آخرین اخبار

16. فروردين 1399 - 1:35   |   کد مطلب: 37953
روایتی از تلاش جهادی هیئت های_مذهب تویسرکان همزمان با اعیاد شعبانیه
از توزیع بیش از 12 هزار ماسک و2 هزار پک بهداشتی تا 75 سبد غذایی بین نیازمندان
این روزها هیئت های مذهبی به دلیل شیوع کرونا برنامه های مختصص اعیاد شعبانبه را برگزار نمی کنند با این حال آستین های همت خود را بالا زده و هزینه های مربوطه و نذورات را برای کمک به ریشه کنی این بیماری منحوس سوق داده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سالیان متمادی است که همزمان با اعیاد شعبانیه هیئت های مذهبی مراسم های پرشوری برگزار می کنند، هیئت هایی برخواسته از  دل مردم، و این مردم هستند که قلبشان در هیئت ها می تپد.
اما در سال جاری برگزاری مراسم های متعدد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بالاجبار برگزار نمی شود، با این حال همین هیئت ها با تأسی از ائمه اطهارعلیهم السلام در خدمت رسانی و یاری به مردم در این شرایط سخت لحظه ای درنگ نکرده اند.
این هیئت ها هر کدام در هر محله ای که هستند معتمد به حساب می آیند و با کمک خیران این روزها هزینه هایی را که برای برگزاری مراسم های اعیاد شعبانیه در نظر گرفته اند به سمت دیگری سوق داده اند و آن هم اجرای برنامه های متعددی برای ریشه کنی کرونا است، از تأمین هزینه برای تهیه سبدغذایی و توزیع آن بین نیازمندان گرفته تا تهیه پک بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی.

*هیئت ها برای مبارزه با کرونا پیرو امر ولی هستند 
در این باره «حاج حسین سلیمانی» مداح #هیئت بیت العباس تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "جلوگیری از شیوع کرونا حسنه و کمک به شیوع آن سیئه است"، گفت: هیئت بیت العباس همچون دیگر هیئت های مذهبی در اطاعت از ولی فقیه پیش قدم بوده و زمانی که تأکید اسلام بر رعایت سلامت جان است، چرا نباید به این امر که واجب شرعی است گوش ندهیم.
وی اظهار کرد: امریکا متهم به شیوع کرونا در جهان محسوب می شود و شعار همیشگی ما نیز مرگ بر امریکاست، از این رو حفظ سلامت انسان ها باید در اولویت ما قرار گیرد، بنابراین عمل به توصیه های پزشکان که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز هست برای هیئت های مذهبی واجب است.
مداح هیئت بیت العباس افزود: رعایت نکات بهداشتی مورد نظر مراجع پزشکی یک ضرورت است که بر روی چشم می گذاریم و انجام می دهیم با این حال همچون هر مسلمانی برای رهایی از این بلا با اعتماد به خدا و توسل به ائمه اطهار می توانیم حتی در خانه یمان هم هیئت مجازی تشکیل دهیم و با ذکر دعا و به ویژه قرائت قرآن دل هایمان را به حق تعالی بیش از پیش نزدیک کنیم.
* تهیه 12 هزار ماسک و 2 هزار پک بهداشتی توسط هیئت منتظران سرکان
«عباس توکلی» مسئول هیئت منتظران سرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: درست است که تجمعات هیئت ها برای برگزاری مراسم های متعدد به دلیل کرونا تعطیل شده است اما ما هیئتی ها همیشه برای اشاعه شادی و معنویت در جامعه قدم برداشته ایم.
وی از برپایی سه کارگاه کوچک تولید ماسک توسط هیئت منتظران خبر داد و اظهار کرد: در این روزها توسط اعضای هیئت توانستیم تاکنون 12 هزار ماسک تولید کنیم.
مسئول هیئت منتظران سرکان عنوان کرد: همچنین بنا داریم تا نیمه شعبان دو هزار پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش پلاستیکی و ژل ضدعفونی کننده تهیه و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم.
توکلی تصریح کرد: در اجرای این طرح برگه هایی با محتوای نذر صلوات  توزیع می شود تا به یاری حق 124 هزار صلوات توسط همین مردم ادا شود، یعنی هم کمک به مردم در نظر ماست و هم نزدیک کردن دل ها به یکدیگر با یاد خدا.
*توزیع 75 سبد معیشتی به ارزش بیش از 37 میلیون تومان بین نیازمندان
«حامد فرخی» مسئول هیئت بیت الرضا نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از تهیه و توزیع 75 سبد معیشتی و توزیع آن در روزگار کرونایی بین خانواده های نیازمند توسط این هیئت خبر داد و گفت: ارزش هر کدام از این بسته ها 500 هزار تومان بود و در مجموع در حدود 37 میلیون و 500 هزار تومان برای تهیه این سبدها هزینه شد.
وی افزود: همچنین تاکنون سه مرحله معابرعمومی محله جولستان و دو مرحله هم اماکن عمومی پرتردد از جمله تعدادی از نانوایی ها توسط اعضای این هیئت ضدعفونی و گندزدایی شده است و در روزهایی نیز صابون و ژل ضدعفونی کننده در اماکن عمومی برای استفاده عموم قرار دادیم.

*برپایی هیئت مجازی توسط بیت العباس
منصور جلیلوند فرمانده پایگاه باب الحوائج و مسئول هیئت بیت العباس تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: گرچه مراسم های این هیئت به صورت رسمی برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده، اما ما در بستری از فضای مجازی هیئت مجازی را رقم زدیم.
*ضدعفونی کردن معابر عمومی توسط بچه هیئتی ها ادامه دارد
وی همچنین از همکاری تنگاتنگ نزدیک به 20 نفر از اعضای این هیئت با شهرداری، مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی به منظور ضدعفونی کردن معابر عمومی خبر داد و اظهار کرد: اعضای این هیئت حتی شب عید سال جاری دست از تلاش جهادی خود برای ضدعفونی کردن معابر برنداشتند، گاهی با تانکر یک هزار لیتری و گاهی با سمپاش های دستی به میدان عمل آمدند.
مسئول هیئت بیت العباس تویسرکان افزود: علاوه بر آنکه ضدعفونی کردن معابر عمومی همچنان ادامه دارد، تصمیم بر آن داریم تا با کمک خیران اقلام بهداشتی برای مبارزه با کرونا تهیه و در اختیار مردم قرار دهیم.
فاطیما
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان