آخرین اخبار

8. خرداد 1400 - 7:05   |   کد مطلب: 39964
معیشت تنگ مردم ناشی از تدبیرهای سوخته دولت در تمامی عرصه ها است و دلسردی مردم از سوءمدیریت ها، این را می توان در کف جامعه و از کولاک گرانی و پایین آمدن قدرت خریدشان مشاهده کرد، با این وجود مردم با آمدن کاندیدایی جهادی، که در مبارزه با مفسدان اقتصادی حتی نسبت به برادر روحانی و جهانگیری محافظه کاری نکرده و به همت او صدای چرخ کارخانه ها به صدا درآمده، برای حضور در پای صندوق های رأی امیدوار شده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چهار سال پیش در چنین روزی هایی برخی با اتکا به ترفندهای رسانه، بازی با کلمات و به بهانه های مختلف از آزادی بیان گرفته تا کاهش قیمت دلار، بالابردن ارزش پول ملی و حتی توسل به شایعه پراکنی درخصوص اینکه اگر فلان جریان سیاسی رأی بیاورد خیابان ها را دیوار می کشد (داخل پرانتز آنکه توجه به این موضوع نکرده بودند که اگر قرار به دیوارکشی باشد، پس چهارراه ها چه می شود؟) توانستند بخشی از جامعه را با خود همراه کنند، برخی هم فریب رفتارهای پوپولیستی را خوردند تا در نهایت به اذعان کارشناسان دولتی ناکارآمد به ریاست روحانی روی کار بیاید.

*از مذاکرات خفت بار تا صف های مرغ و روغن

درخصوص سوءتدبیرهای دولت در ماجرای برجام بی فرجام، مذاکرات خفت بار، صف های طولانی مرغ، روغن و دیگر کالاهای اساسی مردم و یا معاهده پاریس که زمینه ساز قطعی برق در ماه های اخیر شده؛ حرف های بسیار شنیده ایم و به چشم خود مشاهده کردیم و دیگر اشک های فلان و فلان را باور نمی کنیم.

و اما پس از اقدام انقلابی شورای نگهبان در رد صلاحیت بانیان وضع موجود که معیشت مردم را این گونه در تنگناهای اقتصادی قرار داده، مردم بسیاری ابراز خوشحالی کردند و دیگر نگران به ذلت افتادن ایران اسلامی برای به دست آوردن یک لقمه نان نیستند.

بانیان وضع موجود از وضعیت معیشتی مردم مطلع نیستند و در کوچه پس کوچه ها قدم نمی زنند

برخی جناح ها که با رفتارها و عملکردهای غیرمتعارف، بی برنامگی و سوءمدیریت خود زمینه ساز بروز مشکلات معیشتی بسیار برای مردم شده و بانیان نارضایتی های عمومی در هشت سال گذشته اند، به بهانه های واهی به دنبال تخطئه شورای نگهبان هستند و می گویند که مشارکت مردم پایین در انتخابات پایین می آید! عجب...

گویا اینان از وضعیت مردم مطلع نیستند و در کوچه و پس کوچه ها و خیابان های شهرها قدم نزده اند، تا بدانند که اگر کسی قبل از کاندیداتوری این روزهای انقلابیون می گفت نمی خواهم رأی بدهم آن هم به دلیل سوءتدبیرهای همین مدیران دستگاه های اجرایی بوده نه به دلیل عملکرد شورای نگهبان.

به همین منظور خبرنگار رودآور در کف جامعه  و در پایین ترین لایه ها به سراغ مردم عادی رفت تا بداند گره کارشان چیست و آنان چه می گویند و چه می خواهند و حرفشان چیست.
*بانیان وضع موجود، مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان

ناگفته نماند که «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعمه تویسرکان نیز به تازگی در جمع مردم این دیار با بیان اینکه ناکارآمدی مسئولان ناکارآمد مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان، گفت: آنانی که امروز از میزان مشارکت مردم ابراز نگرانی می کنند، همان هایی هستند که بیشترین سهم را ایجاد وضعیت موجود و دلسرد کردن مردم داشتند و متخصصان ناراضی کردند مردم هستند.

*گلایه مندی کشاورزان از عملکرد دولت/معیشت تنگ مردم ناشی از سوءمدیریت است

علیرضا ولاشجردی یکی از اهالی روستای ولاشجرد است، او که مشغول به دامداری و کشاورزی است، در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: اهالی روستای ما و دیگر روستاهایی که با آنان در تماس هستیم، همه و همه از بالا رفتن قیمت کود، آب و برق در این سال ها بسیار ضربه خورده ایم و درصدد مهاجرت بودیم.

وی در بین گلایه مندی های خود به هیچ عنوان اسمی از عملکرد شورای نگهبان نیاورد و اظهار کرد: معیشت سخت ما ناشی از سوءمدیریت است، گرانی کولاک کرده و توان خرید وسایل تحصیل فرزندان خود را نداریم.

*روحانی نه تدبیری برای بازار فروش محصولات کشاورزان داشت و نه جلوی سوادگری دلالان را گرفت

این کشاورز ولاشجردی افزود: از سویی به دلیل بی برنامگی دولت در این سال ها، بازار فروش به هنگام برای محصولات باغی و زراعی نبوده و نیست، گاهی محصولاتمان را کسی خریداری نمی کند تا خراب شده و آن را دور می ریزیم و گاهی دیگر واسطه گرها و دلالان وارد میدان شده و به دلیل عدم نظارت دولت، نه تنها سودی از این همه زحمت یکساله عاید ما نمی شود، بلکه پول های قرض گرفته از آقوام و آشنایان برای خرید کود و نگهداری از باغ را هم به دست نمی آوریم.

*رئیسی اهل محافظه کاری نیست، دستگیری مفسدان اقتصادی از برادر روحانی گرفته تا جهانگیری را ببینید

ولاشجردی عنوان کرد: امیدواریم کسی که بر کرسی ریاست جمهوری می نشیند، فردی انقلابی باشد و با فساد مقابله کند، از بین کاندیداها تاکنون نسبت به آیت الله رئیسی دید مثبتی پیدا کرده ام، اقدامات او سبب به دام افتادن دانه درشت های مفاسد اقتصادی شده.

وی افزود: رئیسی، اهل محافظه کاری نیست، به هیچ گروه و جناحی هم تاکنون باج نداده و با عمل به منویات رهبری حتی در عرصه دستگاه قضا به فکر رونق تولید و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

*رئیسی تنها روزنه امید کشاورزان، باغداران و کارگران برای رهایی از چنگال دلالان

وی تأکید کرد: از اینکه چنین فرد مقتدری جلوی امثال برادر روحانی و برادر جهانگیری همان معاون اول روحانی را گرفته ذوق زده شده بودیم و خدا خدا می کردیم که او برای ریاست جمهوری بنویسد و الحمدالله ثبت نام کرد، در میان اوج این همه ناامیدی هایی که دولت روحانی با سو<دتبیر برای ما رقم زده، رئیسی  تنها روزنه امیدی است که دل ما کشاورزان را شاد و امیدوار کرده.

*بشنوید، صدای چرخ کارخانه هایی که رئیسی به چرخش درآورد

زهرا عبدالملکی بانویی از اهالی روستای کنجوران نیز به خبرنگار رودآور، گفت: قرار بود رونق اقتصادی برای ما مردم رنجیده ایجاد کنند! کدام رونق اقتصادی؟ این وضع و این اوضاع ما، آیا رونقی در زندگی ما مشاهده می کنید؟ با حداقل امکانات زندگی می کنیم و رفاهی نداریم.

وی اظهار کرد: همسر من کارگر یکی از کارخانه ها است و هر روز نگران از این موضوع که نکند به دلیل وضعیت نامناسب فروش محصولات کارخانه، صاحبش او را بیرون کند.

عبدالملکی تصریح کرد: هرچند که تا چندی پیش از تعطیلی کارخانه نگران بودیم خوشبختانه، همین دیشب در خبرگزاری ها راه اندازه کارخانه تعطیل شده کیوان در همدان نگرانیمان را برطرف کرده است.

وی تاکید کرد: با وجود آن که رئیسی جزئی از دولت و دستگاه های اجرایی نیست، بین مردم و کارگران در این یکی دو سال اخیر که ریاست قوه قضائیه را به دست گرفته بسیار رفت و آمد کرده و از درد و دل هایشان مطلع شده است.

این بانوی روستایی افزود: از اقدامات رئیسی که چرخ کارخانه های تعطیل شده را به چرخش درآورد و صدای تولید می آید، خوشحال و دلشاد شده ام و دغدغه ام برای از دست دادن شغل همسرم کمتر شده است.

*سوءتدبیرها دست ما تولیدکنندگان مرغ را در پوست گردو گذاشته

سوری یکی از مرغداران تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از نبود یک برنامه جامع با ساز و کاری صحیح در بازار نهاده های دامی و طیور گلایه کرد و گفت: متاسفانه دولت روحانی برای ما مرغداران اقدام در خور توجهی انجام نداده و همچنان در تمامی مراحل تولید گوشت سفید به ویژه درخصوص تامین نهاده ها با مشکل مواجه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور آینده کشور، فردی با درایت و مدبر باشد و با مشورت گرفتن از خرد جمعی و ویژه تر نظارت بر بازار، اقتصاد کشور را نجات دهد.

*مردم به دنبال تغییر و تحول اساسی برای ایرانی آباد هستند

به گزارش رودآور؛ آنچه که در گفت و گوها با عامه مردم در کف جامعه مشخص شد، گلایه مندی آنان از معیشت نامناسب و قرار گرفتن در تنگناهای اقتصادی است و نه از عملکرد شورای نگهبان.

این مردم به دنبال تغییر و تحولی اساسی هستند تا مدیران ارشد اجرایی کشور در سطح کلان به گونه ای برنامه ریزی کنند که مشکلات اقتصادی برطرف شود. هرچند عملکرد ضعیف دولت روحانی مردم را دلسرد کرده، اما آنان امیدوار به آینده می گویند پای صندوق های رای می آیند و با انتخاب فرد اصلح برای بهتر شدن آینده خود و فرزندانشان تلاش می کنند، تا دیگر صدای زنگ زده کارخانه های تعطیل شده به گوش نرسد و تنها صدای چرخش چرخ کارخانه ها شنیده شود.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان