آخرین اخبار

25. فروردين 1400 - 0:13   |   کد مطلب: 39744
با افزوده شدن بخش 4 مخصوص بیماران کرونایی در بیمارستان تویسرکان، رئیس شبکه بهداشت این شهرستان از شدت فرسوده شدن کادر درمانی و حتی درگیر و مبتلا شدن تعدادی از پزشکان به این ویروس منحوس خبر داده و اما همچنان راهکارهای اساسی از سوی ستاد مبارزه با کرونا برای کنترل این اواضاع ارائه نشده!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ موج چهارم کرونا پس از تصمیمات نادرست ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم اجرای محدودیت های ویژه درخصوص سفر به شهرهای زرد و آبی، سبب شد تا این گونه رقم بخورد و از آنجا که شهرستان های کوچک به طور عمده از تجهیزات، امکانات و تعداد نیروی های درمانی مناسبی برخوردار نیستند موج همه گیری کرونا در این شهرستان ها به گونه ای  فزاینده رو به افزایش است.

* سایه سونامی کرونا بر تن رنجور یک شهر

و اما تویسرکان در مسافرت های نوروزی با جمعیتی تا دو سه برابر جمعیت اصلی خود روبرو شد.

 آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان روز به روز افزوده می شود و سایه سونامی کرونا بر تن رنجور این شهر، رنگ و روی کرونایی اش را به سیاهی نزدیک می کند، این را می توان از سخنان مسئولان شهرستانی دریافت.

*4 بخش ویژه رسیدگی به بیماران کرونایی در بیمارستان تویسرکان/تخت خالی دیگر ندارند

«سید ابراهیم طواف زاده» رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان به تازگی اعلام کرده؛ ۲۳ بهمن سال 99 شاهد بهره برداری از یک بخش داخلی و بخش کرونا و اورژانس جدید بیمارستان شهید سلیمانی بودیم و پس از آن به ویژه از 25 اسفندماه با افزایش مسافرت ها و شیوع بیشتر و همه گیری کرونا سه بخش دیگر به بخش های کرونایی تویسرکان افزوده شد و اکنون در این بیمارستان چهار بخش برای رسیدگی به بیماران کرونایی فعال است.

*کادر درمانی تویسرکان به شدت فرسوده شده

او از شدت فرسوده شدن کادر درمانی و حتی درگیر و مبتلا شدن تعدادی از پزشکان و پرستاران با این ویروس منحوس خبر داده و گفته که باید نیرو برای خدمت رسانی به مردم در بیمارستان تأمین شود، چرا که برای فعال نگه داشتن دو بیمارستان شیفت های پزشکان نیز افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان حتی اعلام کرده که حتی آمبولانس برای انتقال بیماران از شهید سلیمانی به ولیعصر برای انجام سی تی اسکن. نداریم و تنها ۶ پزشک عمومی این دو بیمارستان را پوشش می دهند.

چرا باید اوضاع و احوال شهرستانی تنها با 103 هزار نفر جمعیت به این اوضاع واحوال برسد که کادر درمانی اش این گونه سخن بگویند؟ چرا آن گونه که باید و شاید پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و مراجع نظارت کننده به طور فعالانه وارد میدان نشده اند؟

*باز بودن یواشکی مغازه داران

ستاد مبارزه با کرونای شهرستان به ریاست فرماندار حرف از بازدیدها و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی می زنند و با درب های بسته مغازه ها، عکس سلفی می گیرند، اما همچنان تعدادی از مغازه داران با مشاهدات عینی خبرنگار رودآور و گزارش های مردمی به صورت غیر رسمی باز است.صاحب یکی از مغازه های از اقوام و آشنایان فلان مسئول است و از این رو مشتریان را یکی پس از دیگری به قول عامیه راه می اندازد!

در یکی از پیام های مردمی عنوان شده؛ آیا تنها در خیابان باهنر کرونا هست که مغازه ها یکی درمیان تعطیل شده؟ خیابان های دیگر از جمله انقلاب و شهدا و شریعتی کرونا نیست؟

*استمرار حضور خودروها با پلاک های خارج از استان در تویسرکان!

بعضی مغازه دارها، مشتری داخل مغازه با کرکره نصفه راه می ندازند و اصلا کرونا نیست!

آیا باید مغازه آنانی که به اصطلاح پارتی ندارند تعطیل باشد، اما مغازه بستگان آقای فلانی که کالاورزشی فروشی‌ست باز باشد؟ و اما اینکه از نانوایی ها بازدید کرده اید، که بدون ماسک نان پپخت می کنند؟

مگر حضور پلاک غریبه ممنون نیست؟  پلاک های ۷۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۹۹ و .... در شهرستان چه می کنند؟

*برای مبارزه با کرونا فرهنگ سازی نشده/هنوز برخی می گویند کرونا دروغ است!

از سویی دیگر برنامه های مناسبی برای فرهنگ سازی درخصوص تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ستاد مبارزه با کرونای شهرستان ارائه نشده تا عمده مردم کرونا را جدی بگیرند.

 راننده آژانسی در گفت و گو با خبرنگار رودآور بدون آن ماسکی زده باشد، رسماً می گوید کرونا همه اش دروغ است!

 چرا این تصور باید برای او ایجاد شده باشد؟ آیا عادی انگاری ها و عدم ارائه برنامه های جامع درخصوص فرهنگ سازی از سوی ستاد مبارزه با کرونای تویسرکان زمینه ساز چنین تفکری نشده است؟

به گزارش رودآور، باید به این نتجیه برسیم تدبیرهای سوخته ستاد مبارزه با کرونا از صدر تا ذیل شرایط مسافرت را برای تعطیلات نوروزی فراهم ساخت.حالا که تعداد قابل توجهی از هم وطنانمان یکی یکی پر پر می شوند‌.اگه کسی به فکر ما نیست خودمان رعایت کنیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان