آخرین اخبار

2. اسفند 1399 - 0:00   |   کد مطلب: 39501
تویسرکان در مدت یک ساله شیوع کرونا، تعداد ماهای قرمز و نارنجی بسیاری را تجربه کرده و شاید در این زمینه رکوردار باشد، هنوز آن گونه که باید و شاید پروتکل های بهداشتی در این شهرستان رعایت نمی شود و اینجا ضعف مدیریتی در نظارت بر رعایت دستورالعمل ها مشهود است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشورمان یک سالی می‌گذرد.یک سالی پر از استرس و اضطراب از سایه شوم کرونا نه تنها در ایران بلکه در جهان.

در شهرستان کوچک 103 هزار نفری تویسرکان هم، کم کم ویروس کرونا نفود خود را غالب کرد تا در این شهرستان ستاد مبارزه با کرونای فعالیت خود را از همان اسفندماه سال 98 به ریاست فرمانداری تویسرکان آغار کند.

* ثبت رکورد تعداد ماهای کرونایی قرمز و نارنجی در تویسرکان

استمرار وضعیت قرمز کرونایی در تویسرکان در ماه های متوالی تقریباً بین ماه های تیر تا آذر ماه و بیش از پنج ماه ثابت ماندن در این وضعیت و به دنبال آن وضعیت نارنجی و تعداد محدود تجربه روزهای زرد کرونایی، نشان از ضعف مدیریتی به ویژه در حوزه عملکردی و نظارتی بر اجرای صحیح مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی دارد، به نحوی که حتی در تصاویر منتشر شده از کانال تلگرامی منتسب به فرماندای و یا شورای شهر می توان این مطلب را به روشنی مشاهده کرد.مسئولانی که حتی در مقابل چشمان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان از ماسک استفاده نکرده بودند!

از توزیع نامناسب سبد غذایی با ازدحام جمعیت توسط کمیته امداد گرفته تا توزیع مرغ و یا شلوغی دفاتر پیشخوان و به ویژه برگزاری مجالس عروسی و عزا و برپایی روزبازارها همه و همه نشان از نبود نظارتی دقیق و در نهایت برخورد قاطعانه با متخلفان حوزه بهداشت و درمان در اجرای بند به بند مصوبات داشته و دارد.

*مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را همه باید رعایت کنند نه یگ دستگاه

مطابق با برنامه های پیش بینی شده از سوی پایتخت، بسیاری از دستگاه های دولتی نماینده ای در ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دارند، اما گویا نظارت و اجرای مصوبات را می خواهند بر دوش یک دستگاه و آن هم بهداشت و درمان بیاندازند و مابقی دستگاه های متولی آن گونه که باید و شاید پای کار نیستند، هماهنگی این دستگاه ها برای مبازه جانانه با کرونا بر عهده کیست؟ آیا نباید در این باره فرماندار تویسرکان برای هماهنگی امور محوریت را بر عهده بگیرد؟

هنوز مجالس عروسی و عزا با بیش از 500200 تا نفر دعوت شده در شهرستان برپا می شود.مصداق بارز آن هم برگزاری مجلس عزای فوت پدر یکی از اعضای وقت شورای شهر در بهداشت زهرای تویسرکان بود.

*عیار فرماندار با قرار گرفتن تویسرکان جزء بحرانی‌ترین شهرهای کشور مشخص شد

ناگفته نماند که استمرار وضعیت قرمز کرونایی در تویسرکان در اواخر شهریور ماه تا حدی پیش رفت که سیدسعید شاهرخی استاندار همدان خواستار بررسی چرایی این وضعیت شده بود.

استاندار همدان همچنین در آن روزها تأکید کرده بود که؛ "ارزیابی از عملکرد فرمانداران بر اساس رعایت پروتکل ها است،" اما چندی نگذشت که عیار فرماندار تویسرکان سنجیده شد و در آبان ماه، این شهرستان جزء بحرانی‌ترین شهرهای کشور از لحاظ شیوع کرونا معرفی شد.

*گلایه مندی کادر درمانی از بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در تویسرکان

در این باره «احمد قلخانباز» مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان در گفت و گویی با خبرنگار رودآور؛ از رفتارهای برخی درخصوص بی توجهی محض و در واقع بیخیالی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی گلایه مند شد و خواستار ورود دستگاه قضایی و برخورد با متخلفانی شد که با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی سلامت جامعه را تهدید می کنند.

او عنوان کرد: مرکز بهداشت به نوعی دستگاه نظارتی است و برای برخورد قاطعانه با متخلفان این حوزه، دستگاه های دیگری نیز طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پای کار بیایند.

*برای مبارزه با کرونا، همکاری همگان نیاز است منتظر معجزه نباشیم

به گزارش رودآور؛ بی تردید تا واکسیناسیون کامل جامعه در برابر کرونا، اگر به دنبال کاهش شیوع آن هستیم،نباید منتظر معجزه بمانیم، بلکه دوری از عادی انگاری نسبت به این ویروس منحوس به ویژه از سوی مسئولان برای فرهنگ سازی در جامعه ضرورت دارد، تا با همکاری و هماهنگی همگان شرایط را بیشتر از این برای مدافعان سلامت که جان خود را کف  دستان خود گرفته اند سخت تر نکنیم.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان