آخرین اخبار

4. خرداد 1399 - 11:34   |   کد مطلب: 38330
خروج قطار همدان ـ مشهد از ریل می توانست فاجعه آفرین و مرگبار باشد، این رخداد در حالی است که وزرای راه و شهرسازی کابینه روحانی با وجود اتفاقات ناگوار و فوت تعداد قابل توجهی از هم وطنانمان در چند سال اخیر، چاره ای اساسی برای رفع مشکلات راه ها چه جاده ای و چه ریلی نیاندیشیده اند، این دولت ریزعلی خواجوی ندارد و مردم از این نگران نبودن ها نگران شده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بالاخره پس از چند ماه تعطیلی قطار همدان ـ مشهد به دلیل شیوع کرونا، روز گذشته و با تصویب ستاد مبارزه با کرونا، حرکت این قطار کار خود را با 45 نفر آغاز کرد.

اما ساعاتی نگذشت که این قطار به دلایلی نامعلوم و البته به گفته برخی منابع غیررسمی به علت سرقت ریل، از مسیر خود خارج شد.

«اسدالله ربانی مهر» مشاوراستاندارو مدیرروابط عمومی استانداری همدان گفته که " سه واگن که مسافری نداشتند از ریل خارج شدند و هیچ کدام از مسافران قطار در این واگن نبودند."

*مصدومیت جزئی 2 مهماندار

در این باره «پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار رودآور، گفت: قطار همدان ـ مشهد شامگاه شنبه و در حالی که از همدان به سوی مشهد حرکت می‌کرد، در حوالی ۱۰ کیلومتری پرند از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران قطار همدان ــ مشهد ۴۵ نفر است، اظهار کرد: دو مهماندار بر اثر خروج دو واگن مصدومیت جزئی پیدا کردند.

*خروج از ریل بسیار به ندرت اتفاق می افتد

همچنین « سیدسعید ابراهیم‌نژاد» مدیرکل راه‌آهن همدان هم که خود نیز مسافر قطار همدان ـ به مشهد بود در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: من خود نیز در قطار بودم و تمام ماجرا را از نزدیک مشاهده کردم.

وی اظهار کرد: هنوز علت وقوع حادثه به طور کامل مشخص نشده  و کمیسیون عالی سوانح راه آهن مشغول بررسی است، به محض روشن شدن ماجرا، اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل راه‌آهن همدان با بیان اینکه روی دادن چنین حوادثی بسیار به ندرت است، افزود: بررسی وضعیت ریلی بر عده مأموران خطی است که بازدیدهای خود را طبق روال و معمول انجام می دهند و در این مورد هم بازدیدهای لازم به نظر انجام شده است.

* کرونا جان مسافران یک قطار را نجات داد!

به گزارش رودآور؛ هر ساله عدم ایمن بودن راه ها چه به صورت ریلی و چه به صورت جاده ای و هوایی جان بسیاری از هم میهنانمان را تهدید می کند و دولت در این باره اقدام خاصی انجام نداده است.

لااقل انتظار مردم از مسئولان این است تا بیایند و پاسخگوی مردم باشند اینکه؛

آیا نباید همان شب گذشته «محمد اسلامی»  وزیر راه و شهرسازی دستور فوری به بررسی حادثه خروج قطار همدان ـ مشهد را صادر می کرد، حتماً باید فاجعه انسانی رخ می داد؟

اگر شیوع کرونا در میان نبود و تعداد مسافران این قطار به مانند همیشه، خروج سه واگن از قطار از ریل نمی توانست مرگبار باشد؟

*دولت بنفش، دهقان فداکار ندارد
 این چه ریلی است که قابل سرقت است؟ و این چه مدیریتی در تمامی سطوح از بالا گرفته تا مسئولان ایستگاه و سوزبان است که متوجه سرقت ریل نشده اند؟

 چرا بدون بررسی راه های ریلی، اجازه حرکت به قطار همدان ـ مشهد صادر شده بود؟

آیا مسئولان دولت روحانی یک دهقان فداکار در میانشان نیست تا اطمینان خاطری برای مردم ایجاد کند که این گونه حوادث تکرار نمی شود؟

* نگرانی مردم از نگران نبودن مسئولان راه کابینه روحانی

چند سالی است که نگران نبودن مسئولان راه و شهرسازی کابینه روحانی مردم را نگران کرده است.

ناگفته نماند آذرماه سال 95 هم در برخورد قطار سمنان به مشهد از پشت به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، جان 50 نفر از هم وطنان عزیزمان گرفته شد، اما در آن روزها آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی گفته بود که " همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد."

این خونسردی دولتی ها با واکنش تند مردم و مسئولان روبرو شد چرا که برایشان قابل پذیرش نبود یک مسئولان دولتی جان مردم آنقدر برایش کم اهمیت باشد که بگوید همگی مسافران بیمه بودند! از این رو خواستار استعفای آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی شدند، اما او هیچ گاه در این باره خم به ابرو نیاورد!

در آن روزها کمیسیون عمران مجلس نیز در گزارشی آخوندی را مسئول حادثه قطار تبریز معرفی و اعلام کرده بود که "سازمان بازرسی هرم مسئولیت مقصران حادثه قطار تبریز -مشهد را به روسای قوا و مسئولان قضایی ارائه داده است که آخوندی در رأس این هرم است."

حوادث تلخ راه ها حاکی از بی برنامگی دولت برای رفع مشکلات این حوزه است، حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان صفر پنج ارتش کرمان و واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگانی و حوادث بسیار دیگر آن هم به دلیل شرایط نامناسب راه ها همه نشان از کم توجهی دولت در این امور دارد.

چند هم وطن دیگر باید قربانی شوند تا مسئولان راه و شهرسازی کشور به خود بیایند و چاره ای فوری بیاندیشند؟

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان