آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1399 - 0:16   |   کد مطلب: 38225
محمد کریم فضلی صاحب بزرگترین هلدینگ خصوصی ایران دعوت درگذشت، او با تفکر خدمت رسانی و ارزش نهادن به نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه سازمانی، برای بیش از 30 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد، ایده های آن مرحوم می تواند الگویی بی نظیر در مسیر جهش تولید برای جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز یکی از کارآفرینان برتر کشور به علت کهولت سن و در 88 سالگی خود، دعوت حق را لبیک گفت، او کسی نبود جزء محمد کریم فضلی.

مرحوم فضلی، زاده شهر سرکان از توابع شهرستان تویسرکان بود، او را به عنوان بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ با 50 برند بزرگ تولیدی کشور می شناسند. 

او کار خود را در کارگاه کوچکی با تولید مایع ظرفشویی آغاز کرد و در اوایل دهه 40 روز به روز کار خود را توسعه داد تا محصولات و نشان های تجاری متعددی از جمله؛ پاکشو، فامیلا، اکتیو، بایودنت، مریدنت، هوم پلاس، مرسی، اویلا، ، نانسی، بارلی، اوه، سافتل، فروشگاه های زنجیره ای کوروش و شرکت های مختف  بیمه ای، ساختمانی، تجارت الکترونیک و حمل ونقل و رفاهی  وکشاورزی و رسانه ای  توسط این کارآفرین برتر کشوری بنا شود.

* تلاش یک کارآفرین برای چرخ صنعت در گردونه روزگار

ایده های بی نظیر او می تواند به عنوان الگویی برای جوانان امروز در مسیر جهش تولید باشد چرا که آن مرحوم سختی در کار را وسیله ای برای خمت رسانی به هم نوع می دانست و با همین تفکر خدمت رسانی به هم نوع برای بیش از 30 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد تا چرخ صنعت در گردونه روزگار بچرخد.

کارخانه داروسازی فاران شیمی  که در شهرستان تویسرکان با تولید پنج نوع محصول بیش از 80 درصد نیاز کشور را در برخی داروها تأمین می کند از واحد های تولیدی فعالی است که به همت مرحوم فضلی راه اندازی شد.

* اشتغال عظمت آفرین است

مرحوم فضلی در یکی از مصاحبه های خود گفته بود که هدف من این است که جوانان و فرزندان این مرز و بوم همه تحصیل کرده، آگاه و صاحب شغل شوند.

او معتتقد بود که اشتغال عظمت آفرین است و با همین عشق و دل دادن به کار به دنبال سربلندی ایران اسلامی بود، سختی پیش روی کار خود را ادای دینی برای خدمت به مردم می دانست و همیشه عنوان می کرد مشکلات را برای شکوفا کردن این مملکت به جان خریدارم چرا که آینده ایران، بسیار شکوفا و درخشان است.

* منابع اصلی سرمایه هر سازمانی انسان ها هستند

مرحوم فضلی تأکید داشت که وظیفه انسان باید خدمت به هم نوعش باشد و تا می تواند در راستای خدمت به مردم گام بردارد، او می گفت درباره صنعت و ساخت و سازها هم نخست باید انسان را در نظر گرفت، چرا که منابع اصلی سرمایه هر سازمانی انسان ها هستند.

پایگاه خبری رودآور؛ درگذشت این بزرگ مرد عرصه کارآفرینی در کشور را به ملت ایران و به ویژه به خانواده، جامعه صنعتی و کارآفرینان کشور تسلیت عرض می کند.امید آن که تفکر و منش چنین مردان بزرگی امروز به عنوان الگویی بی بدیل در مسیر توسعه صنعت، کارآفرینی و جهش در تولید شود.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان