آخرین اخبار

21. مرداد 1399 - 0:00   |   کد مطلب: 38705
در تصادف ۱۸ مردادماه که‌ منجر به فوت ۶ نفر از تویسرکانی ها شد، جدای از آنکه باید بررسی شود که استحکام بدنه خودروها به چه میزان است و مقصر آن حادثه چه خودرویی است، بی شک اگر محور تویسرکان_کنگاور چهار خطه بود احتمال وقوع این حادثه به صفر می رسید. بنابراین توجه مسئولان ارشد استانی و شهرستانی با قید فوریت برای اتمام هرچه سریعتر این پروژه ضروری است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بعدازظهر هجدهم مرداد ماه بر اثر سانحه تصادف در محور تویسرکان_کنگاور ۶ نفر از همشهریان تویسرکانی در دم جان باختند. *انتقام جویی جناحی و پاشیدن نمک سیاسی بر زخم مادران داغ دیده از تصادف مرگبار در تویسرکان در این بین حرف و حدیث هایی بر سر زبان ها و به ویژه در فضای مجازی افتاد و برخی گروه ها و جناح های سیاسی با بد اخلاقی در این فضا به دنبال مقصر جلوه دادن گروه مقابل بودند و این گونه بر پیکر رنجیده خانواده های عزادار خنجری فرو بردند.

عده ای هم بی توجه به وضعیت روحی خانواده های متوفی به ویژه با بی اعتنایی به دردهای مادری داغ دیده که همسر، فرزند، دو داماد و دو نوه اش را از دست داده و تنها برای انتقام گیری سیاسی به انتشار تصاویر صحنه های دلخراش حادثه دست زدند و تصاویر اجساد با آن حال و روز گرفتار در خودرویی خرد شده را دست به دست در فضای مجازی چرخاندند و بر زخم و دردهای این خانواده های عزادار نمک سیاسی پاشیدند. *احتمال شاخ به شاخ شدن خودروها در صورت۴خطه شدن محور #تویسرکان_کنگاور به صفر می رسد

جدای از آنکه باید بررسی شود که استحکام بدنه خودروها به چه میزان است و یا اینکه مقصر آن سانحه تلخ که‌ منجر به فوت ۶ نفر از تویسرکانی ها شد و نیز مقصر آن حادثه چه خودرویی است، باید دانست که بی شک اگر محور تویسرکان_کنگاور چهار خطه بود احتمال وقوع این حادثه به صفر نزدیک می شد.

ناگفته نماند که بشری معاون اجتماعی پلیس استان همدان درخصوص این تصادف گفته که پلیس راه، راننده پراید را به علت انحراف به چپ مقصر اعلام کرده و از سویی دیگر رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان هم عنوان کرده که تصادف در باند قدیم محور تویسرکان کنگاور رخ داده و ارتباطی با لاین جدید پروژه در دست ساخت محور مذکور ندارد.

با این وجود بررسی چند نکته در اینجا برای شفاف سازی نیاز است و تا وصول نتیجه پیگیری های مجموعه خبری رودآور همچنان ادامه دارد. از جمله آن که طول محور تویسرکان_سه راه کنگاور در حوزه استحفاظی استان، در حدود ۳۳ کیلومتر است و تا این لحظه تاکنون دو فاز نخست پروژه چهارخطه کردن این مسیر به طول 15 کیلومتر از تویسرکان تا سه راه فرسفج زیر بار ترافیک رفته و بهره برداری رسیده است.

در حال حاضر قطعه سوم به طول چهار و نیم کیلومتر آسفالت شده، با این وجود این خط محور جدید، خط کشی نداشته و علائم مرتبط هم نصب نشده است. و اما قطعه چهارم پروژه به طول پنج ونیم کیلومتر در دست زیرسازی است و تاکنون آسفالت ریزی نشده و البته گفته شده برای اجرای مسیر باقیمانده، این بخش از پروژه به مناقصه پیمانکاران گذاشته شده است.

*موعده تحویل قطعه چهارم چهار خطه تویسرکان_کنگاور فرا نرسیده

همچنین به گفته مسئولان آن سانحه تلخ در جاده قدیم به موازات قطعه چهارم به وقوع پیوسته است. طبق قرارداد استنادی کارفرمای این قطعه اداره کل راه و شهرسازی استان همدان است و یکم دی ماه سال ۹۷ زمین را به پیمانکار تحویل دادند. مدت قرارداد هم که 24 ماهه است، یعنی باید دی ماه سال جاری به بهره برداری برسد اما با توجه به شواهد موجود به نظر تا پایان سال جاری به بهره برداری نمی رسد.

پس در حال حاضر مطابق با قرارداد مذکور مهلت برای ادامه پروژه وجود دارد و موعد زیر بارترافیک رفتن نرسیده است.

*اتمام ۴ خطه تویسرکان_کنگاور نیازمند تسریع در تامین منابع مالی است

بنابراین با توجه به شرایط خاص محور تویسرکان_کنگاور شاید اگر چهار خطه بود آن تصادف روز هجدهم مرداد ماه رخ نمی داد و اینجاست که باید مسئولان ارشد تویسرکان و استان، پایتخت نشینیان را مجاب کنند تا هرچه سریعتر منابع مالی برای تکمیل و بهره برداری پروژه را اختصاص دهند.

*کاهش تصادفات با بهره برداری از دو فازنخست پروژه تویسرکان_کنگاور

مطابق با گزارش های اعلامی از سوی جمعیت هلال احمر و اورژانس شهرستان تویسرکان بیش از 80 درصد تصادفات منجر به فوت در سال های گذشته در محدوده تویسرکان تا سه راه فرسفج یعنی در 15 کیلومتر نخست محور تویسرکان_کنگار رخ می داد که با پیگیری های مسئولان به ویژه مفتح نماینده مردم تویسرکان و در نهایت با تخصیص بخش بخش اعتبارات که نتیجه حضور مسئولان کشوری در شهرستان به واسطه دعوت مفتح بود این دو فاز نخست به بهره برداری رسید.

به گزارش رودآور؛ با توجه به شرایط عنوان شده، توجه مسئولان ارشد استانی و شهرستانی با قید فوریت برای اتمام هرچه سریعتر چهارخطه کردن محور تویسرکان_کنگاور لازم و ضروری است.

زنگنه انتهای

پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان