آخرین اخبار

21. تير 1399 - 13:23   |   کد مطلب: 38545
در هفته های گذشته تویسرکانی ها شاهد انتشار اخباری از سوی فرمانداری مبنی بر جانمایی قبرستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) با مخالفت های بسیاری مردمی بودند و این روزها هم چشمشان به عنوان شدن جانمایی مسکن ملی در نقاطی از شهرستان که سابق بر این جوابگوی خواسته های مردمی نبوده، روشن شده، گویا قرار است در آینده ای نزدیک، نه مردگان در مکانی مناسب آرام گیرند و نه زندگان به زندگی خود بدون دغدغه مسکن برسند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم طرح مناسبی بود تا بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه به سرپناهی برای زندگی دست یابند و تا حدودی قابل قبولی هم محقق شد، اما از آنجا که فعالیت های این گونه ای و عمرانی نیاز به طرح ریزی، زمان و هزینه های به موقع برای تحقق کامل دارد، باید ریزبینانه به آن نگاه کرد و البته مهمتر از این موارد، تصمیماتی است که در لایه های زیرین در دستگاه های اجرایی گرفته می شود.
*دیروز دولت روحانی طرح مسکن مهر را نقد می کرد و امروز حرف از مسکن ملی می زند!
طرح مسکن مهر در دولت روحانی آنچنان که باید دنبال نشد و حتی برخی دلتمردان فعلی این طرح را نقد کردند تا جایی که ادامه ساخت این مساکن در برخی مناطق به دست فراموشی سپرده و متوقف شد.
در سال های اخیر به ویژه یکی دو سال گذشته بازار مسکن همچون بازار طلا و ارز دچار تدبیرهای سوخته شد و امیدهایی را بر باد داد و امروز قیمت مسکن سر به فلک کشیده است.دولت دوازدهم که روزگاری طرح مسکن مهر را نادیده می گرفت، امروز به نوعی به دنبال اجرای همان طرح با عنوانی دیگر، یعنی طرح مسکن ملی آمده است.
و اما در تویسرکان در سالیان گذشته و در دولت نهم و دهم با وجود تأکید و دستور رییس جمهور وقت مبنی بر اختصاص زمین های مرغوب به مساکن مهر، شاهد بودیم که بهرام نیا فرماندار غیر بومی وقت شاید به دلیل عدم آشنایی به شرایط جغرافیایی تویسرکان، مساکن مهر را در نزدیکی قبرستان جانمایی کرد و البته گفتند کارشناسانه است!
حال جدای از آن که طرح مسکن ملی در دولت روحانی در سال آخر دولت مطرح شده و در عمل فرصت چندانی برای اجرای آن وجود ندارد و صرف نظر از اینکه امکان احقاق آن چندین سال به طول می انجامد، باز می گردیم به تصمیم اخیر فرمانداری تویسرکان و جانمایی زمین هایی که برای ساخت مسکن ملی در تویسرکان در نظر گرفته اند.
* جانمایی مسکن ملی تکرار اشتباه فرمانداران غیر بومی
در کانال تلگرامی منتسب به فرمانداری تویسرکان به نقل از حسینی فرماندار ملایری این شهرستان عنوان شده که؛ «در شورای تأمین شهرستان 3 زمین توسط اداره راه و شهرسازی شناسایی و به بنیاد مسکن در راستای طرح اقدام مسکن ملی معرفی شده است.»
2 قطعه از زمین های معرفی شده در شهر تویسرکان یکی در شهرک قائم و دیگری در بام شهر و یک قطعه نیز در سرکان.
حسینی گفته که؛ «در صورت صلاحدید استاندار 60 واحدی سرکان که 60 درصد پیشرفت قیزیکی دارد را نیز وارد این گردونه می کنیم.»
آیا قرار است آن تصمیم به ظاهر کارشناسانه جانمایی مساکن مهر در نزدیکی قبرستان مجدد تکرار شود؟ برخی خبر از جانمایی زمین هایی برای ساخت مسکن ملی می دهند که مجدد به نوعی در مناطقی نزدیک به قبرستان است.
* 60 واحدی سرکان به خرابه ای تبدیل شده
ضمن آن که 60 واحدی سرکان که در زمان دولت دهم کلیک خورد به دلایلی که گفته شد دستگاه های متولی در دولت روحانی به تکمیل آن نپرداختند و امروز خرابه ای بیش نیست، حال چگونه با وجود گذشت حدود 10 سال که تنها به مرحله سفت کاری رسیده و مصالح آن زیر ریزش برف و باران کیفیت خود را از دست داده و بخشی از آن از بین رفته، می توانند بیایند و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را بسازند؟!
به نظر "تکرار"، واژه ای دلسرد کننده برای مردم این دیار است، آن روزهایی که قرار بود زمین های مرغوب برای ساخت مسکن مهر در اختیار قرار دهند، زمین های نزدیک به قبرستان را اختصاص دادند و این روزها که حرف از دادن زمین های مرغوب نیست، بازهم آن اشتباه در حال تکرار است و با این بودجه های اندک، معلوم نیست متقاضیان مسکن ملی چند دهه باید منتظر ساخت مسکن خود شوند!
*زمین های مناسب دیگری برای اجرای طرح مسکن ملی است، فرمانداری ببیند
آیا زمین های روبروی شهرک فرهنگیان حد فاصل نانوایی سنگکی تا سپاه برای جانمایی مسکن ملی مناسب نبود که زمین هایی در نزدیکی های قبرستان فعلی را پیشنهاد می دهند؟ چرا باید اشتباهات تکرار شود؟
زمین پیشنهادی در شهر سرکان نیز همان جایی است که برای مسکن مهر دیدند و استقبال نداشت و هم اینک در مرحله سفت کاری متوقف مانده است.
مردم تویسرکان رنجیده اند و در سالیان گذشته پیشرفتی که باید در تمامی حوزه ها ندیده اند، به ویژه در سال جاری
انتشار تصمیمات قابل توجهی از سوی فرماندار ملایری تویسرکان آنان را در بهت و حیرت فرو برده است.
ناگفته نماند که امام جمعه تویسرکان به همراه شهرداری و شورای شهر طرحی برای خانه دار کردن خانواده های کم بضاعت مطرح کرده اند که قابل اجرا نیز است.
*ساخت مسکن برای نیازمندان در نقاط مختلف تویسرکان
گرچه دو مقوله جانمایی مسکن ملی و پیشنهاد امام جمعه تویسرکان از یکدیگر جداست، اما بهتر بود که راه و شهرسازی و فرماندار غیربومی تویسرکان در جانمایی مسکن ملی همچون امام جمعه شهرستان از نظر کارشناسان خبره ای برای این امر بهره می بردند.
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: به تازگی در ستاد تأمین مسکن محرومین و همچنین در روز شهرداری ها پیشنهادی داده شد مبنی بر اینکه در نقاط مختلف شهر به دلیل آن که محرومان در یک جا نباشند زمین هایی برای ساخت مسکن آنان در نظر گرفته شود، به طور مثال در 10 نقطه از شهر هر جا 500 تا یک هزار متر زمین اختصاص بدهند.
وی با بیان این که آن طرح از نظر شهرداری و شورای شهر هم مورد استقبال قرار گرفت، افزود: در رابطه با مسکن ملی اطلاعی ندارم، اما باز این دولت کرونا، هر جایی زمین هم بدهد غنیمت است، ولی در واقع حرفش را می زند حالا معلوم نیست در عمل چه می شود و ما چشمان آب نمی خورد.
*ضرورت ساخت مسکن محرومان در نقاط مختلف تویسرکان، نه بالا و پایین قبرستان!
امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: پیشنهاد ارائه شده برای ساخت مسکن محرومان با حضور شورای شهر و شهرداری به راحتی می تواند خانواده هایی را که فاقد مسکن هستند، مسکن دار کند، به ویژه خانواده های تحت حمایت نهادهای حمایتی.
وی تصریح کرد: تجمیع خانه های مرتبط با نیازمندان در یک نقطه صلاح نیست، می طلب در نقاط مختلف شهرستان باشد، اما تأکید می شود نقاط مختلف مناسب نه زمین های بالا و پایین قبرستان! به طور مثال همان زمین هایی روبروی شهرک فرهنگیان که پیشنهاد مناسبی است.
* جانمایی زمین برای مسکن ملی با شهرداری نیست؛ دست دولت است
«احسان پیری» شهردار تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: جانمایی زمین برای مسکن ملی با ما نیست و اداره راه و شهرسازی پیشنهاد می دهد چرا که زمین های متعلق به دولت است.
وی اظهار کرد: طرح شهرداری که در ستاد تأمین مسکن محرومین با حضور امام جمعه مطرح شده، جدای از طرح مسکن ملی است و در ستاد تأکید کردیم که ما زمین هایی مناسبی برای ساخت مسکن برای اقشار ضعیف داریم، که می توانیم ارائه دهیم.
*تویسرکان؛ تنها شهرستانی که برای دفن فوتی های کرونایی، شورای تأمین تشکیل داد!
امروز ساکنان مساکن مهر از جانمایی 12 سال پیش فرماندار غیر بومی وقت درخصوص ساخت این مساکن در نزدیکی قبرستان گلایه مند هستند، همچنین نباید از نارضایتی عموم تویسرکانی ها از جانمایی آرامستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) غافل ماند.
لابد شنیده یا در کانال تلگرامی منتسب به فرمانداری تویسرکان خوانده اید که فرماندار تویسرکان معترف شده که؛ «تنها شهرستانی که برای دفن بیماران کرونایی دچار مشکل شدیم و به شورای تأمین کشیده شد شهرستان تویسرکان بود.»
به طور قطع تصمیمات کارشناسانه این همه نیاز به برگزاری جلسات شورای تأمین و مطرح شدن در این شورا را ندارد.
*اینجا تویسرکان؛ مهد تصمیمات حیرت انگیز برای زندگان و مردگان
به گزارش رودآور؛ این روزها تویسرکانی ها اخبار قابل تأملی می شوند که به نظر چندان با تصمیمات برگرفته از خردجمعی سازگاری ندارد.
در هفته های گذشته این مردم، شاهد انتشار اخباری از سوی فرمانداری مبنی بر جانمایی قبرستان جدید در منطقه امامزاده ناصر(ع) بودند و این روزها هم چمششان به عنوان شدن جانمایی مسکن ملی در نقاطی از شهرستان که سابق بر این جوابگوی خواسته های مردمی نبوده، روشن شده است.
گویا قرار است در آینده ای نزدیک، نه مردگان در مکانی مناسب آرام گیرند و نه زندگان به زندگی خود بدون دغدغه مسکن برسند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان