آخرین اخبار

23. مرداد 1399 - 7:54   |   کد مطلب: 38712
به دنبال اعتراض برخی هیئت های تویسرکانی درخصوص اعطای بیش از ۵۰۰ عدد مرغ به یک موسسه به جای این هیئت ها از سوی سازمان تبلیغات، مسئله را از رئیس آن سازمان پیگیر شدیم و او در پاسخ گفت: به آنی که اعتراض کرده(جمله برای انتشار مناسب سازی شده) بگو شخصا خودم مرغ ها را از در سردخانه گرفتم و حواله سازمان نبوده! او همچنین گفته فعالیت برخی هیئت ها در روزگار کرونایی را مشاهده نکرده است!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شنیده شد که به مناسبت روز عید غدیر بیش از 500 عدد مرغ یخی از سوی سازمان تبلیغات که به عنوان سهمیه غذایی هیئت ها بوده، از سوی مدیریت این سازمان در شهرستان تویسرکان به هیئت ها تعلق نگرفته و تنها آن را یکجا به یک مؤسسه اعطا کرده اند که به هیچ عنوان زیر نظر آن سازمان نیست. این مسئله از سوی تعدادی از هیئت های مذهبی تویسرکانی مورد اعتراض و انتقاد شدید قرار گرفت.

نخست آن که برخی از این هیئت ها می گویند چرا نباید سازمان تبلیغات، ما را از چنین سهمیه ای آگاه می کرد تا متقاضی می شدیم و برای طبخ و توزیع آن مانند سال های گذشته مراسم خود را برگزار می کردیم؟

دوم آن که برخی دیگر از هیئت ها هم که مطلع بودند و متقاضی؛ شنیده شده آنان نیز از سوی سازمان تبلیغات نادیده گرفته شدند و انگار محلی از اعراب نداشتند. از آنجا که «حجت الاسلام محمدهادی نظیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بارها و بارها در رسانه های متعدد بر این مطلب تأکید دارد که « مطالبه گری مردم مانع انحراف مسئولان از مسیر خدمت می شود و گفته که رسانه‌ها باید قابی باشند که از آن قاب عملکرد مسئولان قابل مشاهده باشد و مردم باید مطالبه گر باشند تا مسئولان از مسیر خدمت منحرف نشوند.»

و با توجه به روحیه انقلابی چنین مدیر کلی به دنبال اعتراض ها و در ادامه زمزمه های درگوشی در بین مردم تویسرکان درخصوص مرغ های توزیعی در روز عید غدیر که تنها به یک مؤسسه اعطا شد، خبرنگار رودآور، برای روشن شدن و شفاف سازی اصل ماجر به سراغ «حجت الاسلام ناصر حسنی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان رفت تا بداند جریان چیست و یک طرفه خبر را منتشر نکند.چرا که رودآور معتقد است باید حرف هر دو طرف منتشر شود، تا قضاوت بر عهده مردم فهیم شهرستان باشد.

در این گزارش سعی شده تا جایی که امکان دارد ریز به ریز گپ و گوی رودآور با این مقام مسئول منتشر شود.

*حواله دریافت مرغ به تویسرکان ندادند

رودآور: سلام، از مجموعه خبری رودآور وقتتان را می گیرم، درخصوص سهمیه مرغ های روز عید غدیر ابهامات و سوالاتی هست که بهتر دیدیم یک طرفه گزارش نوشته نشود و نظر شما هم در این خصوص بیاید.برخی هیئت های مذهبی در تویسرکان طی تماسی با رودآور از مجموعه سازمان تبلیغات به دلیل عدم بهره مندی از این مرغ ها برای برگزاری مراسم در روز عید گلایه مند بود؟ آیا صحت دارد؟ آن موسسه مجوز دارد و یا تنها یک سمن است؟

حسنی: کدام هیئت ها به شما گفتند؟

رودآور: اسم هیئت ها محفوظ می ماند.

حسنی: ببینید اصل جریان این بوده که همدان قرار بود تعداد هزار عدد مرغ به ما بدهد، حواله را از بنیاد مستضعفان می گرفتند، منتهی خیلی پیگیری شد و رفتیم و آمدیم و پیغام دادیم و این ور آن ور، موفق شدیم و بعد از سه روز 500 تا مرغ دادند. شب عید غدیر این 500 تا به دست ما رسید حالا مرغ ها در چه حالی بود؟ در حال نیمه یخ بود، شرط کرده بودند که فقط روز عید غدیر پخته شود و بین مردم،؛ نیازمند و غیر نیازمند در جشن عید غدیر تقسیم شود. ببینید نمی شود گفت چون مؤسسه (می گویند) ثبت نشده دیگر خدمات این مؤسسه نادیده گرفته شود، چه ربطی داشت، مؤسسه ای دارد کار خیر انجام می دهد.

رودآور: این مؤسسات از جاهایی دیگر تأمین می شود، سازمان تبلیغات نمی تواند هیئت های مذهبی زیر نظر خودش را تأمین کند، هیئت هایی که زیر مجموعه خودش باشد.

*۵۰۰ عدد مرغ راچگونه به ۱۵۰ هیئت می دادیم؟

حسنی: تعداد زیادی می آیند، الان 150 هیئت برادر و خواهر در کل شهرستان داریم.

رودآور: درست است، ولی همه هیئت ها که متقاضی نبودند.

حسنی: شما 500 دانه مرغ را به چند هیئت می توانید بدهید؟

رودآور: درست است، متقاضیان زیاد است ولی به هیئت های شاخص بدهید، هیئت متقاضی، به دلیل اینکه فعالیت هایی سابق بر این داشتند.به هر حال توزیع مرغ ها به چه نحوی بود؟ در بحث توزیع درست است بگوییم ما چون نمی توانیم به 150 هیئت این تعداد مرغ را تقسیم کنیم به مؤسسه ای می دهیم که اصلاً زیر نظر سازمان تبلیغات نیست؟

حسنی: چه اشکالی دارد؟ مؤسسه ای که مراسم گرفته، جشن گرفته و فعال است در سطح شهرستان. برنامه های عید غدیر را داشته.همکاری خیلی خوبی با سازمان تبلیغات داشته، اتفاقاً هیئتش در سازمان تبلیغات است.

رودآور: اسم هیئتشان چیست؟

حسنی: هیئت مسجد ....، ( نام مسجد گفته شده نزد رودآور محفوظ است) ببینید 150 هیئت داریم اسمشان را نمی دانیم.هر مسجدی معمولاً دو تا هیئت دارد.ببینید این کسانی که به شما زنگ زدند، این ها سیاسی بازی است.این ها به جریانی وصل است، ببینید شما خبرنگار هستید.

رودآور: ما هم به همین دلیل خبر را یک طرفه منتشر نکرده ایم و خواستیم صحبت های شما را هم بشنویم.

حسنی: اطلاعاتی که به شما دادند که آره مثلاً تعدادی مرغ و شکر و از این چیزا آمده، دادنش به یک نفری و خلاصه آنان هم تقسیمش کردند، ببینید اصل جریان از این قرار بود، اصلاً نمی خواستند این تعداد مرغ را هم بدهند. ما ناامید شده بودیم، سه روز، چهار روز ما درگیر بودیم، شبانه به دست ما رسید، شب عید غدیر، حالا ما این ها را به کدام هیئت بدهم؟ هیئتی که هیچ پایش را در سازمان تبلیغات نزده است، همان هیئتی که به شما زنگ زده و خیلی به این موضوع اعتراض داشته(جمله مورد نظر برای انتشار در رودآور مناسب سازی شده) بگو آقا مثلا، هشت ماه، 9 ماه من سازمان تبلیغات هستم، یکی شان پا زدند در اداره که بگویند آقا ما هم هستیم، ما هم وجود داریم.

رودآور: هیئت های شاخص زیاد داریم که در بحث کرونا خیلی کمک به مردم دادند مخصوصاً در ماه رمضان. *فعالیت ها هیئت ها را شما مشاهده کردید من مشاهده نکردم!

حسنی: ببینید شما سوال من را نگرفتید، می گویم آن هیئتی شاخص که این قدر اعتراض داشته(کلمه اعتراض جایگزینی است و برای انتشار مناسب سازی شده) از این جریان چرا این هفت، هشت ماه اصلاً یک تعاملی با ما نداشته، حالا مدعی است ما تقاضامند بودیم.

رودآور: همان هیئت های شاخص فعالیت هایشان را در زمان رمضان مشاهده و منتشر کردیم. حسنی: شما مشاهده کردید من مشاهده نکردم! رودآور: شاید شما نزد آن هیئت ها نرفته باشید که سر بزنید.

*هیئت ها بیایند به سازمان تبلیغات

حسنی: آن ها باید بیایند، آن ها باید بیایند بگویند این برنامه ها را داشتیم. ما هم برای عید غدیر حاج آقا برنامه داریم.

رودآور: برخی از این هیئت ها از وجود چنین چیزی ( مرغ ها) مطلع نبودند. شما می گویید از سه روز قبل زحمت افتادید پیگیر شدید...

حسنی: ببینید، خبرنگار محترم، جریان از این قرار بود که اصلاً قرار نبود دیگر بدهند یعنی منتفی شده بود. خود بنده رفتیم از در سردخانه به زور گرفتیم.خیالتان را راحت بکنم؛ شما به آنی که خیلی اعتراض داشته (کلمه برای انتشار مناسب سازی شد) از این جهت به او بگو، که اصلاً رفتند در سردخانه و خودش گرفته است. یعنی با این ادبیات بگویم راحت تری؟ من خودم رفتم از در سردخانه 500 تا مرغ را به زور از آنان گرفتم، نه حواله داشتم و نه هیچی.در صورتی که قرار بود که حواله هزار مرغ را به ما بدهند، ندادند نشد روز چهارم. بنده خودم رفتم از در سردخانه و 500 تا را گرفتم و دادم به مؤسسه ... و ایشان هم جشن مفصل و خوبی گرفتند.

رودآور: درست است.سازمان تبلیغات مجاز است به چنین مؤسساتی این اقلام را بدهد؟ قانونی هست؟

حسنی: خبرنگار محترم! می گویم من از طرف سازمان تبلیغات نرفتم و از طرف خودم بوده.

رودآور: یعنی جزء حواله نبوده اصلاً؟

حسنی: اصلاً حواله می گویم ندادند.

رودآور: ممنون.(رودآور تصمیم به اتمام مصاحبه داشت که حسنی صحبت ها را ادامه می دهد.)

حسنی: اگر آقای مفتح به شما گفته که مثلاً حواله بوده؟

رودآور: اصلاً مفتح چیزی به بنده نگفته!

حسنی: بببنید آقای مفتح به من زنگ زد، گفتم آقای مفتح شما اگر خیلی پیگیر حواله بودید، حواله می گرفتید و می دادید، همه شهرها هزار تا حواله گرفتند ما اینجا دست تنها گرفتیم، یک نیرو نداشتیم.

رودآور: بنده با حاج آقای نظیری (مدیر کل سازمان تبلیغات) که صحبت کردم ایشان گفتند اگر می دانستم این گونه می شود اصلا ً به تویسرکان توزیع نمی کردیم. یعنی اینکه از طرف سازمان تبلیغات بوده. حسنی: یعنی چی؟

رودآور: به نظر این 500 عدد مرغ مرتبط با اداره کل بوده.از نظر شخصی شما دریافت نکردید از نظر حقوقی شما رفتید و مرغ ها را دریافت گرفتید.

حسنی: اصل جریان این بوده.

رودآور: در مجموع بنده متوجه نشدم.( تا بتوانم خبر شفافی برای مردم منتشر کنم)

حسنی: من چندبار توضیح بدهم.

رودآور: ممنون می شوم دوباره بفرمایید.

*حواله مرغ به ما نرسید شخصا رفتم مرغ ها را در سردخانه گرفتم

حسنی: قرار بوده هزار تا مرغ به شهرستان داده شود، خب! این حواله به دست ما نرسید، بعد از سه روز رایزنی بنده خودم شخصاً بدون هیج حواله ای به عنوان یک شخصیت سازمان تبلیغاتی نبوده، رفتم از در سردخانه بوعلی همدان 500 تا مرغ تحویل کردم.450 هزار تومان شخصاً پول دادم یک یخچال آوردم اینجا.الان چی مانده توضیح بدهم.اگر این را مستقیم نمی گرفتم، چون حواله تویسرکان نداشت، می دادند به شهرهای دیگر می بردش.الان من باید به شما توضیح بدهم که مثلاً من شخصاً رفتم 500 تا مرغ گرفتم؟

رودآور: یعنی اگر بنده هم به عنوان شخصی بخواهم بروم سردخانه همدان به بنده هم مرغ می دهند؟

حسنی: اگر جایگاه داشته باشید، شاید بهت دادند!

رودآور: پس به اسم جایگاه حقوقی رفتید و نه حقیقی؟

حسنی: نه نشد، اگر می رفتید شاید می دادند، چون اصلاً حواله ای صادر نشده به اسم سازمان، بنده شخصاً رفتم و گفتن حاج آقا کجا می خواهد هزینه شود، گفتم مؤسساتی هستند که اهدایی طبخش می کنند، گفت ما به این شرط می دهیم که روز عید غدیر این مرغ ها طبخ و توزیع شود.گفتم مشکلی نیست.بدهید من.

رودآور: رفتار این گونه شما و دیدن یک مؤسسه به جای هیئت ها نشان نمی دهد که از این به بعد شما نمی خواهید هوای هیئت های مذهبی خودتان را داشته باشید؟ فقط هوای یک مؤسسه را داشته باشید؟ شما دیگر از این به بعد نمی خواهید با هیئت هایتان کار کنید که جزء اساسی سازمان تبلیغات هستند؟

حسنی: حرف زدید دهان من؟

رودآور: نه، برداشت از صحبت های شما این بود.

حسنی: این چه طرز سوال طرح کردن بود، من خودم هم کارگردانی می کنم، الان پنج سال در منطقه امریکای لاتین تبلیغ می کنم، همه کارهایم هم رسانه ای بوده.این صحبت شما کاملاً اشتباه است.هر خبر کذبی هم که بگذارید در رودآور، هر کجا هست، بنده چون کار رسانه ای کردم شکایت می کنم.

رودآور: پس من دقیقاً جملاتی که استفاده کردید که بگذار اعتراض کنند(جمله برای انتشار مناسب سازی شده) و این موارد را با اجازه شما می گویم.موفق باشید خدانگهدار.

حسنی: سلامت باشید.خداحافظ شما.

*طبق قانون رسانه ها به حز موارد خاص امنیتی در اطلاع رسانی آزاد هستند

به گزارش رودآور؛ ذکر دو نکته در اینجا لازم است. نخست قضاوت را بر عهده مردم می گذاریم و تنها حرف دو طرف را نوشتیم. دوم محض اطلاع مدیران و مسئولان مجموعه خبری رودآور، یک رسانه انقلابی و مردمی است که بر اساس مجوز قانونی وزارت ارشاد فعالیت می کند. طبق قانون مطبوعات اگر هر شخص حقیقی و حقوقی نسبت به اخبار منتشر شده شکایتی داشته باشد می تواند به صورت مکتوب جوابیه ارسال کند.

همچنین طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی رسانه ها به جز موارد بسیار خاص در حوزه امنیت کشور، در اطلاع رسانی آزاد هستند. ضمن آن که جهت اطلاع رییس سازمان تبلیغات تویسرکان که خبرنگار رودآور از روی حسن نیت مسئله را با او مطرح کرد تا دلخوری های به وجود آمده بین برخی هیئت ها و آن سازمان از بین برود.

*فعالیت هیئت هایی که دیده نشد خدا دید

ناگفته نماند که هیئت های بسیاری در روزهای کرونایی آتش به اختیار و بدون کمک سازمان تبلیغات بارها و بارها کمک های مردمی را جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کردند و یا اینکه در مراسم های متعدد دستگیر محرومان بودند.

نمونه آن می توان به همکاری تنگاتنگ بیت العباس با کمیته امداد تویسرکان اشاره کرد که تنها در ماه مبارک رمضان بیش از سه هزار غذای گرم و افطاری بین روستاهای مناطق محروم توزیع کردند و یا هیئت بیت الرضا در محله جولستان و یا هیئت منتظران قائم در شهر سرکان که اخبار آنان در رسانه ها از جمله رودآور با تصاویر و فیلم های متعدد منتشر شد.حال حسنی فعالیت این هیئت ها را مشاهده نکرده بماند. 

*گلایه مندی برخی هیئت ها از عدم حضور رییس سازمان تبلیغات در بین آن ها

هیئت های مذهبی حتی گلایه مند بودند که چرا حسنی چندین بار به آن مؤسسه سر زده اما دیداری با آنان نداشته است، این در حالی که روحیه مدیر کل سازمان تبلیغات استان همدان چنین نیست و حجت اسلام نظیری بارها حتی به هیئت های روستایی هم سر زده و از نزدیک پای درد و دل این هیئت ها نشسته است.

*ضرورت ایجاد انسجام بین هیئت های مذهبی و سازمان برای مقابله با هجمه های دشمنان

مسئله اساسی آن است که چند روزی تا محرم باقی نمانده، انتظار می رود مدیریت سازمان تبلیغات در فضای نامناسبی که معاندین نظام علیه اعتقادات ملت ایران درخصوص برگزاری عزاداری های محرم به راه انداخته برنامه های مناسبی با هدف انسجام هیئت های مذهبی تدوین کند و زمینه ساز دلخوری هیئت ها از آن سازمان نشود. رودآور، قضاوت را بر عهده مردم می گذارد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان