آخرین اخبار

3. آبان 1399 - 4:52   |   کد مطلب: 38965
تخت خالی در بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی رو به اتمام است، کادر درمانی که از رفتارهای ناصحیح در سفر رفتن ها و خوش گذرانی برخی و تجمعات مختلف به هر بهانه ای کلافه شده اند و به ستوه آمده اند، حالا دیگر بسیار خسته اند، چرا برخی می خواهند همسو با سوءمدیریت تعدادی از مسئولان ناقوس عزا و رقص مرگ را با ساز ناکوک در مسافرت ها، مجالس عروسی و عزا به صدا در آورند؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ طبق آخرین اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی همدان از ابتدای شیوع اپیدمی بیماری فوق خطرناک کرونا در این استان تا روز گذشته، 29 مهرماه 5 هزار و 514 نفر به این بیماری مبتلا و از این تعداد 748 هم استانی جان خود را از دست داده اند.
در شهرستان تویسرکان نیز تاکنون با بیش از 355 نفر مبتلا به کرونا روبرو بودیم و البته آمار درستی از فوتی ها در دست نیست.
*ستاد مبارزه با کرونا، برنامه ای برای اقناع افکار عمومی درخصوص خطرات کرونا ندارد؟
با توجه گزارش های متعدد منتشر شده نه مسئولان ستاد مبارزه با کرونا گویا کرونا را جدی گرفته اند و نه برخی مردم.
عادی سازی از سوی برخی مسئولان حتی تعدادی از کارمندان فرمانداری، شورای شهر و برخی ادارات دیگر، به نظر سبب شده تا نوعی بی تفاوتی و بهتر است بگوییم بی خیالی درخصوص خطرات شوم کرونا در جامعه حکم فرما شود و برنامه هایی مبتکرانه ای برای آگاه سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره نحوه زندگی در روزهای کرونایی برای مردم این شهرستان آن گونه که باید اجرایی نشده است.
* تیربار کرونا در سوء مدیریت و مسافرت ها شکل است
همچنان، مسافرت ها با تعطیلی مدارس و برگراری کلاس های آنلاین به ویژه مسافرت های غیرضروری در پیش است و در این بین سوء مدیریت برخی متولیان و مسئولان به طور کامل مشهود. هنوز مدیران متولی در این زمینه برای کاهش مسافرت ها و اقناع مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی چاره ای عملیاتی نیاندیشیده اند.
*برگزاری مجالس عروسی برای جمع آوری "دعوتونه"!
از سویی دیگر مجالس عروسی و عزا آن هم با حضور مهمانان بسیار برقرار است.تنها در یک عروسی در روستای کنجوران آن گونه که گفته شده بیش از 500 نفر مهمان حضور داشته اند که مشخص نیست چند نفر از آنان ناقلان خاموش کرونا بوده اند!
در این بین هستند برخی که اگر به این بیماری مبتلا باشند، دیده شده کتمان کرده اند و برخی دیگر می گویند مگر می شود عروسی برگزار نکنیم و به قول تویسرکانی ها می خواهیم دعوتونه (کادوی عروسی) جمع کنیم!
* بیمار کرونایی که در جامعه تردد می‌کند، جنایتکار است
به تازگی ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه چاپ اول گفته که «شیوع کرونا بر مبنای اصول ریاضی و علمی شکل می‌گیرد. این ویروس یک نوع رفتار ویروسی دارد، اما انتشارش بر اساس معادلات و رفتار‌های اجتماعی است.میزان انتشار این ویروس به میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی که مردم رعایت می‌کنند، بستگی دارد.
و در نهایت عنوان کرده که از نظر ما کسی که کرونا مثبت است و در شهر تردد می‌کند، مجرم و جنایتکار است.»
*ابراز نارضایتی مردم از رفتار و عمل برگزارکنندگان مجالس عروسی و عزا
پیام های مردمی بسیاری برای مجموعه خبری رودآور ارسال شده که همه و همه از برگزارکنندگان مجالس عروسی و عزا که گاهی زمینه ساز مسافرت درون استانی و حتی برون استانی می شود گلایه مند شده اند، مجالسی که با دعوت از مهمان هایی از خارج استان بیشتر رنگ و بویی کرونایی به خود گرفته اند.
در یکی از این پیام ها آمده که؛ « تورخدا عروسی ها را به قیمت عزای دیگران برگزار نکنید! در شرایطی که وضعیت قرمز کرونایی سایه بیماری و مرگ را بر سر اکثر مناطق کشور و شهرستان تویسرکان گسترانده، در برخی مناطق این شهرستان مانند روستای ما(...) برخی قصد برگزاری عروسی های سنگین با ازدحام زیاد جمعیت را دارند.تو را به خدا عروسی خود را به قیمت شیوع بیش از پیش کرونا و عزای دیگران برگزار نکنید!»

*برگزاری هرگونه مراسم عروسی یا عزا و همایش ممنوع است
«حسین بشری» معاون اجتماعی پلیس استان همدان هم عنوان کرده که برابر مصوبات ستاد کرونا استان کلیه تالارهای عروسی، باشگاههای ورزشی و بدنسازی، قهوه خانه وچایخانه، خانه مسافرها و آموزشگاههای هنری به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.برگزاری هرگونه مراسم عروسی یا عزا و همایش ممنوع بوده و اداره نظارت بر اماکن پلیس استان همدان با همکاری بازرسین بهداشت و اتحادیه مربوطه با افراد و متصدیان صنوفی که به این مصوبه بی توجهی کنند برابر مقررات برخورد خواهند کرد.»
*مجالس عروسی را به عزا تبدیل نکنیم/همه مردم مخاطبان کرونا!
اما هستند کسانی که بهتر است بگوییم با خودخواهی به فکر برگزاری مجالس عروسی هستند. تصورش را کنید شاید به یک هفته نرسد که مجبور شوید خدایی ناکرده مجلس عزا برای عزیزان خود بگیرید.کرونا نه مسئول می شناسد نه مردم عادی، مخاطب کرونا همه افراد شهر هستند از آن عضو شورای شهری که برای پدر مرحومش مجلس عزا می گیرد  یا عضو فلان شورای روستا که ساز و دهل عروسی برای دخترش به راه انداخته است.
به گزارش رودآور؛ تویسرکانی های عزیزی که هنوز کرونا را جدی نگرفته اید، باور کنید بیمارستان ولی عصر(عج) این شهرستان تخت خالی برای رسیدگی به این همه بیمار مبتلا به کرونا ندارد و حتی اگر داشته باشد، چرا تصمیم به شکست کادر درمان گرفته اید، کادر درمانی که از رفتارهای ناصحیح در سفر رفتن ها و خوش گذرانی برخی و تجمعات مختلف به هر بهانه ای کلافه شده اند و به ستوه آمده اند، حالا دیگر بسیار خسته اند و دیگر نمی توانند زیر بار این همه بی تفاوتی عده ای که کرونا را جدی نگرفته اند سر بلند کنند.
آیا می خواهید ناقوس مرگ را با ساز ناکوک مسافرت ها، مجالس عروسی و عزا به صدا در آورید و جان خود، خانواده، اقوامتان را در سایه سوء مدیریت های برخی مسئولان به خطر بیاندازید؟  

زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان