آخرین اخبار

3. آذر 1399 - 6:49   |   کد مطلب: 39075
مسئول بسیج سازندگی استان همدان از به زیر سقف رسیده شدن مرحله ساخت 44 واحد مسکونی برای ایجاد روستای جدید برفیان خبر داده و در خصوص آرامستان جدید تویسرکان هم گفته تا مسائل اجتماعی جانمایی طرح حل نشود به هیج عنوان مجری طرح نمی شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بر اثر بارش های سیل آسای ابتدای سال گذشته و سیلاب و به دنبال آن رانش بی سابقه زمین، روستای برفیان در تویسرکان تخلیه شد، روستایی با 44 خانوار.

*رانش زمین زمینه ساز تخلیه یک روستا شد

اهالی روستا، آن روزها بی خانمان شده بودند، دستور تخیله به دلیل احتمال خطر جانی به آنان داده شده بود و بسیاری روستای خود را ترک کردند، اما اموال آنان از وسایل خانه گرفته تا دام هایشان هم در معرض خطر بود، آنان را به صورت موقت در پایین دست روستا و در روستاهای اطراف اسکان اضطراری دادند.

از این رو سکونت در این روستا در عمل غیرممکن شده بود، به همین دلیل کارشناسان پای کار آمدند و با تحقیقات خود در بخش پایین دست برفیان، قطعه زمین هایی شناسایی کردند که توسط دستگاه اجرایی متولی به اهالی واگذار شد.

* ساخت 44 واحد مسکونی برای زنده کردن "برفیان"

بدین ترتیب بسیج سازندگی استان همدان پای کار آمد و هفتم آذر ماه سال گذشته با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و با صدور فرمان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عملیات اجرایی و طرح انتقال و ساخت روستای جدید برفیان در منطقه ای جدید آغاز شد تا برفیان ققنوس وار زنده شود.

به سراغ  «علی قره‌باغی» مسئول بسیج سازندگی استان همدان رفتیم تا بدانیم مراحل ساخت این روستا به کجا رسیده است، او در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: ساخت هر 44 واحد مسکونی تا مرحله زیر سقف رسیده است.

وی با بیان اینکه تورم، گران شدن مصالح و البته تا حدودی شیوع کرونا ویروس روند ساخت این واحدها را کند کرده است، اظهار کرد: قرار بر آن شد بنیاد مسکن 40 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت و دولت 10 میلیون تسهیلات بلاعوض در اختیار هر خانوار قرار دهد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان افزود: البته تاکنون بسیج سازندگی برای هر واحد مسکونی 30 میلیون تومان از محل محرومیت‌زدایی بسیج هزینه کرده است و با این تورم در قیمت ها بی تردید برای اتمام کار هزینه ها بالا رفته است.
قره باغی تصریح کرد: با این حال بسیج سازندگی که تمام فکر و ذکرش خدمت رسانی به مردم به ویژه مناطق محروم است، دست از کار برنداشته و با قوت به کار خود ادامه می دهد و اگر اعتبارات تأمین شود رونمایی از روستای جدید برفیان در 6 ماهه نخست سال آینده شدنی می شود.
*ساخت روستای جدید برفیان نیازمند حمایت دولت
به نظر می رسد برای اتمام ساخت روستای جدید برفیان همت همگان نیاز است به ویژه ورود دولت در حمایت های مالی و تأمین اعتبارات لازم، چرا که با این اعتبارات و بودجه های اندک، احتمال کندی در روند اجرای طرح بالا گرفته است، بنابراین می طلبد تا دستگاه های اجرایی و دولت در تأمین هزینه ها و در حمایت از روستاییان پای کار بیایند.

* مسئله اجتماعی جانمایی آرامستان جدید تویسرکان  حل نشود مجری طرح نمی شویم

مسئول بسیج سازندگی استان همدان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رودآور مبنی بر اینکه ایجاد آرامستان جدید تویسرکان در منطقه امامزاده(ع) به کجا رسیده است، عنوان کرد: این سازمان نقشی در مطالعه و تعیین جانمایی آرامستان ندارد، ما تنها مجری اجرای پروژه هستیم ، هر زمان که مسائل اجتماعی حل شود، بسیج سازندگی آماده است در هر مکانی این آرامستان را بسازد.

قره باغی تأکید کرد: تا مسئله اجتماعی جانمایی آرامستان جدید تویسرکان حل نشود در آن ورود پیدا نکرده و اجرایش نمی کنیم و در عمل انجام هم نمی شود و مجری طرح هم نمی شویم .

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان