آخرین اخبار

3. خرداد 1399 - 0:42   |   کد مطلب: 38322
دستکاری استراتژیکی دشمن برای حذف واژه "الی" از عنوان عملیات "الی بیت المقدس"، نشانده واهمه و وحشت آنان از استمرار و افق جریان فکری و عملی جبهه مقاومت یعنی آزادسازی فلسطین و نابودی صهیونیسم جهانی است، همچنان که روزی در ادامه این عملیات با حماسه سازی و راهبرد عملی شهید سلیمانی، داعش به گام مرگ فرو رفت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر است.درست سوم خرداد ماه سال 61، این شهر پر افتخار پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق آزاد شد و امام خمینی(ره) فرمودند: "خدا را خرمشهر را آزاد کرد".
فرماندهان جنگ آن روزها با تدبیری مثال زدنی برگرفته از آرمان های عظیم انقلاب، نام عملیات آزادسازی خرمشهر را "الی بیت المقدس" نهادند، دقیق "الی بیت المقدس" نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، اما دیری نپایید برخی خواسته و ناخواسته و برخی همچون دشمنان انقلاب عامدانه واژه "الی" را از ابتدای عنوان عملیات حذف کردند تا بگویند که عملیات پایان یافت و همان روزها به سرانجام رسید.
این مسئله بارها از سوی دلسوزان نظام از جمله شهید مدافع حرم سردار حاج حسین همدانی مورد تأکید قرار گرفت تاجایی که او در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که "عملیات الی بیت‌المقدس تا آزادسازی قدس شریف ادامه خواهد داشت، عملیاتی که ما انجام دادیم عملیات الی بیت‌المقدس بوده است؛ متأسفانه امروز مجموعه رسانه‌های ما و جاهای دیگر این کلمه "الی " را دارند برمی‌دارند.عملیات الی بیت‌المقدس هنوز ادامه دارد و چند قسمت دیگر این عملیات انجام‌شده است و این عملیات تا آزادسازی قدس ادامه دارد."
حبیب حرم معتقد بود و ایمان داشت که "در شرایطی که ما در زمان عملیات الی بیت‌المقدس ازنظر دشمنان در موضوع ضعف بودیم ولی گفتیم ما هدفمان متعالی است و ما نه‌تنها خرمشهر را آزاد می‌کنیم؛ بلکه سرزمین‌های اشغال‌شده را هم آزاد می‌کنیم و مطمئنم انشا الله جوانان این سرزمین که از نسل و وارثان دفاع مقدس هستند این اتفاق را انجام خواهند داد."
امروز بر آن شدیم تا همزمان با تقارن روز جهانی قدس و روزهای آزادسازی خرمشهر به گفت و گو با یکی از فرماندهان سپاه، یک فعال حوزه رسانه و فضای مجازی و یک کارگردان و مستندساز جوان بپردازیم تا ضرورت چرایی بیان واژه "الی" در عنوان عملیات غرور آفرین "الی بیت المقدس" تبیین شود.
* دستکاری استراتژیکی دشمن برای حذف واژه "الی" از عملیات "الی بیت المقدس"
در این باره «سردار سالار آبنوش» معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: تقارن روز روز جهانی قدس با ایام فتح الفتوح جبهه مقاومت برای آزاد سازی خرمشهر جای تبریک بسیار دارد و نوید بخش روزهای آزادی بیت المقدس است.
وی اظهار کرد: همه خوب می دانند که خرمشهر سنبل ایثار، مقاومت و شهادت است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست که آن پیروزی فتحی بزرگ برای نهضت مقاومت در جهان اسلام بود.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان افزود: اینکه امروز جوانان رسانه ای به دنبال چنین نکته ظریفی هستند و شیطنت های دشمنان اسلام و انقلاب در خصوص حذف واژه "الی" از عنوان عملیات ظفرمندانه "الی بیت المقدس"را به خوبی تشخیص داده اند جای خوشحالی دارد، چرا که دشمن هوشمندانه به دنبال نابودی یک جریان فکری است و نه دستکاری عنوان یک عملیات.
*آزادسازی خرمشهر، ضربه مهلکی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد
سردار آبنوش عنوان کرد: آن روزها با آزادسازی خرمشهر دشمن بعثی با پشتوانه یک جهان کفر از تهاجمی بودن خود عقب نشینی کرد و به لاک پدافندی رفت، این مسئله ضربه مهلکی به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی وارد کرد.
وی تصریح کرد: در چرایی این سخن باید دانست که غاصبان فلسطین 20 سالی می شد با خیالی آسوده به تجاوزهای و اشغالگریی های خود ادامه می دادند، اما با فتح خرمشهر با آن رمز عملیات فهمیدند که مسیری دیگر از سوی جبهه مقاومت برای مقابله با آنان ایجاد شده و این رژیم منحوس بالاجبار باید تمام تلاش خود را لااقل برای حفظ اراضی اشغالی موجود کند.
*قدم به قدم همراه با جبهه مقاومت برای آزادسازی قدس 
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: بنابراین صهیونیست های جنایتکار به جنوب لبنان حمله کردند تا جریان فکری ایجاد شده در منطقه را به سمت دیگری بکشانند، اما امام(ره) با تدبیری حکیمانه که در نامگذاری روز قدس پدیده ای عظیم برای رویارویی با دنیای کفر به وجود آوردند، در این حوزه نیز وارد میدان شدند و فرمودند "راه قدس از کربلا می گذرد".

سردار آبنوش اظهار کرد: بدین ترتیب کلام امام خمینی(ره) برای رزمندگان جبهه مقاومت حجت شد و تا در مسیر آزادسازی قدس، جهان اسلام مرحله به مرحله و قدم به قدم حرکت کند و ابتدا نابودی رژیم بعث به سرکردگی صدام جنایتکار که به مردم خود هم رحم نمی کرد، در دستور کار قرار گرفت و این گونه هم شد.
*درون مایه عناوین تمام عملیات های دوران دفاع مقدس "الی بیت المقدس" بود
وی تأکید کرد: گره خوردن عنوان "الی بیت المقدس" با جمله به یاد ماندنی "راه قدس از کربلا می گذرد" سبب روشنایی مسیر یک طرحی استراتژیک برای نابودی کفر و استکبار در جهان شد تا جایی که تمامی عملیات های ما در دوران دفاع مقدس هرچند نام رمز و عنوانشان تفاوت داشت، اما درون مایه همگی آن ها، "الی بیت المقدس" نهفته بود.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان افزود: امروز مشاهده می کنیم که نه تنها مسلمانان بلکه تمام آزادیخواهان جهان در ترکیه، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، پاکستان و عراق در برابر کفر سر سازش و تسلیم خم نمی کنند و نگاه و عملشان استمرار نهضت بزرگ یک جریان فکری عظیم برای نابودی اسرائیل غاصب است.
*واژه "الی" در عنوان عملیات "الی بیت المقدس" یعنی استمرار یک جریان فکری در برابر کفر
سردار آبنوش تأکید کرد: وظیفه ما این است تا واژه "الی" در عنوان عملیات "الی بیت المقدس" که نشان دهنده یک جریان فکری عظیم است را به خوبی بیش از پیش برای آزادیخواهان جهان تشریح و تبیین کنیم و رسانه های انقلابی در این حوزه می توانند یک ظرفیت مناسب در برابر بوق چی ها و تبلیغات شوم دشمنان اسلام باشند.
*افق نهایی جریان فکری مبارزه حق علیه باطل با تعیین روزجهانی قدس بنا شد
همچنین «حسین ربیعی» کارشناس حوزه فضای مجازی و رسانه در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: برخی خواسته و ناخواسته به دنبال حذف واژه پر معنای "الی" از عنوان عملیات "الی بیت المقدس" بودند و هستند.
وی اظهار کرد: زمانی که الی بیت المقدس را تعریف می کنیم در واقع یک خط و مسیر را  ترسیم کرده ایم که آن همان افق نهایی سرانجام جنگ حق علیه باطل است و عقبه این جنگ را باید نابودی غده سرطانی رژیم کودک کش صهیونیستی در نظر گرفت.
این فعال حوزه رسانه افزود: امام خمینی(ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن برای نابودی اسرائیل که نماد جهان کفر است هدف گذاری کرده بودند و ایشان با تعیین جمعه آخر رمضان به عنوان روز جهانی قدس افق نهایی یک جریان فکری عظیم را پایه گذاری کردند.
*سرانجام عملیات "الی بیت المقدس"، آزاد سازی فلسطین است
ربیعی تصریح کرد: هدف این جریان فکری نابودی کامل اسرائیل غاصب است به همین علت حضرت امام(ره) فرمودند هر مسلمانی یک سطل آب بریزد این رژیم غاصب نابود می شود تا چراغی برای ما در مسیر مبارزه حق علیه باطل شود.
وی عنوان کرد: بر این اساس زمانی که قرار شد از میهن اسلامی خود دفاع کنیم تا شهرهایی که در اشغال رژیم بعثی عراق قرار گرفته بودند آزاد شود، یک هدف نهایی با دیدی عمیق برای عنوان عملیات فتح خرمشهر در نظر گرفته شد و آن عنوان "الی بیت المقدس"، بود نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر تا به یاری خدا پایان عملیات با فتح بیت المقدس رقم بخورد.
*نابودی داعش با حماسه سازی شهید سلیمانی، ادامه عملیات الی بیت المقدس بود
این فعال عرصه فضای مجازی کشورمان ادامه داد: هنوز عملیات الی بیت المقدس ادامه دارد و نابودی و به زانو درآوردن داعش، آن تروریست های تکفیری در سوریه با حماسه سازی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ادامه فتح الفتوح های جهان اسلام در این عملیات است. 
*امام(ره) با جمله "راه قدس از کربلا می گذرد"، عنوان " الی بیت المقدس" را تبیین کردند
ربیعی تأکید کرد: هر روز به سوی فتح بیت المقدس نزدیک تر می شویم و امروز مرزهای محور مقاومت در مجاورت رژیم غاصب اسرائیل این ویروس منحوس صهیونیستی قرار گرفته است و زمان زیادی تا فتح قدس باقی نمانده که به طور یقین محقق می شود.
وی در یادواری عملیاتی که منجر به فتح خرمشهر شد، گفت: فرماندهان سپاه و نیروهای لشکر27 حضرت رسول(ص) تصمیم داشتند تا مسیر خود را برای نابودی صهیونیست از خرمشهر عبور دهند، که امام(ره) در تبیین مسیر اصلی برای نابودی استکبار جهانی فرمودند "راه قدس از کربلا می گذرد" چرا که اگر قرار بود کاری انجام شود نخست باید تکلیف رژیم بعث عراق مشخص می شد و این چنین عملیات های ما در دوران دفاع مقدس مسیر و محورهای اصلی خودش را شناخت و دنبال کرد.
*جبهه کفر از عنوان کردن نام کامل عملیات "الی بیت المقدس" واهمه دارد

این فعال عرصه رسانه ادامه داد: رسانه های معاند و غربی از عنوان کردن نام کامل این عملیات واهمه دارند و وحشت زده عمل می کنند، یعنی ترجیح می دهند به جای اینکه نام این عملیات را "الی بیت المقدس" معرفی کنند صرفاً همان "بیت المقدس" می گویند تا به ظن باطل خودشان عملیات را در همان سال 61 متوقف کنند و پایانی برای آن در نظر بگیرند.

ربیعی افزود: به همین علت باید در مسیر روشنی که امام برایمان ترسیم کرده اند از واژه پر مغز "الی" غافل نشویم و امروز مسیر هدایتگری دلسوز دارد و روشنایی آن با دستان رهبر انقلاب تا آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست های خائن و جنایتکار ادامه دارد.
وی یادآور شد: ناگفته نماند که نام گذاری عملیات ها در دوران دفاع مقدس یک استراتژی جنگی مهم محسوب می شد و بهره گیری از دو عنوان "طریق القدس" که با حضور شهید سلیمانی به آزادسازی بستان در آذر 61 منجر شد و "الی بیت المقدس" که فتح خرمشهر را رقم زد، افق آن عملیات ها را به خوبی برای همگان ترسیم کرد.
*تولید محتوای سینمایی و مستند با عنوان "الی بیت المقدس" ضرورت دارد
«محمدرضا امامقلی»  کارگردان جوان کشورمان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ بر ضرورت ورود تولید محتوای تصویری از فیلم های سینمایی گرفته تا مستندسازی با عنوان "الی بیت المقدس" تأکید کرد.
وی گفت: اگر بخواهیم واژه قدس و آزادسازی آن را به نمایش بگذاریم باید خط فکری امامین انقلاب را به طور کامل در این خصوص به خوبی در نظر بگیریم، چرا که قدس تنها یک مکان نیست که در حصر قرار گرفته و باید بررسی و آزاد شود، بلکه قدس نمادی عظیم از یک واقعیت تمدنی بزرگ است.
*نگاهمان به قدس باید به صورت یک تمدن عظیم باشد/زنده بودن صهیونیست وابسته به ایجاد بحران است
این کارگردان جوان کشورمان افزود: بنابراین باید به صورت یک تمدن بزرگ به قدس نگاه کرد، تمدنی آزادیخواه که در برابر کفر ایستاده است و از سویی دیگر باید فلسفه حضور رژیم غاصب اسرائیل هم تبیین شود.
امامقلی تصریح کرد: اساساً زنده بودن این غده سرطانی وابسته به ایجاد بحران است و به همین علت در منطقه از سوریه و لبنان گرفته تا یمن و بحرین، بحران آفرینی می کند تا به زنده بودن خود ادامه دهد.
وی تأکید کرد: از این رو در صورتی که بحران های منطقه حذف شود، نابودی صهیونیست جنایتکار هم رقم می خورد، پس اگر وجود قدس را یک تمدن بزرگ در برابر اسرائیل غاصب بدانیم باید رویارویی جهان اسلام با جهان کفر را به خوبی ترسیم کنیم تا بتوان در مسیر الی بیت المقدس به اصل آزادگی و رهایی بشریت از دستان ستمکاران بیاندیشیم و عمل کنیم.
این کارگردان جوان کشورمان عنوان کرد: قدس را نباید تنها نماد یک مکان و نه حتی به عنوان ناموس جهان اسلام بشناسیم،  بلکه باید آن را مبنا و سنبل یک ماهیتی تاریخی بزرگ دانست، حال اگر بخواهیم صهیونیست غاصب را حذف کنیم باید در ابتدا بحران های منطقه را نابود و خاموش کرده تا جهان رنگ آرامش به خود بگیرد.
به گزارش رودآور؛ امام خمینی(ره) با جمله "راه قدس از کربلا می گذرد"، عنوان عملیات" الی بیت المقدس" را برای همیشه تبیین کردند و تمام جبهه کفر از همین عنوان به لرزه افتاده است، همان گونه که آن روزها آزادسازی خرمشهر ضربه مهلکی به پیکره رژیم غاصب صهیونیستی زد و درکش برای برخی دشوار بود، امروز نیز استکبار جهانی و در رأس آن امریکای جنایتکار و صهیونیسم کودک کش به دنبال حذف واژه "الی" هستند، چرا که نابودی خود را در استمرار این شاخصه جریان فکری جبهه مقاومت می دانند، از این رو با تبلیغات گسترده رسانه ای شکست هایشان را یکی پس از دیگری پنهان می کنند تا جایی که حتی از بیان کامل عنوان "الی بیت المقدس" یعنی به سوی بیت المقدس واهمه دارند.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان