آخرین اخبار

12. اسفند 1399 - 6:43   |   کد مطلب: 39560
شهردار تویسرکان با گلایه مندی از عملکرد شورای شهر از عدم پاسخگویی به مکاتبات متعدد برای کسب مجوز درخصوص فروش زمین های متعلق به شهرداری، گفت: این اقدامی قانونی است تا در نهایت با کسب درآمد طلب سالیان گذشته پیمانکاران را پرداخت کنیم و پروژه های عمرانی و برنامه های شهری را پیش ببریم اما شورا مانع تراشی می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در آستانه سال جدید هستیم، به طور معمول در این روزها شهرداری ها برای زیباسازی شهری و نصب المان های متعدد برنامه های ویژه ای دارند.

* سناریوی چالش های یک شورا!

همچنین اجرای پروژه های عمرانی شهری، پرداخت حقوق پرسنل و بازنشستگان و مواردی از این قبیل در شهرداری ها بی تردید نیازمند اعتبار است، اما این روزها گویا همچنان سایه چالش شورای شهر تویسرکان بر شهری با کمی بیش از 50 هزار نفر جمعیت ادامه دارد و آنچه که شاهد هستیم گلایه مندی شهردار از عملکرد شورا و کم توجهی آنان به مطالبات مردمی درخصوص مدیریت شهری است.

شنیدم که شورای شهر تویسرکان در حوزه پروژه های عمرانی دست شهردار را در پوست گردو گذاشته و در عمل با عدم پاسخ به نامه های مکرر شهردار مانعی بزرگ بر سر راه برنامه های مدیریت شهری شده است.صحت و سقم ماجرا را از شهردار جویا شدیم.

*فروش زمین های شهرداری از طریق مزایده فلسفه ای قانونی دارد

در این باره «احسان پیری» شهردار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: یکی از راه های مرسوم و قانونی کسب درآمد شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک که درآمد خاصی ندارند، فروش زمین هایی است که در تفکیک اراضی به شهرداری رسیده.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته به ویژه در بهمن و اسفند ماه شهرداری تویسرکان با اخذ مجوز از شورای شهر، اقدام به مزایده زمین های متعلقه می کرد و در نهایت با اعتبارات به دست آمده برای اجرای پروژه های عمرانی و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل برنامه های خود را پیش می برد.

شهردار تویسرکان افزود: اجرای برنامه های ویژه مدیریت شهری از جمله پروژه های عمرانی، پرداخت دستمزد پیمانکارانی که از سال های گذشته برای شهرداری طرح های مختلفی انجام دادن و مواردی از این قبیل بی شک نیاز به اعتبار دارد.

*شورای شهر تویسرکان پاسخ درخواست ها و مکاتبات متعدد شهردار را نمی دهد!

پیری با ابراز ناراحتی و گلایه مندی از عملکرد شورای شهر از عدم پاسخگویی به مکاتبات متعدد برای کسب مجوز درخصوص فروش زمین های متعلق به شهرداری، عنوان کرد: از اواسط بهمن ماه تاکنون بیش از سه نامه برای شورای شهر ارسال کردیم، تا لااقل  با فروش و مزایده گذاشتن اراضی تفکیکی طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم، اما در این باره شورا قدم از قدم برنداشته است.

وی تصریح کرد: شورای شهر حتی نامه های ارسالی از سوی شهرداری را در دستور کار خود قرار نداده، چه رسد به آن که پیشنهادات و درخواست ها را بررسی و به دنبالش رأی گیریشان را انجام دهند!

شهردار تویسرکان تأکید کرد: اگر این روند از سوی شورای شهر ادامه پیدا کند و آنان مانع تراشی کنند، مدیریت شهری با مشکلات بسیار مواجه می شود، هر چند که با تمام توان ما توانستیم لااقل حقوق پرسنل شهرداری را تأمین کنیم، اما تنها کسب درآمد از تعرفه عوارض جوابگوی این همه برنامه های شهری برای جلب رضایتمندی مردم نیست.

پیری با عذرخواهی از تک تک مردم شهر تویسرکان، عنوان کرد: ما هر آنچه در توان داشتیم برای مدیریت شهری به کار بردیم، اما متأسفانه شورای شهر برای تأمین اعتبارات لازم مجوزهایی را که باید نمی دهد، مجوزهایی که به طور کامل قانونی است.

وی ادامه داد: امید داشتیم تا در این روزگار کرونایی که معیشت مردم با مشکلات بسیار روبرو است، لااقل از نظر روحی و فکری در خصوص زیبایی شهری در ظارامش باشند که متأسفانه اعتباراتی را که باید در اختیار شهرداری قرار نمی دهند.

*حقوق شهروندی از منظر شورای شهر تویسرکان چگونه است؟

به گزارش رودآور، سناریوی چالش های به وجود آمده از سوی شورای شهر تویسرکان برای مردم گویا تمامی ندارد، چالش هایی که گاه با تعطیلی شورا رقم می خورد و کار همشهریان بر روی زمین می ماند و گاه با عدم پاسخگویی به موقع به درخواست های قانونی شهردار شهر.

امید آن که در روزهای پایانی عمر این شورا، همان هایی که روزگاری برای کسب رأی جلوی مردم احترام و تعظیم می کردند، این روزها هم برای آن که پروژه های شهری راکد نماند به احترام مردم بایستند و حقوق شهروندان واقف باشند.

مجموعه خبری رودآور؛ منتظر پاسخ شفاف شورای شهر تویسرکان برای پاسخگویی به افکار عموم می ماند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان