آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1400 - 6:58   |   کد مطلب: 39855
شادابی و طراوت قلب ها در انس گرفتن با قرآن، این کتاب کامل انسان سازی و معجزه آخرین سفیر الهی، شکل می گیرد و اگر تلاوت آن همراه با تدبر باشد، جلا دهنده دل ها هم می شود، از این روست که جلسات انس با قرآن در تویسرکان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و یا در فضای مجازی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ماه رمضان، همان ماه مبارک و با برکتی که در آن قرآن نازل شد، ماهی است سراسر عشق و دلدادگی به خالق هستی.

*شادابی و طراوت دل ها در انس گرفتن با قرآن کریم است

مولای متقیان امام علی(ع) می فرمایند: کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست.

و در روایات و سخن بزرگان علوم دینی نیز از رمضان به عنوان بهار قرآن یاد کرده اند و همان گونه که در بهار سراسر گیتی، حیاتی دوباره پیدا می کند، با تلاوت قرآن در این ماه نیز شادابی و طراوتی صد چندان در دل های بشریت ایجاد می شود.

*قرآن کتابی کامل برای انسان سازی/قرآن روشنی بخش دل ها

قرآن، کتابی است کامل برای انسان سازی و از آن رو که کلام الهی است نجات بخش ما در دنیا و آخرت است.

پاداش الهی، شکوفایی ایمان، نورانیت و جلای قلب ها، کفاره گناهان، دوری از تنهایی، دوری از فقر، سعه صدر و روشنی دل از  از فضیلت ها و آثار تلاوت قرآن این معجزه آخرین سفیر الهی است.

*قرآن راهنما و هدایتگر بشر

خداوند قادر، قرآن کریم را در آیه های متعددی به زیبایی توصیف کرده، چنانچه در آیه دوم از سوره مبارک بقره آمده؛ "بی هیچ شکی قرآن، راهنمای پرهیزکاران است" و در آیه ۱۸۵ همین سوره عنوان شده؛ قرآن، هدایتی برای بشر است.

از توجه نبی مکرم اسلام به تلاوت قرآن مجید به ویژه در دل شب، روایت بسیار شنیده ایم.انس آن حضرت با قرآن به گونه ای بود که حتی حالت بیماری و تب نیز مانع آن نمی شد. *دلبستگی ائمه اطهار به قرآن در روایات آمده؛ "هنگامی که یکی از اصحاب، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را سخت بیمار دید و جویای حال حضرت شد، ایشان پاسخ دادند: «این بیماری مانع آن نشد که شب گذشته سی سوره را بخوانم» هنگامی که آن صحابی عرض کرد: این تلاش در عبادت برای چیست؟ حضرت پاسخ داد: «آیا نباید بنده شکرگزاری باشیم؟"

همچنین امام علی علیه السلام بسیار قرآن تلاوت می کردند، اما تنها به تلاوت ظاهر آیه های قرآن قناعت نمی کردند. ایشان به قدری با قرآن مأنوس بود که حتی وقتی شمشیر کینه مفسدان بر سرش فرود آمد، اندکی از خاک محراب را روی زخم سر ریخت و این آیه را خواند: «ما شما را از خاک آفریدیم و در آن باز می گردانیم و بار دیگر نیز شما را از آن بیرون می آوریم».

*سیره علمای دینی در انس با قرآن شکل گرفته

سیره علما و بزرگان دین هم در انس با قرآن شکل گرفته است، چنانچه می گویند شیخ مفید شب ها اندکی می خوابید و بیشتر به نماز و مطالعه یا تلاوت قرآن مجید می پرداخت.

و یا گفته اند که علامه طباطبایی شب های ماه رمضان را تا صبح بیدار بود. مقداری مطالعه می کرد و بعد به دعا و خواندن قرآن، نماز و ذکر می پرداخت.

*جوانان با تفکر قرآنی امور زندگی خویش را در مسیر الهی قرار دهند

از این رو توصیه شده همگان به ویژه جوانان در تلاوت آیات روح بخش الهی اهتمام ورزند و آیات آن را الگوی زندگی خود قرار دهند تا با تفکر قرآنی کارها و امور زندگی خویش را در مسیر الهی قرار دهند.

و اما برسیم به برگزاری جلسات متعدد انس با قرآن کریم در شهرستان تویسرکان آن هم در ماه مبارک رمضان.
*برگزاری جلسات انس با قرآن در تویسرکان همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی/توسل به آیات الهی نجات بخش زندگی

«حجت الاسلام ناصر حسنی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه توسل به آیات الهی نجات بخش زندگانی ما است، گفت: در ماه مبارک رمضان در سال جاری مراسم جزء خوانی و انس با قرآن کریم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و جوار امامزادگان در سطح شهرها و روستاهای شهرستان تویسرکان در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در برخی موارد نیز کلاس های آموزشی کلام الله مجید و جلسات انس با قرآن در فضای باز برگزار شده، از جمله در  جوار بارگاه حضرت حیقوق نبی علیه السلام و نیز روستای اشترمل.
*فضای مجازی بستری برای ترویج علوم قرآنی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: به دلیل شرایط کرونایی برای آن که همگان بتوانند در ماه بهار و انس با قرآن از تلاوت و گوش فرا دادن به آن بهره مند شوند، سعی شد تا از فضای مجازی هم استفاده کنیم و هر روز بخشی از یک جزء قرآن تلاوت و به همراه تفسیر آن به صورت ضبط شده در شبکه های اجتماعی منتشر شود.

*تلاوت قرآن همراه با تدبر جلال دهنده دل هاست

به گزارش رودآور؛ این روزها در دهه سوم ماه مبارک رمضان هستیم، فرصت ها چون باد می گذرد، امید آن که در روزهای باقیمانده از این ماه عظیم خداوند متعال فضیلت و شیرینی تلاوت همراه با تدبر قرآن مجید را بر ماه بچشاند، چرا که این گونه دل ها جلا می بیند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان