آخرین اخبار

6. آذر 1399 - 18:00   |   کد مطلب: 39098
نامه اعتراض و مخالفت صریح اهالی چهار روستا با جانمایی محوطه امامزاده ناصر(ع) برای ایجاد آرامستان جدید تویسرکان به امضاء و مهر رسمی شوراهای اسلامی روستاهایشان رسید.

به گزارش رودآور به نقل از عصر همدان؛ به تازگی و پس از چهار، پنج ماه از اعلام جانمایی ایجاد آرامستان جدید تویسرکان در محوطه امامزاده ناصر(ع) که با مخالفت های گسترده مردم این شهر و روستاهای اطراف امامزاده(ع) روبرو شد، مجدد حرف و حدیث این انتقال بر سر زبان ها افتاده و مردم شهر طلای سبز شاهد موج جدیدی از اعتراضات گسترده مردمی در مخالفت با این جانمایی هستند.

مخالفان این جانمایی تاکید دارند؛ به دلیل رو به تکمیل شدن ظرفیت آرامستان فعلی و اینکه از قبرهای متعدد اشباع شده با اصل جا به جایی آرامستان موافق هستند، اما مخالفت صریح آنان با انتخاب مکان محوطه امامزاده ناصر(ع) از سوی برخی مسئولان تویسرکانی است.
در این زمینه امروز شاهد انتشار نامه مخالفت صریح شوراهای اسلامی روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) در فضای مجازی هستیم.
این نامه که با مهر و امضاء رسمی شورای اسلامی روستاهای نجفیه، گل آباد، آریکان و قلعه شیخ به نمایندگی از اهالی روستاهایشان رسیده، قرار است به زودی به دست فرماندار، امام جمعه، شورای شهر و نماینده مردم تویسرکان و همچنین استاندار همدان برسد.
ناگفته نماند که سابق بر این در گزارشی در این مجموعه خبری عنوان شد؛ ایجاد آرامستان در حوالی امامزاده ناصر(ع) مطابق با مستندات، خلاف آیین نامه های بهداشتی است و فرماندار این شهرستان در ماه های گذشته هیچ گاه خود را پاسخگوی افکار عموم ندانست و حاضر نشد نظرات مخالفان، موافقان و کارشناسان بی طرف را با ذکر دلیل و نام کارشناس منتشر کند و زمان پاسخگویی به مطالبات مردمی را حواله به روزهای نامعلوم کرد.
مخالفان این طرح بیان کرده اند که این منطقه از دیرباز تفرجگاه و محل گردشگری عموم مردم شهرستان بوده و عده بسیاری از مردم هم با انتخاب این محل به دلیل ایجاد چشم انداز نامناسب مخالف هستند، راه دسترسی به امامزاده ناصر(ع) در حال حاضر نامناسب است، در کنار امامزاده رودخانه ای دائمی جاری است، طبق ماده 3 قانون آرامستان های کشور ایجاد آرامستان در مجاورت رودخانه ها به دلیل نشت شیرآبه های غیربهداشتی ممنوع است.تبصره 3 ماده 3  هم می گوید آرامستان نباید بالادست رودخانه و یا در فاصله 200 متری رودخانه باشد و مهمتر آن که در نقاط مختلف کشور به دنبال توسعه و افزایش و تقویت جاذبه های گردشگری هستند و نه تضعیف.
همچنین به تازگی «علی قره‌باغی» مسئول بسیج سازندگی استان همدان به خبرنگار رودآور با تاکید بر اینکه طرح مطالعاتی جانمایی آرامستان جدید تویسرکان با فرمانداری شهرستان است، گفته بود که؛ این سازمان تنها مجری است و تاکید دارد تا مسئله اجتماعی جانمایی حل نشود در آن ورود پیدا نکرده و اجرایش نمی کند و در عمل انجام هم نمی شود و مجری طرح هم نمی شود.
به گزارش رودآور؛ این مجموعه خبری همچنان پیگیر است تا صحبت ها و ایده های کارشناسانه دو طرف یعنی موافقان و مخالفان ایجاد آرامستان تویسرکان در محوطه امامزاده ناصر(ع) را بی هیچ کم و کاستی منتشر کند.
انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان