آخرین اخبار

26. دى 1399 - 0:11   |   کد مطلب: 39334
با پیگیری رودآور و ورود مفتح؛
نقاط حادثه خیز تقاطع فرسفج اصلاح می شود
نماینده مردم تویسرکان در پاسخ صریح و سریع به مطالبت مردمی درباره ارائه راهکاری برای رفع نقاط حادثه خیز سه راهی فرسفج، گفت: در ابتدا باید با راه حلی سریع و کوتاه مدت همچون نصب روشنایی و تعریض مناسب در یکی دو ماه، ایمنی تقاطع این محور تأمین شود و بعد از آن به صورت اصولی ادامه پروژه تا بهره برداری کامل از آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ 21 دی ماه جاری خبر با عنوان "سه راهی فرسفج یا جاده مرگ؟ آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟" در سایت خبری رودآور منتشر شد مبنی بر این که "تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد و به سمت کنگاور تعریض را از سمت چپ انجام داده اند! آیا در اجرای این پروژه خطای مهندسی رخ داده؟ در هر صورت استفاده از نیوجرسی، چراخ چشمک زن و خطی کشی استاندارد می تواند راه حلی موقت برای ایمن سازی این محور باشد و اگر خطایی رخ نداده مسئولان پروژه درخصوص تعیین تکلیف وضعیت خطرناک این تقاطع خود را پاسخگوی افکار عموم بدانند."

در آن خبر پیشنهادات و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت از سوی مجموعه خبری رودآور برای اصلاح نقاط حادثه خیز تقاطع فرسفج ارائه شد.

به دنبال آن در کمتر از دو روز یعنی 23 دی ماه جاری «حمیدرضا ظاهری» سرپرست اداره راه و شهرسازی تویسرکان  در گفت و گو با خبرنگار رودآور، برای اصلاح نقاط حادثه خیز مسیر فرسفج قول مساعد داد و گفت: برای رفع وضعیت خطرناک تقاطع فرسفج در یکی دو روز آینده خطی کشی استاندارد و در یک ماه آینده روشنایی مسیر با امکانات لازم و حتی با ساخت برج نوری تأمین می شود.

او عنوان کرد که نصب گاردریل و تعریض مجدد اصولی بخشی از مسیر منتهی به سه راهی هم هرچند زمانبر است اما در دستور کار قرار گرفته.

پیگیری های این مجموعه خبری همچنان ادامه داشت تا از ایمنی سازی این مسیر که احتمال خطر تصادفات مکرر را افزایش می دهد، مطمئن شود.

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس هم با جدیت به میدان آمد، تا جایی که 25 دی ماه جاری با دعوت او مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان و چندین کارشناسان برای بررسی مشکلات این محور حادثه خیز به شهرستان آمدند و مفتح با ابراز ناراحتی از نحوه عملیاتی شدن چهار خطه فرسفج، گلایه مندی تند خود را خطاب به مسئولان ساخت پروژه اعلام کرد که فیلم آن نیز موجود است.

نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در پاسخ صریح و سریع به مطالبت مردمی گفت: دعوت از مدیر کل راه و شهرسازی آن هم با حضور کارشناسان در محل سه راهی فرسفج، برای بررسی موشکافانه چرایی به وجود آمدن نقاط حادثه خیز این بخش از مسیر و ارائه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت بود.

وی تأکید کرد: در ابتدا باید هرچه سریعتر با راه حلی سریع و کوتاه مدت در یکی دو ماه، ایمنی تقاطع فرسفج تأمین شود و بعد از آن به صورت اصولی ادامه پروژه تا بهره برداری کامل از آن در دستور کار قرار گیرد.

بدین ترتیب با پیگیری های مفتح تصمیم بر آن شد نصب و روشنایی محور فرسفج در کوتاه مدت محقق شود، در حال حاضر شانه سازی مسیر هم در حال انجام است.

حسینی مدیر کل اداره و شهرسازی نیز وعده ساخت تقاطع غیر همسطح در این محور را داده است.

امید آن که هرچه سریعتر طرح ها و راهکارهای ارائه شده برای ایمن سازی سه راهی فرسفج به سرانجام برسد تا دیگر شاهد تصادف در این محور که در 15 کیلومتری از شهر تویسرکان واقع شده نباشیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان