آخرین اخبار

21. آبان 1399 - 6:57   |   کد مطلب: 39023
این روزها جدای از ضعف مدیریتی در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، از یک طرف رفتارهای اجتماعی نادرست از سوی برخی، آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد و از طرف دیگر ناعدالتی در اجرای صحیح و کامل پروتکل های بهداشتی گلایه مندی مردمی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ۹ ماهی می شود که سایه شوم کرونا که می گویند در مجموع تمام آن در دنیا بیشتر پنج گرم نمی شود! بر جهانیان سایه افکنده است.

ایران هم از تیررس و ترکش های این ویروس منحوس در امان نمانده و در روزهای اخیر هر روز شاهد اعلام بیش ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در کشورمان هستیم.

*شیوه نامه های بهداشتی که نادیده گرفته می شود

با وجود آنکه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان استفاده از ماسک و موادضدعفونی کننده، شستن مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را از اصول اولیه مبارزه بد کووید_۱۹ عنوان کرده اند، اما هر روز شاهد عدم توجه برخی از مسئولان و مردم به شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

و اما در شهرستان کوچک تویسرکان تنها با ۱۰۳ هزار نفر، آمار مبتلایان به کرونا روز به روز در حال افزایش است تا جایی که بیش از پنج ماه در وضعیت قرمز کرونا و این روزها بیش از چند هفته در شرایط فوق پر خطر کرونا قرار دارد.

جدای از ضعف مدیریتی در اجرای دقیق، به موقع و کامل پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان، رفتارهای اجتماعی برخی هر چند اندک از مردم زمینه شیوع بیشتر کرونا ویروس فراهم کرده است.

*برپایی مجالس عزا در روزهای کرونایی؛ طلب رحمت یا زحمت؟!

در این باره سوری یکی از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور با ابراز گلایه از آنانی که وضعیت حاد کرونایی در شهر و روستا را جدی نمی گیرند و به برپایی مجالس عزا یا عروسی اقدام می کنند، گفت: نمی دانم دیگر با چه زبانی به دوستان و آشنایان خودم بگویم که تمایلی به شرکت در چنین مجالسی را ندارم.

وی اظهار کرد: بارها برخی اقوام از این رفتارم دلخور شده اند و من در پاسخ به آن ها گفتم کسی که برای سلامت خود و خانواده اش ارزش قائل نیست و چنین تجمعاتی شکل می دهد همان بهتر که نام فامیل بر او نگذارم.

این شهروند تویسرکانی افزود: داغ دلم زمانی تازه شد که روز گذشته اعلامیه تشییع و تدفین یک فوتی بر اثر کرونا را بر در و دیوار یکی از روستاها مشاهده کردم و به چشم دیدم که بیش از ۲۰۰ نفر از آن روستا برای مراسم عزا آمده بودند، معلوم نیست برای تازه درگذشته خود طلب رحمت می کنند یا زحمت؟!

*تعارف های مرگ آور!

سوری تصریح کرد: اینجا صاحب عزا اشتباه کرده چرا مردم با خانواده او تعارف و به قول ما تویسرکانی ها رودربایستی داشتند و به مراسم عزا رفتند، این گونه رفتارها از دو طرف قابل قبول نیست، چرا که ممکن است نه یک نفر بلکه به دلیل شیوع بالای این ویروس ده ها نفر مبتلا شوند و این تعارف ها مرگ آور است.

 *رفتارهای اجتماعی نادرست آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد

الوندی یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور از بی تفاوتی برخی از اقوام و آشنایان خود در خصوص برپایی مجالس عروسی و دورهمی خانوادگی حرف ها به میان آورد و گفت: مسئله اصلی این لست که برخی گوششان را گرفته و چشمشان را بسته اند و زمانی که با تاکید من مبنی بر رعایت حداقل های پروتکل های بهداشتی روبرو می شوند برچسب آدم وسواسی به من می زنند، آیا این کوته اندیشی نیست!

وی ادامه داد: تصورش را بکنید در یک کشتی نشسته ایم و همه به جز یک نفر شرایط بودن در کشتی را رعایت می کنند و همان یک نفر ناهنجاری ایجاد کرده و زیر پای خود را سوراخ می کند، آیا کشتی غرق نمی شود؟

*ناعدالتی در اجرای پروتکل های بهداشتی نارضایتی به وجود می آورد

عبدالملکی از دیگر همشهریان هم در گفت و گویی اظهار کرد: جای تاسف است که قوانین و مصوبات ستاد ملی و یا استانی مبارزه با کرونا در تویسرکان آن گونه که باید اجرایی نمی شود یا از سوی برخی از مسئولان یا از سوی برخی از مردم.

وی تصریح کرد: مصوب شده که مثلاً گروههای شغلی دو، سه و چهار تعطیل شود، با این وجود یک مغازه متخلف تعطیل می شود و آن یکی تعطیل نمی شود.

عبدالمالکی افزود: گاهی هم نظارتی دقیق بر اجرای این مصوبه نیست و برخی نیز به خیال باطل خود ناظران را دور می زنند و در پنهانی کرکره مغازه خود را بالا می آورند‌.

*مراقب باشید تویسرکان را یکجا قرنطینه نکنند!

وی تصریح کرد: معتقد هستم اگر قانون حتی بد هم تصویب شده باشد اما در مقام اجرا به درستی و کامل اجرا شود، گلایه مندی به وجود نمی آورد، اینکه یک صنف باز باشد و صنفی دیگر نه، عدالت نیست و زمینه ساز نارضایتی می شود.

این شهروند تویسرکانی با بیان اینکه وضعیت کرونا در تویسرکان فوق پر خطر است، عنوان کرد: اگر با همین دست فرمان جلو برویم نگرانم که تویسرکان را یکجا قرنطینه کنند!

*تعارف ها را کنار نگذاریم، در دوران پساکرونا قاب عکس عزیزانمان را می بینیم!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ می گویند مهمانی ها چه بزرگ چه کوچک و چه دورهمی های خانوادگی چند نفره در روند افزایشی مبتلایان به کرونا مؤثر است، تعارف ها را کنار بگذاریم تا در دوران پسا کرونا تنها قاب عکس عزیزانمان را نبینم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان