آخرین اخبار

30. فروردين 1399 - 6:33   |   کد مطلب: 37957
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با بیان اینکه منابع خبری فیک می توانند افزایش دهنده افکار منفی باشند، گفت: القاء افکار مثبت و تلاش برای رسیدن به آن، استرس را کاهش می دهد، پس باید در روزگار کرونایی با رعایت نکات بهداشتی تأکید شده به همراه افکار مثبت از چالش این ویروس منحوس عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها با توصیه های بسیار برای در خانه ماندن به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، بسیاری برای رفع کم حوصلگی خود در خانه به طور عمده به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روی آورده اند، جذب شبکه های اجتماعی همان و درگیر اخبار فیک هم همان و در نهایت تصورات منفی بیش از اندازه در برخی اذهان درباره کرونا شکل می گیرد و همین امر زمینه ساز اضظراب و استرس غیرمعقول می شود.

همه خوب می دانند که استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، در حالی که متخصصان علوم پزشکی می گویند برای مقابله با کرونا مراقب سیستم ایمنی بدن خود باشید.در این اوضاع و احوال چه اقداماتی باید انجام داد.

*منابع خبری فیک، افزایش دهنده افکار منفی

«عطیه محمدظاهری» کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: مثبت اندیشیدن نکته مهمی برای کاهش اضطراب است و برای این مهم باید از منابعی که افکار منفی را القاء می کنند دور شویم، یکی از این منابع می تواند فضای مجازی باشد.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی به خودی خود مضر نیستند و باید با علم سواد رسانه صحت و سقم اخبار را تحلیل کنیم، اظهار کرد: این روزها عمده اخبار منتشر شده در فضای مجازی فیک و غیرقابل اعتماد هست، پس ضروری است که منبع خبری موثقی برای دنبال کردن اخبار داشته باشیم ضمن آنکه بهتر است پیگیر اخبار به صورت واسواس گونه و غیر معمول کرونا نباشیم.

*بپذیریم کرونا هست، آن را جدی بگیریم و راه های مقابله با آن را بدانیم

مشاور روانشناس مرکز بهداشت تویسرکان همچنین عنوان کرد: نختسین گام در شکست دادن کرونا و وضعیت موجود پذیرفتن این واقعیت به عنوان بخشی از زندگی است و نباید در این شرایط کرونا رو جدا از زندگی به حساب آورد.

محمدظاهری تصریح کرد: پس از پذیرفتن این واقعیت یاد می گیریم که چگونه با آن رفتار کنیم  تا به ما آسیبی نزد، یعنی سبک زندگی ما خود به خود بعد از پذیرش کرونا به عنوان بخشی از زندگی تغییر می کند.

وی افزود: این بدان معناست که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا از کرونا در امان مانده و این ویروس به ما آسیب نزند، سپس به دنبال راهی می رویم تا بتوانیم با وضع موجود کنار آمده و حتی کسب درآمد داشته باشیم.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ادامه داد: اما اگر مسئله را نپدیریم  تلاش و انرژی ما صرف مبارزه رو در رو با ویروس و شرایط موجود می شود که قاعدتا جز شکست و آسیب، نتیجه ای ندارد.

* کنترل افکار؛ بهترین راهکار کاهش اضطراب در روزگار کرونایی

محمدظاهری با بیان اینکه اضطراب نسبت به کرونا زمینه ساز تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، اظهار کرد: در این شرایط کنترل افکار، یکی از بهترین راه ها و در واقع بهترین راه برای کنترل اضطراب است.

وی تصریح کرد: برای این مسئله باید افکار منفی را به جد از خود دور کنیم و با تقویت افکار مثبت به فکر گذار از این چالش سلامتی در زندگیمان شویم، در این روزها می شود با روی آوردن به مطالعه و ورزش در خانه، ذهنمان را به سمت افکار مثبت حرکت دهیم.

*القاء افکار مثبت و تلاش برای رسیدن به آن، استرس را کاهش می دهد

مشاور روانشناس مرکز بهداشت تویسرکان ادامه داد: اگر به طور ناگهانی بگویند دو ساعت دیگر و یا فردا امتحان بزرگی در پیش دارید چه اقدامی انجام می دهید؟ می نشینید، دست روی دست می گذارید و اضطراب برای خود ایجاد می کنید و یا از تمام لحظات و فرصت باقیمانده استفاده کرده و خود را برای آزمون آماده می کنید؟

محمدظاهری افزود: اگر راه اول را انتخاب کنیم به طور قطع شکست با ماست، اما اگر تلاش خودمان را در همین فرصت باقیمانده داشته باشیم در آزمون موفق می شویم.

وی با بیان اینکه القاء افکار مثبت و تلاش برای رسیدن، استرس را کاهش می دهد، تأکید کرد: برای رویارویی با کرونا هم وضع به همین منوال است، بهتر است با افکار مثبت از این چالش دور شویم و به سمت رعایت نکات بهداشتی که متخصصان حوزه بهداشت و  درمان بر آن تأکید دارند برویم.

به گزارش رودآور؛ حال انتخاب با ما است، بنشینیم و بر افکار منفی خود بیافزاییم یا با رعایت نکات بهداشتی تأکید شده به همراه افکار مثبت کرونا را دور بزنیم و از آن عبور کنیم؟

فاطیما

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

کانال  سروش رودآور
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان