آخرین اخبار

14. فروردين 1400 - 0:59   |   کد مطلب: 39700
مشکل حل نشده سد معبر در خیابان ها و میادین اصلی تویسرکان که سال هاست گریبانگیر مردم شده، نشان دهنده مدیریت ضعیف مدیریت شهری و عدم نظارت صحیح فرماندار در این مقوله است و این بار همشهریان برای احقاق حقوق خود از دادستان می خواهند؛ با متخلفان در این خصوص برخورد و از متولیان امر مطالبه کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مطابق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچكس نمی تواند خیابان و كوچه هایی را كه بن بست نیست در تملك خود درآورد و براساس این قانون هیچ شخصی نمی تواند بخشی از كوچه و خیابان را محدود به استفاده شخصی كند و یا موانعی در این محل ها قرار دهد و همچنین تهدید به پنچری و یا اقدام به نصب تابلویی با مضمون ممنوع است بكند و اگر این كار انجام شود می توان از این افراد به دادسرا شكایت كرد چون نقض حقوق شهروندی است.
 طبق تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری ها؛  تمام معابر شهری در اختیار شهرداری هاست و اشخاص نمیت وانند هیچ معبری را تصرف كنند و اگر این اقدام در قالب نصب هرگونه مانع، دكه نگهبانی و... انجام شود، شهرداری می تواند نسبت به آزادسازی معبر اقدام و موانع را جمع آوری كند. تمام كوچه ها، معابر و خیابان ها، فضاهای سبزشهری و پارك ها ملک عمومی و برای استفاده همه شهروندان است.
بر اساس تبصره یك ماده  ۵۵ قانون شهرداری ها سد معبر و اشغال پیاده رو و استفاده غیر مجاز و شخصی این محل نیز غیرمجاز و ممنوع است.
و اما سد معبر در تویسرکان روبروی فرمانداری، خیابان مجاور فرمانداری تا بوستان نبوت، بلوار شهید اشرفی ورودی به میدان فرشید، بلوار شهید عینعلی، روبروی مرکز بهداشت و ده ها مغازه خیابان شهید باهنر ، خیابان شهدا ، راسته بازار و... موج می زند.
و مطالبه عموم آن که؛ شهرداری تویسرکان در عمل به قانون برای رفع سد معبر چه کرده است؟ 
فرمانداری تویسرکان چه؟ در نظارت و هدایت این همه تخلف قانونی چه نقشی داشته است؟ قاب تامل تر آن که فرماندار تویسرکان هر روز این سد معبر را مشاهده می کند، چرا که دقیقاً در روبروی فرمانداری و خیابان مجاور این دستگاه دولتی است!
و مطالبه مردمی از  دادستان تویسرکان آن است تا به عنوان مدعی العموم برای اجرای قانون وارد شود و ضمن مطالبه از ضابطان  با تخلفات برخورد شود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان