آخرین اخبار

18. مرداد 1399 - 13:18   |   کد مطلب: 38689
تهیه و توزیع بیش از 26 هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر بین محرومان همدانی، آن هم با رعایت ریز به ریز تمامی نکات و پروتکل های بهداشتی، نشان داد که عاشق که باشی راه دلدادگی را می یابی و این گونه حرکت ها با توجه به دغدغه شیوع کرونا می تواند الگویی برای برنامه ها و عزادرای های محرم باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ درباره اطعام روز عید غدیر در روایات آمده که؛ "غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آن ها خود ائمه معصومین(ع)) و یک میلیون شهید (در راس آن ها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد."

و امروز به مناسب این عیدالله اکبر شاهد تهیه، طبخ و توزیع 26 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان همدان، نهاوند و بخش گل تپه هستیم.

*اطعام غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی؛ الگویی برای توزیع نذری در محرم

در این باره «حسین ربیعی» یک فعال فرهنگی در حاشیه این عمل خداپسندانه در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: به بهانه اطعام غدیر آشپزخانه سردار شهید حاج میرزا سلگی در سلف مرکزی دانشگاه بوعلی سینا، راه اندازی شده است، تا بدین وسیله غذای نذری تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شود.

وی اظهار کرد: در آموزه های دینی بر اطعام مؤمنین و نیازمندان در روز عید غدیر این عید الله اکبر بسیار تأکید شده است.

این فعال فرهنگی با قدردانی از گروه های جهادی فعال در این عرصه، اظهار کرد: نکته جالب در تمامی مراحل جمع آوری کمک ها، تهیه، طبخ و توزیع غذاها؛ رعایت نکات بهداشتی با توجه به خطر شیوع کرونا است که به طور کامل دستورالعمل ها را در نظر گرفته اند.

ربیعی با تأکید بر اینکه فعالیت این گروه در تهیه و توزیع نذری می تواند الگویی بی بدیل برای هیئت ها در سراسر کشور باشد، افزود: تمامی نکات بهداشتی حتی در زمان توزیع نذری ها رعایت شده و به دلیل آن که بسته های غذایی درب منازل به دست نیازمندان می رسد تجمعی نیز شکل نمی گیرد.

وی تأکید کرد: اطعام غدیر با رعایت پروتوکل های بهداشتی در این روزها می تواند الگویی منحصر به فرد برای توزیع نذری در محرم و صفر باشد.

*جنبش مردمی احیای مرام علی با شعارعهد همدلی برای کمک به محرومان

به سراغ «علی زبرجدی» یکی از اعضای فعال گروه جهادی شهید همدانی می رویم، او نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تبریک عید ولایت به مردم ایران به ویژه مردم شریف دارالمجاهدین استان همدان، گفت: جنبش مردمی احیای مرام علی با شعارعهد همدلی به نیابت از سردار رشید اسلام، شهید بزرگوار حاج میرزامحمد سلگی به تهیه و توزیع غذای گرم بین محرومان با توجه به شرایط کرونایی دست زده است.

* تهیه و توزیع 26 هزار غذای نذری بین نیازمندان همدانی به مناسب عید غدیر

وی اظهار کرد: خوشبختانه با مشارکت مردمی، هیئت ها، مراکز نیکوکاری و همکاری مسئولان دانشگاه بوعلی سینا توانستیم بیش از 26 هزار پرس غذا را آماده و امروز در شهرهای نهاوند، همدان و بخش گل تپه با مرکزیت سلف مرکزی دانشگاه بوعلی سینای همدان بین نیازمندان توزیع کنیم.

عضو گروه جهادی شهید همدانی با تأکید بر اینکه با توجه به شیوع کرونا و دغدغه های مردمی در این خصوص تمامی مراحل این کار خیرخواهانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، افزود: طبخ غذا در اینجا به طور کامل با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده نیروها از ماسک و گان های آشپزی انجام شده است.

*رعایت تمام نکات بهداشتی در توزیع غذاهای نذری به دور از هر گونه تجمع

زبرجدی تصریح کرد: بسته بندی غذاها با دستکش انجام شده و هر چند ساعت یک بار دستکش ها نیز تعویض می شود.

وی از شناسایی خانواده های نیازمند از روزها قبل خبر داد و عنوان کرد: به تعداد اعضای این خانواده ها، غذاها بسته بندی و همراه با سالاد و نوشیدنی مناسب به دور از هر گونه تجمعی، خانه به خانه درب منزل تحویلشان داده می شود.

عضو گروه جهادی شهید همدانی ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده و خطر شیوع کرونا، این گونه تهیه و توزیع غذای نذری در طرح اطعام غدیر با رعایت تمامی نکات و دستورالعمل های بهداشتی، می تواند الگویی برای هیئت های مختلف در ماه نیز محرم باشد تا مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

به گزارش رودآور؛ این روزها شاهد صحنه های ناب عاشقی در اطعام و توزیع نذورات بین محرومان و معنا دادن به واژه درخشنده #فقط_به_عشق_علی هستیم، صحنه های بی نظیری که نشان دهنده حرکت عظیم مردمی در مسیر علوی است.

آنانی که آن سوی آب ها، معنای عشق و دلدادگی را نمی دانند بر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت خرده می گرفتند که نباید برنامه های غدیر انجام شود، اما غافل از آن بودند و هستند که عاشق که باشی راه دلدادگی را می یابی.

و امروز این مردم مؤمن و انقلابی همدان که دغدغه اصلیشان حفظ سلامت مردم است، بدون برگزاری هیچ گونه تجمعی و با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی به تهیه و توزیع غذای نذری بین محرومان و نیازمندان اقدام کردند.

در مرام علی(ع) حرکت که می کنیم راه کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان را خوب می آموزیم.بی تردید این گونه شیوه نامه ها برای برنامه های غدیر، می تواند الگویی برای دیگر برنامه ها در محرم و صفر باشد.

این روزها رسم عاشقی را می توان در هیئت های مختلف آموخت، آنان یا علی گویان دست ها را بر روی زانوها زده و به یاری مستمندان شتافته اند.یا علی(ع)

زنگنه

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان