آخرین اخبار

14. تير 1400 - 18:32   |   کد مطلب: 40069
دادستان همدان با بیان اینکه مرکزنشینان می گویند با توجه به شرایط خاص کنونی برق کافی برای توزیع بین مشترکین تولید نمی شود، بالاجبار خاموشی ها اجتناب ناپذیر است، گفت: اما این مسئله نباید با بی برنامگی در اطلاع رسانی درباره‌ ساعات قطع برق همراه باشد، بنابراین در این باره ملاحظه با هیچ فرد یا سازمانی نداریم و کوتاهی و ضعف در بی برنامگی ها را نمی پذیریم.

به گزارش خبرنگار رودآور، اوایل خرداد ماه سال جاری بود که با خاموشی های مکرر و البته بی برنامه در قطع برق، گلایه مندی های مردم در استان همدان بالا گرفت.

این مسئله سبب شد تا دادستان استان همدان به عنوان مدعی العموم وارد میدان شود و برای احقاق حقوق هم استانی ها قاطعانه و مجدانه مسئله را دنبال کند.

بالاخره در کمتر از نیم روز با رایزنی های انجام شده از سوی دادستان همدان و به دستور او در نهایت به مدیر عامل شرکت برق استان همدان ابلاغ شد که هرگونه قطع برق ممنوع است و در صورت مشاهده قطعی با عامل آن برخورد قضایی می شود.

همین گونه هم شد و مردم دیگر شاهد قطعی برق نبودند، تا اینکه به تازگی و در روزهای اخیر، مجددأ برق بسیاری از نقاط و البته در سراسر کشور با قطعی روبرو شد و باز مردم نجیب استان داد خود را به دادستان بردند و از او یاری طلبیدند، چرا که این خاموشی ها هم امور مربوط به مردم به ویژه کشاورزان را مختل کرده و هم صنعت و بیشتر مردم را کلافه کرده است.

در این باره «حسن خانجانی موقر» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ عنوان کرد: مردم ما را امین خود می دانند و پیام های بسیاری از طریق شبکه های اجتماعی و یا تلفنی مبنی بر گلایه مندی آنان درخصوص قطع برق در جای جای استان به این دادستانی اطلاع داده می شود.

وی اظهار کرد: پیام ها یکی دو تا و حتی 10 تا و 100 نیست، بلکه از دانشجو و اساتید گرفته تا کشاورزان، نانوایی ها و در مجموع اقشار مختلف مردم و همه از بی برنامگی در قطع برق گلایه مند هستند.

دادستان استان همدان با بیان اینکه مردم از این خاموشی ها ناراحت هستند، اظهار کرد:  با مسئولان برق استان این مشکلات مطرح و آنان گفته اند که برق مورد نیاز برای در دسترس قرار دادن به مشترکان نه تنها در همدان بلکه در سراسر کشور با مشکلاتی روبرو شده است.

خانجانی موقر افزود: در حال حاضر مشکل ایجاد شده و قطعی ها توسط استان انجام نمی شود که بتوان جلوی آن را گرفت، بلکه قطعی ها به طور مستقیم از طرف مرکز رخ می دهد، با این وجود پیگیری های این دادستانی ادامه دارد تا حقی از مردم استان تضییع نشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات به حق مردم، قطع شدن برق بر خلاف ساعات تعیین شده در جدول اعلامی خاموشی ها است، تصریح کرد: طبق پیام های مردمی و اسنادی که موجود است برق در تعداد قابل توجهی از نقاط مختلف استان طبق جدول اعلامی قطع نمی شود، بلکه در برخی نقاط حتی ساعت 23 و ۳۰ دقیقه ی شب گذشته قطع شده که اصلاً در جدول اعلامی چنین ساعتی عنوان نشده است.

دادستان همدان با بیان اینکه مرکزنشینان می گویند با توجه به شرایط خاص کنونی برق لازم برای توزیع بین مشترکین تولید نمی شود، بالاجبار خاموشی ها اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: اما این مسئله نباید با بی برنامگی در اطلاع رسانی درخصوص ساعات قطع برق از سوی دستگاه های متولی روی دهد.

خانجانی موقر تأکید کرد: انتظارات مردم به حق است و می خواهند لااقل برنامه ای دقیق برای خاموشی ها اعلام شود تا آنان برنامه ریزی های امور خود را مطابق با جدول تنظیم کنند، از این رو پیگیر هستیم تا علت این بی برنامگی ها و مدیریت نامناسب در اطلاع رسانی ها مشخص شود.

خانجی موقر گفت: در این باره ملاحظه با هیچ فرد یا سازمانی نداریم و کوتاهی و ضعف در این بی برنامگی ها را نمی پذیریم.

وی از مردم هم خواست تا با توجه به اوج گیری گرما و بالارفتن مصرف برق، آنان نیز همراهی های لازم را انجام دهند و از هدر رفت برق خودداری کنند.

امید آن که با ورود دادستان استان همدان هرچند بالاجبار با خاموشی برق از سوی مرکز روبرو هستیم، اما مسئولان مرتبط با تأمین و توزیع برق استان، شرایط و مطالبات مردمی را درک کنند و لااقل در اطلاع رسانی و اعمال جداول خاموشی ها، با برنامه عمل کنند تا این گونه گلایه مندی هم استانی ها را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان