آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1400 - 4:09   |   کد مطلب: 39919
برگزاری مناظره ها و کرسی های آزاد اندیشی متناسب با شرایط کرونایی و البته بهره گیری از بستر فضای مجازی با هدف تبیین و بازخوانی وظایف و اختیارات شورایی کارآمد، برای ایجاد شور و شعور انتخاباتی و در نهایت انتخاب فرد یا افراد اصلح، مسئله ای است که در این سال ها از سوی مدیریت فرهنگی و اجتماعی تویسرکان آن چنان که باید و شاید جدی گرفته نشده، شهرمان برای توسعه پرچم دار می خواهد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شهرستان تویسرکان تنها با جمعیتی کمی بیشتر از 100 هزار نفر از سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج تشکیل و بیش از 100 روستا نیز در این شهرستان وجود دارد.

28 خرداد ماه سال جاری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار می شود، یعنی کمتر از یک ماه دیگر، با این وجود ارگان و سازمان های متولی درخصوص فعالیت های مجاز برای گفتمان سازی به منظور فراهم ساختن شور انتخاباتی در جامعه آن برنامه ریزی مدونی که باید نداشته اند.

هنوز فرصت ها از بین نرفته و تا برگزاری انتخابات یک ماهی باقی مانده و اما مردم تویسرکان در این میان از متولیان و مسئولان ذی صلاح می خواهند تا اگر توسعه و آبادانی شهر برایشان اهمیتی دارد، لااقل با برنامه ریزی مدون و جامعی برای ایجاد شور انتخاباتی همراه با شعور برای انتخاب افراد اصلح در شوراها شرایط مناسبی را فراهم سازند.

* تبیین وظایف و اختیارات شوراها، مردم را به سمت انتخاب فرد اصلح هدایت می کند

در این باره زهرا سوری یکی از شهروندان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه درخصوص تبیین و بازخوانی وظایف شوراها و اختیارات اعضای شورای شهر متولیان فرهنگ و یا دیگر دستگاه های مربوطه اقدام در خور توجهی انجام نداده اند، گفت: بی شک اگر در سال های گذشته وظایف شوراها و حیطه اختیارات آنان برای مردم بازگو می شود، دیگر هیچ داوطلب عرصه رقابت انتخاباتی به خود اجازه نمی داد خارج از شرح وظایف خود به مردم وعده و وعید دهد.

*اگر مردم وظایف شوراها را بشناسند به وعده های تو خالی بهایی نمی دهند

وی با اشاره به اینکه اگر مردم وظایف شوراها را بشناسند به وعده های تو خالی بهایی نمی دهند، تصریح کرد: همان وعده هایی که از حیطه وظایف شوراها خارج است در نهایت عملیاتی نمی شود و مردم به تصور آن که وعده اجرایی نشده، نسبت به ساز و کار اصلی عملکرد شوراها و شهرداری ها دلسرد می شوند و چندان میل و رغبتی برای حضور در انتخابات بعدی نخواهند داشت.

این شهروند تویسرکانی از متولیان مربوطه از سوی ارگان ها، سازمان و دستگاه های دولتی و غیر دولتی خواست تا بسترهای لازم برای مناظره انتخاباتی را از همین اینک فراهم سازند.

* جای خالی نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی برای بازخوانی وظایف و اختیارات شوراها در تویسرکان

سوری تصریح کرد: اینکه می گوییم مناظره برگزار شود، صرفاً درخصوص نامزدهای انتخابات شوراهای شهر نیست که تنها آن ها بیایند و چند صندلی بگذارند و چند کاندیدا درباره موضوع خاصی اظهار نظر کنند، بلکه این مناظره ها از هم اکنون می بایست به سمت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی هدایت شود تا مطالبات مردمی یکی پس از دیگری شناسایی و راهکارهای حل مشکلات از سوی آنان ارائه شود.

وی عنوان کرد: به طور مثال بارها حتی از سوی مجموعه خبری شما ـ رودآور ـ از فرمانداری، شورای شهر و شهردار فعلی از طرف ما مردم مطالبه شده که برای جانمایی آرامستان جدید تویسرکان بین موافقان و مخالفان انتقال آن به محوطه امامزاده ناصر(ع) مناظره ای علمی و دقیق برگزار شود، اما آیا تاکنون مسئولی برای این اقدام پیش قدم شده؟ خیر.

*علت عملکرد بسیار ضعیف شورای شهر فعلی برای جلوگیری از انتخاب مجدد چنین افرادی بازخوانی شود

این شهروند تویسرکانی افزود: به همین ترتیب می طلب تا برای تک تک موضوعات و مشکلات مطالبه گری شود، مهمتر آن که باید مشخص شود که چه شد؛ چهار سال پیش مردم این دیار به اعضای شورای شهری رأی دادند که در این سال ها مدام اخبار درگیری های لفظی، تنش ها و چالش ها و گاه گاهی هم تعطیلی شورای شهرمان مخابره شد و خبری از رفع و رجوع خواسته های مردمی در میان نبود!

*شورای شهری برگزینیم که شهرداری کارآمد، توانمند و متخصص برگزیند

رضا بختیاری دیگر شهروند تویسرکانی هم به خبرنگار رودآور، گفت: زمانی که ارگان ها و سازمان های متولی ارزش یک رأی را برای مردم بازگو نکنند، گاهاً شده خدایی ناکرده خبر از خرید و فروش رأی می شود و یا اینکه رأی دادن ها به سمت انتخاب فرد اصلح سوق داده نمی شود، بلکه از روی قومی و قبیله ای و یا انتخاب بچه این محل و آن محل است!

وی اظهار کرد: همین طرز تفکر و عدم اصلاح آن سبب شده تا افراد اصلح تر چهار سال گذشته برای شورای شهر انتخاب نشوند، که اگر این گونه بود هم اعضای شورای شهر در انتخاب شهرداری کارآمدتر و توانمندتر وارد کارزار می شدند و هم خود وقتشان را صرف شکایت و رفت و آمد در دادسرا و دادگاه های شهرستان و استان نمی کردند، بنابراین مهم است تا شورای شهری برگزینیم که شهرداری کارآمد، توانمند و متخصص برگزیند.

*با چه زبانی التماس کنیم که درباره معیارهای یک کاندیدای اصلح، روشنگری نیاز است

محسن الوندی دیگر شهروند تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از ارگان های فرهنگی شهر خواست، نشست های انتخاباتی متناسب با شرایط کرونایی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی به منظور تبیین و بازخوانی وظایف شوراها و ریاست جمهوری برگزار کنند آن هم با حضور جامعه نخبگانی.

وی با بیان اینکه با چه زبانی التماس کنیم که درباره معیارهای یک کاندیدای اصلح روشنگری نیاز است، تأکید کرد: هنوز آنچنان که باید و شاید خبری از روشنگری، بصیرت افزایی و گفتمان سازی برای تبیین معیارها و شاخصه های اصلی اعضای شورای شهر و ریاست جمهوری کارآمد از سوی آنانی که باید و نیست.

*معیارهای کاندیدای اصلح تبیین نشود، با روایت های غلط جای جلاد و شهید را عوض می کنند!

این شهروند تویسرکانی افزود: زمانی که معیارهای یک کاندیدای اصلح به ویژه در حوزه انتخابات ریاست جمهوری به درستی تبیین نشود، برخی از عدم شفاف سازی سوءاستفاده کرده و با روایت های غلط جای جلاد و شهید را با یکدیگر عوض می کنند، بنابراین در چنین شرایطی برگزاری نشست ها و ویژه تر مناظره های انتخاباتی بین گروه های مختلف ضروری است تا همه آنان از فرصت ارائه نقد و پیشنهاد به یک میزان بهره مند شوند.

به گزارش رودآور؛ برگزاری نشست های کارساز و مناظره های انتخاباتی در تویسرکان به منظور تبیین و بازخوانی وظایف و اختیارات شورای شهر به منظور روشنگری جامع برای انتخاب فردی اصلح ضرورت این شهر است تا باز چهار سال آینده مردم نجیب این دیار شاهد تنش ها و چالش های مخابره شده از سوی شورای شهرشان نباشند.

امید آن که مسئولان تویسرکانی به ویژه مدیریت فرهنگی شهرستان پرچم برگزاری مناظرات انتخاباتی را به دست بگیرد و برای شفاف سازی و بازخوانی معیارهای انتخاب فرد اصلح پیش قدم شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان