آخرین اخبار

4. تير 1399 - 17:51   |   کد مطلب: 38475
پس از حدود 12 سال، گذر زمان، پرده از تصمیم اشتباه فرماندارغیربومی تویسرکان درباره ساخت مساکن مهر در نزدیکی قبرستان برداشت، روزگاری فرمانداری می گفت جانمایی مساکن مهر چشم انداز خوبی داردو کارشناسایی شده است و امروز هم می گویند جانمایی آرامستان در منطقه امامزاده ناصر(ع) کارشناسایی شده! ایجاد آرامستان در زمین های سنگلاخی و آن هم خلاف آیین نامه های بهداشتی آرامستان ها، به نفع بهداشت مردم نیست.فردا کاسه چه کنم چه کنم به دست نگیریم.

به روایت خبرنگار رودآور؛ شنیده اید که گفته اند، «دوست می گوید: گفتم و دشمن می گوید: می خواستم که بگویم!» این ضرب المثل را زمانی به کار می برنند که دوستی از سر دوستداری و حقانیت، تضییع حقی را می بیند و آن را بیان می کند و نگران آینده یک تصمیم دوستش است که با گذر زمان مشکل ساز نشود. یک دوست واقعی خطرات پیش روی تصمیم نادرست دوستش را به او گوشزد می کند حتی اگر در این میان کدورتی ایجاد شود، اما دشمن با علم به اشتباه بودن یک تصمیم صبر می کند تا کار از کار بگذرد و طرف مورد نظر متضرر شود و بعد می گوید" من می دانستم این کار اشتباه بود و می خواستم بگویم!

*گذر زمان، پرده از تصمیم اشتباه ساخت مساکن مهر در نزدیکی قبرستان برداشت

ماجرای تلخ ناراحتی ها، اعتراضات و گلایه مندی های به حق همشهریان عزیز در مساکن مهر تویسرکان هم همین گونه است، سالیان گذشته در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد گفتند که برای عدالت در خانه دار شدن، مساکن مهر را در زمین های مرغوب دولتی بسازنند حتی اگر دولت زمین مرغوب ندارد با تهاتر تامین شود ، اما در آن سال ها در تویسرکان که در پاره ای زمانها  مرکز اخذ تصمیمات شگفت انگیز بوده و همچنان هم به نظر هست، به یک باره از بین تمام زمین های  پپیشنهادی، زمین های نزدیک به قبرستان را برای ساخت و ساز انتخاب و زمین های مرغوب پیشنهادی دیگر نادیده گرفتند.

داخل پرانتز آن که مسئول دستگاه اجرایی از آنجا که مجری است و نه قانون گذار می بایست از تمام خلقیات و رفتار های بومی یک منطقه مطلع باشد وگرنه تصمیم نهایی در نهایت به ضرر بومی ها می شود.

*آیا قبرستان، چشم انداز خوبی برای مساکن مهر است؟!

جالب آنکه به گفته شاهدان عینی، بهرام نیا فرماندارغیر بومی وقت در جلساتی اعلام می کند که این تصمیم گیری ها تماماً کارشناسانه است و تأمل برانگیزتر آنکه آن فراندار غیر بومی در بازدیدی که از زمین های مجاور قبرستان به عمل آورد، با این مضمون گفته بود که؛ این زمین ها برای مساکن مهر مناسب و چشم انداز خوبی دارد! این مطلب نظر شخصی فرماندار بود یا نظر کارشناسان؟!

تصمیمی که در حدود 12  سال پیش گرفته شد، گفتند کارشناسانه است، اما نام و نشان و نظرات کارشناسنان در هیچ جا منتشر نشد و حتی مخالفت دلسوزان شهر و خرد جمعی را هم نادیده گرفتند و این گونه امروز اهالی خوب و مظلوم مساکن مهر تاوان آن تصمیم گیری که مسئولان اجرایی وقت گرفتند را می دهند.

گذر زمان نشان داد که به گفته همین اهالی مساکن مهر، حرف بهرام نیا فرماندارغیر بومی وقت که آن روزها گفته بود چشم انداز خوبی برای ساکنان مساکن مهر مشاهده می شود! ناصحیح از آب درآمده است.

*مدعی العموم  پرونده ساخت مساکن مهر در نزدیکی قبرستان را باز کند

بهتر است این روزها پرونده جانمایی  مساکن مهر باز شود، که آیا ساخت آن مساکن متناسب با طرح تفصیلی شهر بوده یا نه؟ هنوز هم فرصت است تا این پرونده برای شفاف سازی باز و اگر تخلف یا خدای ناکرده خیانتی نسبت  به مردم نجیب این دیار شده، آشکار شود.

سوال دیگر اینکه  آیا همان افرادی که آن روزها به عنوان مشاور و کارشناس نظرات خود را به فرماندارغیربومی القاء می کردند همان هایی هستند که امروز نیز بر ساخت آرامستان در منطقه امامزاده ناصر(ع) تأکید دارند؟ شاید امروز بیشتر از همیشه ورود دادستان به عنوان مدعی العموم برای روشن شدن ابعاد  پرونده مورد نظر ضروری است.

*مراقب باشیم 12 سال بعد کاسه چه کنم چه کنم به دست نگیریم!

یک رسانه مردمی و تکلیف گرا مؤظف است حرف دل مردم را در هر سطحی انتقال دهد تا مسئولان با خرد جمعی و کارشناسان صادق و به نفع مردم و تأکید می شود به نفع مردم تصمیمات خود را اخذ کنند، تا اگر فردا روزی پس از 12 سال مانند امروز به چه کنم چه کنم افتادند، آن رسانه بگوید که مردم گفتند، ما هم گفتیم اما نه گوشی برای شنیدن بود و نه چشمی برای دیدن.

آرامستان فعلی گنجایش ندارد و نزدیک به شهر است، اما قرار نیست از چاله بیرون بیاییم و به چاله بیافتیم، جانمایی آرامستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) به نفع مردم نیست، به نفع مردم نیست، به نفع مردم نیست و مشکلات اقتصادی و تبعات اجتماعی بسیاری به دنبال دارد که مردم را می تواند به ستوه آورد.

ناگفته نماند زمینی که وقف گورستان مسلمانان شده و در حال حاضر ادامه پلاک آرامستان فعلی است  می تواند مشکل کمبود قبر را لااقل برای چند سال آینده برطرف کند تا جانمایی مناسبی برای آرامستان جدید در نظر گرفته شود.

یادمان باشد که سابق بر این در آن زمین ها نخاله های ساختمانی ریخته نشده است، در زمان شاهرخی شهردار وقت، کنار این زمین های وقفی دره مانندی وجود داشته که آن را با نخاله های ساختمانی پر کردند، پس بهتر است اوقاف نیز به خواسته واقف عمل کند و با کمک شهرداری با این زمین ها مشکل کمبود قبر را تا حدودی برطرف کند.ضمن آن که شهرداری با دیوار کشی و کمربندی سبز می توانند به کمک مردم بیاید.

*تصمیمی خلاف آیین نامه های بهداشتی آرامستان ها، به نفع بهداشت مردم نیست

می گویند ساخت آرامستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) کارشناسانه است، اما این تصمیم خلاف مواد 3 و 4 قانون ایین نامه های بهداشتی آرامستانهاست، همچنین زمین های این منطقه سنگلاخ و با شیب تند بوده و تسطیح آن با مشکلات بسیاری روبرو می شود.

همان گونه که امروز مردم خوب مساکن مهر از تصمیم ناصحیح فرماندار وقت در آن سال ها  که زمینه ساز ساخت آن مساکن در کنار قبرستان شد، قضاوت می کنند، سالیان بعد نیز مردم یک شهر در باره تصمیم فعلی برای جانمایی آرامستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) قضاوت خواهند کرد.

به گزارش رودآور؛ هر آنچه شرط بلاغ بود گفتیم و البته همچنان در احقاق حق و پیگیری مطالبه به حق مردم تویسرکان منتظر وثابت قدم هستیم تا مناظره ای بین مخالفان و موافقان جانمایی آرامستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) برگزار و به طور شفاف نام و نظرات کارشناسانی که چنین تصمیمی گرفته اند بند به بند برای مردم منتشر شود.

ضمن آن که با توجه به گلایه مندی و اعتراضات به حق همشهریان ساکن در مساکن مهر خواستاریم تا دستگاه قضایی و به ویژه دادستان، پرونده مساکن مهر را باز کند که چه دستگاه اجرایی و کدام مسئول و با پشتوانه تصمیم کدام کارشناسی در سال های قبل اجازه ساخت مساکن مهر را در زمینی نامناسب و  آن هم کنار قبرستان و بر خلاف دستور رییس جمهور وقت (مبنی بر ساخت مساکن مهر در مرغوب ترین زمین ها) داده بود.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان