آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1399 - 12:12   |   کد مطلب: 38297
سال های سال است که اهالی شهرستانه برای رفتن به باغات و زمین های کشاورزی خود، عرض این رودخانه خروشان را بدون داشتن پل طی می کنند و هر روز در گل و لای آن گرفتار می شوند و مسئولان تنها از کمبود اعتبار برای ساخت پل در این مکان خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در نزدیکی روستای شهرستانه در تویسرکان و در 20 متری جاده "سلطان چشمه" رودخانه ای عبور می کند که بیش از 30 باغدار و کشاورز  بدون وجود پل با هزاران خطر، عرض رودخانه را هر روز طی می کنند.

بارها خودروهای کشاورزان و یا خودشان در گل و لای رودخانه گرفتار می شوند، این مسیر محل تردد عشایر نیز هست اما تاکنون با وجود نامه های پی در پی و استشهادیه های متعدد، متولیان امر در تویسرکان به مطالبات اهالی روستای شهرستانه آنچنان که باید توجهی نکرده اند.

این رودخانه به ویژه در فصل بهار با پر آب شدن و وجود سنگ های ریز و درشت برای کشاورزان مشکلات بسیار ایجاد می کند.

جاده کناری رودخانه نیز بسیار ناهموار و پر از دست اندازهای خطرناک است.

*سیاه بهار و جیب خالی کشاورزان

کشاورزان به فصل بهار "سیاه بهار" می گویند چرا که هر آنچه از فروش محصولات خود در پاییز سال گذشته به دست آورده بودند تا عید صرف معیشت و یا خرید کود شیمیایی و مسائلی از این دست شده و در این فصل دست و جیب آنان از نظر مالی خالی است، با این وجود اهالی روستا با همیاری یکدیگر در حدود هفت میلیون تومان جمع آوری کرده اند و می گویند عشایری  هم که دام های خود را از رودخانه عبور می دهند برای متقبل شدن بخشی هرچند کوچک از هزینه پل سازی پای کار می آیند، اما گویا آن که پای کار نیامده مسئولان هستند که به درخواست های بیش از دو ساله اهالی شهرستانه توجهی ندارند.

*نبود اعتبار، مشکل اصلی ساخت پل رودخانه

در این باره «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با محق خواندن مطالبه اهالی روستای شهرستانه گفت: حرف های کشاورزان و باغداران این منطقه صحیح است اما متأسفانه در یکی دو سال اخیر نتوانستیم در کمیته برنامه ریزی شهرستان بودجه ای برای ایجاد پل مربوطه بر روی رودخانه شهرستانه تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ساخت پل رودخانه مورد نظر تاکنون نداشته ایم، اظهار کرد: با این وجود به جد به دنبال آن هستیم در کمیته برنامه ریزی سال 99 بودجه ای برای ایجاد پل با همکاری فرماندار اختصاص دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: کار باید کارشناسانه و دقیق انجام شود، چرا که این رودخانه در فصل بهار پر آب می شود و احتمال سیلابی شدن آن می رود، پس پلی هم که می بایست بر روی آن ساخته شود، باید مستحکم باشد.

*ساخت پل بر روی رودخانه شهرستانه به بررسی نیاز دارد

«میر لاهوتیان» مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان همدان گفت: در حال حاضر نمی توانیم نظر بدهیم که پل باید ایجاد شود یا نه یا اصلاً زیر نظر جهاد کشاورزی است یا نه.

وی عنوان کرد: ابتدا باید کارشناسان در منطقه حضور یایند تا با در نظر گرفتن تمام جوانب بتوان راهی برای حل مشکل اهالی اندیشیده شود.

به گزارش رودآور؛ ساخت پل رودخانه شهرستانه می تواند مشکلات تردد عمده اهالی این روستا در رسیدن به زمین های کشاورزی و باغاتشان را  برطرف کند. این مجموعه خبری تا به نتیجه رسیدن مسئله، وعده های مسئولان را پیگیری می کند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان