بود، شهادت این سردار قلب مرا شکست و زمانی که وصیت او را شنیدم که گفته بود بر روی مزارم بنویسید سرباز! بر اندوهم افزوده شد که ما کجا و شهدا کجا.

سوری تصریح کرد: سیدالشهدای مقاومت  تمام رفتار و اعمالش برای رضای خدا بود و نه برای ارتقا درجه و نشان دادن خود به دیگران، او سرباز انقلاب و مقاومت بود جاودان خواهد ماند.

وی افزود: خبر خوشی درسال 98 تجربه نکردم و امیدوارم سال 99 همراه مردم ایران، خانواده و همکاران اخبار خوب تجربه کنیم و بسیار بسیار اخبار خوب بنویسیم و بشنویم.
به گزارش رودآور؛ ناگفته نماند شیوع کرونا، سقوط هواپیمای اوکراینی و حادثه سیل ابتدای سال جاری هم جز تلخ ترین خبرهایی بود که خبرنگاران تویسرکانی از آن یاد کردند.

به امید آن که سال 99 برای همگان پر از اخبار شیرین باشد.

فاطیما

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان