آخرین اخبار

14. فروردين 1399 - 11:50   |   کد مطلب: 37964
حاج میرازمحمد سلگی جانباز 70 درصدی که رهبری آرزوی دیدارش را داشت، این قهرمان گمنام همدانی ها پس از تحمل سال ها عوارض ناشی ترکش و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی به شهادت رسید، فراقش تمام دلتنگی است، اما بی تردید "آب هرگز نمی میرد" و مسیرش ادامه دارد، او معتقد بود روایتگری از شهدا یعنی ایستادگی در جبهه فرهنگی.

به گزارش خبرنگار رودآور.؛ امروز خواستیم از جانباز 70 درصدی بنویسیم که عمر خود را صرف خدمت به انقلاب و اسلام کرده است.جانبازی که به گفته دیدبان انقلاب اسلامی یک فعال فضای مجازی  این روزها حالش خوب نبود و هرچند که «آب هرگز نمی میرد» اما از مردم خواستند تا برای حاج میرزا سلگی که دلیل به عوارض جنگ شیمیایی، نفسش با دستگاه ادامه داشت دعا کنند... و حال شب چهاردهم فروردین ماه فرا می رسد، خدا خواست از بین بندگانش باز گلچین کند و حاج میرزا از بین همه رفت و تا به آنچه دوست داشت برسد شهادت پاداش مردان خداست.
* عظمت قامت بی پای شهید سلگی دیدنی بود نه شنیدنی
درباره حاج میرزا محمد سلگی جانباز آن یادگار هشت سال دفاع مقدس بسیار شنیده ایم اما نه به اندازه عظمت قامت بی پای او، حاج میرزا نه تنها دو پایش را از دست داده بود بلکه جانباز شیمیایی و شهید زنده روزهای غریبانه یک استان بود.
باید دانست که کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" به قلم حمید حسام در واقع روایت زندگی جانباز 70 درصدی که جوانی خود را در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانده بود، استاد حسام درخصوص این شهید والا مقام می گوید تصویری مبهم از حماسه حاج میرزا از دوران هشت سال دفاع مقدس در ذهنم بود اما همیشه تشنه مصاحبت با او بودم و به دنبال آن که باید مهمان خلوت او شوم. بالاخره حسام به اعماق اندیشه عاشورایی او رفت و کتاب خود را نوشت.
* سردار سلگی به دنبال روایت رشادت های شهدا برای ایستادگی در جبهه فرهنگی انقلاب بود

نوزدهم بهمن ماه سال 96 بود که در آستانه سالروز رونمایی از تقریظ‌های رهبر انقلاب بر چهار کتاب دفاع مقدس خبرنگار رودآور به گفت و گو با حاج میرزا پرداخت. در آن دیدار سردار سلگی که روزگاری در دوران دفاع مقدس فرماندهی گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین (ع) همدان را بر عهده داشت به این خبرنگار گفته بود که "امروز، روایت رزمندگان از جبهه های جنگ، نسخه ای بی نظیر در جنگ نرم و در مقابل تهاجم فرهنگی است."

شهید سلگی معتقد بود روزی می بایست در جنگ سخت وارد کارزار شویم و روزی دیگر یعنی امروز با این همه تهاجم فرهنگی، بیش از همه ورود به جنگ نرم برای رویارویی با دشمنی که همیشه از پشت خنجر می زند ضروری است.

او تأکید داشت بی تردید بیان خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و روایت از آن همه رشادت های شهیدان و همرزمانشان که در اوج معنویت تنها برای حفظ اسلام و انقلاب ذره ای عقب نشینی نکردند، می تواند در تقویت باورهای عمومی و تحکیم اعتقادات جامعه اثر بخش باشد و من تنها اگر خاطره ای بیان کردم برای بیان رشادت های شهدا و آن هم خلوص نیت در جبهه ها بوده و بس.

حالا باید بنشینیم و اشک ریزان خاطرات سردار گمنام یک استان را بنویسم هر چند قلم ما را یاری نمی دهد.

در این باره «محمدرضا غلامی پاک» دبیر شورای عالی ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی همدان از دوستان حاج میرزا در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: کسی که بخواهد این شهید والا مقام را بشناسد در ابتدا باید کتاب "آب هرگز نمی میرد" بخواند.

* روایتی از جانبازی 70 درصد که رهبری آرزوی دیدارش را داشت

وی اظهار کرد: در وصف رشادت های حاج میرزا همین بس که رهبر انقلاب راجع به ایشان فرمودند که "اگر می توانستم و برایم ممکن بود برای دیدار این مرد به همدان می رفتم"، این مطلب را ولی ما درباره هیچ شخص دیگری عنوان نکرده اند و نشان می دهد که حاج میراز چه گوهر ناب و بزرگ مردی غیور در دیار همدان بود.

*شهید سلگی در بین همدانی ها هم گمنام بود

دبیر شورای عالی ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی همدان افزود: حاج میرزا مردی ناشناس و گمنام حتی در بین همدانی ها بود، ایمان، اخلاص، صداقت، غیرت، دلیری و جوانمردی تنها بخشی از بزرگی شخصیت او است که می توان وصف کرد.

غلامی پاک تصریح کرد: تلاش حاج میرزا برای انقلاب تنها معطوف به هشت سال دفاع مقدس نمی شود، او که جانبازی 70 درصد بود تا چند روز قبل از بستری شدنش در جبهه انقلاب برای نظام ایستادگی کرد.

* آخرین حرف حاج میرزا؛ دو پایم را داده ام، سرم را هم می دهم

وی تأکید کرد: بارها از حاج میرزا شنیدم والبته آخرین حرف حاج میرزا در آخرین دیدارش با من این بود که در دوره دفاع مقدس دو تا پایم را تقدیم اسلام و انقلاب کردم و حال آماده ام برای حفظ نظام سرم را هم بدهم.

* و "آب هرگز نمی میرد" ...

به گزارش رودآور، شهید سلگی هم به دیگر شهدای همدانی پیوست، فراقش برای مردم شهید پرور همدان اتفاقی به تمام، دلتنگی است و خاطره اش از یاد نمی رود اما بی تردید "آب هرگز نمی میرد" و شهدا زنده اند و مسیرشان ادامه دارد.روزگاری او از خاطرات همرزمان شهیدش می گفت و تأکید داشت این روایتگری ها، فعالیت و ایستادگی در جبهه فرهنگی است و امروز ما باید به دنبال نشر خاطرات این شهید باشیم تا در مسیری که برایمان روشن کرده قرار گیریم.
زنگنه
انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان