آخرین اخبار

1. بهمن 1399 - 6:26   |   کد مطلب: 39357
روحانی در حالی آذر ماه سال جاری از حضور در صحن علنی مجلس برای ارائه لایحه بودجه به بهانه عمل به دستورات ستاد مبارزه با کرونا امتناع کرد، که برنامه ریزی های دولت او به ویژه در روزهای کرونایی زمینه ساز تشکیل صف های طولانی برای تهیه کالاها یا ثبت نام های مختلف شده است، کارشناسان هم تاکید دارند ضعف مدیریتی عامل بستن صف هاست نه تحریم ها.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روحانی با شعار تدبیر و امید به میدان انتخابات آمد، اما مردم در سال های ریاست جمهوری اش نه از او و نه کابینه اش آن چنان که باید، برنامه ها و طرح های مدبرانه ای ندیده اند.

روزی آب خوردنمان را به برجام گره زدند و روزی دیگر مدعی شدند عامل مشکلات کشور تحریم ها است.هرچند تحریم ها در اقتصاد بی تاثیر نبوده اما با مدیریتی جامع می شد از رکود اقتصادی جلوگیری کرد.

نمونه بارز این ضعف مدیریتی را می توان در مفاد لایحه بودجه سالیانه مشاهده کرد.بودجه که ای که به گفته محمدمهدی مفتح سخنگوی برنامه و بودجه مجلس چه در سال جاری و چه در سال های اخیر با پیش خوری بودجه های سال های بعد بسته شده و گره از مشکلات اقتصادی کشور باز نمی کند.

روحانی در بخشی دیگر از حوزه اقتصادی بارها به ویژه در هفدهم دی ماه سال جاری از نبسته شدن صف مردم برای موارد مختلف در دولت خود حرف به میان آورده و گویا از وضعیت مردم مطلع نیست، چرا که حقیقت ماجرا خلاف کلام اوست. در دولت روحانی بارها شاهد صف های طولانی بری تهیه سبد کالا، گاز در جنوب کشور و بسیار و بسیار در دفاتر پیش خوان دولتی برای ثبت نام های متعدد از ثبت نام برای سیم کارت گرفته تا خودرو و این روزها هم سهام عدالت.

تدبیرهای سوخته مدیران دولتی از راس تا ذیل بی تردید بر به صف شدن یا نشدن مردم برای تهیه مرغ، تخم مرغ، سیم کارت و روغن مایع اثرگذار بوده و به گفته کارشناسان ارتباطی با تحریم ها ندارد.

در میان بدنه دولت هم آن هماهنگی که باید به ویژه در روزهای کرونایی وجود ندارد، از یک سو وزیر بهداشت بر عدم ازدحام جمعیت با رویکرد جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تاکید دارد، از سویی دیگر دولت زمانی که حرف از عرضه کالا به میان می آورد در عمل با نوع ارائه برنامه خود زمینه ساز تشکیل صف های طولانی می شود و همین امر در شیوع بیشتر کرونا در جامعه اثر گذار بوده است.

از قدیم گفته اند آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند، اما گویا این رویه در دولت تدبیر جایی ندارد، چرا که روحانی ۱۲ آذر ماه سال جاری در جلسه هیأت دولت با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس و عدم حضور خود در صحن علنی مجلس گفت: عدم حضور من در مجلس، صرفاً به خاطر دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همه وظیفه داریم به عنوان وظیفه قانونی و شرعی، مصوبات این ستاد را پیاده کنیم. جدای از آن که برخی علت این رفتار روحانی را جریان سیاسی دیگری عنوان کرده اند، اما نکته قابل تامل آنکه روحانی از تقدیم لایحه بودجه سال در صحن علنی مجلس به بهانه رعایت پروتکل های بهداشتی امتناع می کند با این وجود با طرح ریزی برنامه های متعدد و مدیریت دستگاه های دولتی زمینه برای به صف شدن مردم را فراهم می سازد!

و اما این روزها در تمامی شهرستان های استان همدان از جمله در تویسرکان شاهد صف های طولانی و ازدحام جمعیت در جلوی درب دفاتر پیشخوان هستیم.

در این گونه موارد شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود، در حقیقت عامل اصلی این تجمعات فراخوان ثبت نام سجام و ضرب الاجل تعیین شده برای آن بود که بازهم نشانگر ضعف دولت در ارائه خدمت به مردم است.

ناگفته نماند که سردار مهدی فرجی، جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان دفاتر پیشخوان را متهم نخست شیوع کرونا در استان همدان دانسته و گفته که برای کاهش سرایت پذیری کرونا در این اماکن باید تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان