آخرین اخبار

18. تير 1399 - 14:39   |   کد مطلب: 38530
تعداد فوتی های کرونا مثبت قطعی و مشکوک در تویسرکان به 46 نفر رسیده و هر روز بر آمار مبتلایان نیز افزوده می شود، کارشناسان برگزاری مراسم های عروسی و عزا را از دلایل اصلی شیوع کرونا عنوان کرده اند، از این رو دادستان تویسرکان با هدف حفظ سلامت جامعه، تأکید کرده که تعقیب قضایی و برخورد قاطع در انتظار متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با توجه به اعلام آخرین اخبار از منابع مختلف رسمی خبری شهرستان تویسرکان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

با آن که پیش بینی می شد در ماه های گرم سال به ویژه در تیرماه شاهد کاهش مبتلایان به کرونا باشیم، اما رفتارهای برخی از مردم در برگزاری تجمعات به علل مختلف از جمله برگزاری مراسم عروسی و عزا، زمینه ساز شیوع بیشتر این ویروس خطرناک در جامعه شد و در نهایت کاهش حساسیت جامعه به مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، آمار مبتلایان به این ویروس منحوس در کشور و به تبع در تویسرکان را افزایش داد.

*تعداد فوتی های کرونا مثبت قطعی و مشکوک در تویسرکان به 46 نفر رسید

به گفته «سید ابراهیم طواف زاده» مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، تعداد فوتی های کرونا مثبت قطعی در شهرستان به 10 نفر و فوتی های مشکوک به کرونا 36 نفر رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: متأسفانه تنها در یک روز یعنی همین امروز، هجدهم تیرماه، 16 نفر مرتبط با کرونا ویروس در بیمارستان ولیعصر(عج) بستری هستند.

با توجه به آن که اغلب همشهریان با پیام های متعدد ارسالی خود به مجموعه خبری رودآور، از برگزاری هر گونه مراسم جمعی در شهرستان، ابراز گلایه مندی کرده اند، پیگیر آن شدیم تا بدانیم آیا مسئولان متولی در برخورد با متخلفان حوزه سلامت بهداشت عمومی برنامه ای پیش روی دارند یا خیر.

*برگزاری مراسم های عروسی و عزا، سبب افزایش آمار مبتلایان به کرونا شده

در این باره « علی بهادری» دادستان شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ درخصوص اقدامات انجام شده به منظور مبارزه با شیوع کرونا، گفت: بیشترین مشکلات به وجود آمده و زمینه ساز افزایش مبتلایان به کرونا، ناشی از تجمعات مرتبط با برگزاری مراسم های عروسی و عز بوده است.

وی اظهار کرد: در یک ماه گذشته مطابق با مصوبه های متعددی، برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزا در تالارها، هتل ها، رستوران ها و باغ رستوران تا اطلاع ثانونی ممنوع اعلام شد و این ممنوعیت تاکنون هم ادامه دارد.

دادستان شهرستان تویسرکان با بیان اینکه به فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها هم گفته شده تا درخصوص آگاه سازی جامعه، توصیه های لازم را ارائه دهند، افزود: همچنین اداره اماکن دستورات لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم های جمعی را دریافت کرده است.

بهادری تصریح کرد: در وهله اول حرف ما با مردم به صورت آگاهی بخشی و تذکر انجام می شد، اما متأسفانه برخی به توصیه ها و رعایت نکات بهداشتی برای مبارزه با کرونا عمل نکردند، تا جایی که امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا به واسطه برگزاری مراسم های عروسی  یا عزا هستیم.

* تعقیب قضایی در انتظار متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم

وی با تأکید بر آنکه حفظ سلامت آحاد مردم در اولویت ما قرار دارد، عنوان کرد: بنابراین تصمیم بر آن است تا با جدیت با متخلفان حوزه سلامت عموم برخورد قاطع شود.

دادستان شهرستان تویسرکان افزود: متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم مستنداً به مواد قانونی و تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی، مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند و با تشکیل پرونده با آنان برخورد قاطعی می شود.

*با عدم رعایت نکات بهداشتی، تهدیدی برای سلامت فرزندانمان نباشیم

به گزارش رودآور؛ امروز با توجه به اوج گرفتن و حمله بی امان کرونا که حتی به کودکان هم رحم نمی کند، بیشتر از هر زمان دیگری سلامت تک تک مردم به یکدیگر وابسته شده است، هیچ وجدان بیداری به خود این اجازه را نمی دهد که با سلامت مردم بازی کند، در میان همین مردم، کودکان و فرزندان ما نیز هستند، حواسمان باشد با عدم رعایت نکات بهداشتی و رفتارهای ناصحیح خود تهدیدی برای سلامت خانواده، اقوام، دوستان و همشهریان خود نباشیم.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان