آخرین اخبار

3. اسفند 1399 - 6:40   |   کد مطلب: 39516
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان با اعلام اینکه ۲۶ درصد کارگاه های صنایع دستی استان در این شهرستان قرار دارد، گفت: امیدواریم با راه اندازی واحد تولیدی چرم دوزی در این خطه، کسب و کار صنایع دستی نیز رونق بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صنایع دستی شهرستان تویسرکان از زیباترین صنایع دستی در ایران و حتی جهان به ویژه در هنر منبت آن هم به سبک گلریزش محسوب می شود و بسیاری از هنردوستان کشورمان بر این مطلب اذعان دارند.

در این خطه پرطراوت فعالیت های متعددی در حوزه صنایع دستی به واسطه هنر دست مردمانش انجام می شود و این فعالیت ها تنها منحصر به منبت کاری نیست، بلکه آنان در سفالگری و چرم دوزی و بسیاری دیگر از این موارد فعالیت می کنند. این هنرمندان با ظرافت و دقت بسیار به صنایع دستی تویسرکان رنگ و نگار بخشیده اند.

* ۲۶ درصد کارگاه های صنایع دستی استان در تویسرکان قرار دارد

 در این‌باره «اسحاق ترکاشوند» رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به فعالیت های متعدد در صنایع دستی این شهرستان، گفت: معرق، منبت کاری، کتیبه کاری، سفال، حکاکی بر روی سنگ، تکه دوزی قلم زنی روی فلز، قلاب بافی و چرم دوزی، جزئی جدا نشدنی از صنایع دستی پایتخت گردوی ایران است.

وی از فعالیت بیش از ۸ هزار هنرمند در ۶ هزار کارگاه صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حدود ۲۶ درصد کارگاه‌های صنایع دستی استان در این شهرستان موجود است.

* چرم دوزی در تویسرکان جان می گیرد

 رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان در ادامه با بیان اینکه استفاده از وسایل چرمی در زندگی ایرانیان از گذشته های دور تاکنون بوده و چرم دوزان حرفه ای نیز در این کشور و در تویسرکان داریم، افزود: تعدادی از مردمان این دیار علاوه بر فعالیت در حرفه منبت کاری به چرم دوزی نیز علاقه بسیار دارند و از آن برای کسب درآمد بهره می گیرند.
ترکاشوند با اعلام اینکه به تازگی یک گارگاه چرم دوزی در این شهرشتان فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: این واحد تولیدی چرم دوزی در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع و با ۶۵۰متر مربع زیربنا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه چرم دوزی در حال حاضر 17 نفر مشفول به کار هستند، عنوان کرد: برای راه اندازی این کارگاه  ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده که 10 میلیارد ریال آن آورده بخش خصوصی و دو میلیارد ریال آن از تسهیلات مربوط به اعتبارات روستایی است.

*با ایجاد بازار کار برای تولیدات صنایع دستی از هنرمندان این عرصه حمایت شود

به گزارش رودآور؛ امید آن که با رونق گرفتن صنایع دستی در تویسرکان، مسئولان متولی از فعالان این عرصه با ایجاد بازار کار و زمینه برای فروش تولیدات هنری دست هنرمندان با حمایت های همه جانبه به ویژه در ارائه تسهیلات کم بهره پای کار بیایند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان