آخرین اخبار

16. شهريور 1400 - 23:11   |   کد مطلب: 40171
علی اشرف پیری عضو شورای شهر تویسرکان گفته با جا به جایی آرامستان موافق، اما با رفتن آن به امامزاده ناصر(ع) به شدت مخالف است، او تأکید دارد در این شهر کار کارشناسانه انجام نمی شود. حق دارد، چرا که روزگاری ساختن مساکن مهر در جوار آرمستان را فرمانداری کاری کارشناسانه می دانست! امید آن که آن که فرماندار فعلی کار کارشناسانه را به مانند فرماندار اسبق تعریف نکند!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ماجراهای شورای ششم شهر تویسرکان با تب و تاب و چالش های بسیار حل نشده از جمله عدم شفاف سازی درباره احتمال تخلف یکی از اعضای شورای شهر هنگام ثبت نام در انتخابات همچنان ادامه دارد.شورایی که تعدادی از آنان خلاف نظر مردم اصرار بر انتقال آرامستان جدید تویسرکان به محوطه امامزاده ناصر(ع) دارند و برخی به شدت مخالف آن هستند.

این شورا به هر حال در این شهر زندگی می کنند، هر چند که رئیس آن کنگاوری است و اقوامش در این شهر نیستند، آیا نباید مشخص شود چه اعضایی با مردم همراهند و چه اعضایی سازناکوک در مخالفت با نظرات همشهریان می زنند؟! دانستن حق مردم است.

از این رو بر آن شدیم تا تک به تک و شفاف بدانیم که نظر اعضای شورای شهر برای انتقال آرامستان تویسرکان چیست؟

* علی اشرف پیری: با جا به جایی آرامستان موافق، اما با رفتن آن به امامزاده ناصر(ع) به شدت مخالفم

در این باره «علی اشرف پیری»با سابقه 20 ساله در شورای شهر تویسرکان که به طور عمده در انتخابات بیشترین آراء مردم شهر را همیشه به دست آورده در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: با جابه جایی آرامستان به دلیل آن که اهالی مساکن مهر گلایه مند هستند و باید طبق قانون خارج از شهر باشد موافق هستم ولی با رفتن آن به امامزاده ناصر(ع) رسماً و شفاف می گویم به شدت مخالفم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در تویسرکان کارها کارشناسانه انجام نمی شود و این یک معضل است، اظهار کرد: جا به جایی آرامستان باید بر مبنای کار کارشناسانه باشد و اگر این مهم محقق شود، مشکلی به وجود نمی آید.

 *اعضای تمامی دوره های شورای شهر، قبرهای رزرو شده را به متوفی های فعلی بدهید

به گزارش رودآور؛ مردم از تمامی اعضای شورای شهر فعلی، سابق و هر فرد و مسئول دیگری که قبرهایی را یا به صورت رایگان و یا با مبلغی پیش خرید کرده اند، می خواهند تا قبرهایشان را برای متوفی های فعلی اختصاص دهند.

مردم می گویند؛ اگر شنیده ها واقعیت دارد که برخی اعضای شورای شهر در دوره های مختلف و یا برخی مسئولان برای خود و خانوادهیشان سابق بر این قبر خریداری کرده اند، در حالی که در قید حیات هستند، دلشان به حال مردم این شهر نمی سوزد.آنان قبرهایشان را دارند و برایشان مهم نیست آرامستان به کجا منتقل شود و این مردم هستند که بعدها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

*با رفتن آرامستان جدید به امامزاده ناصر(ع) مردم را گرفتار نکنید

اگر آرمستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) ساخته شود گردشگری مذهبی منطقه نابود می شود.

علاوه بر آن با ساخت آرامستان در بالا دست رودخانه کرزانرود، حتی اگر فاصله هم داشته باشد که ندارد، بارندگی ها آب های زمینی و سطحی را به دلیل شیب بالا به سمت رودخانه که در پایین دست است هدایت می کند و آبراه ها همچنین سبب آبشستگی قبرها و سرازیر شدن آن به سمت رودخانه می شود.

محوطه اطراف امامزاده ناصر(ع) سنگلاخی است که کندن قبر را دشوار می کند.

 آب منطقه برای مردم روستاهای اطراف ناکافی است، چگونه می توان با آن آرامستانی را سر و سامان داد؟!

جاده دسترسی به امامزاده ناصر(ع) گنجایش کاروان عزادار میت را ندارد و چه بسا به چند سال نرسیده خدایی ناکرده آرامستان جدید از مرده هایی که بر اثر تصادف جاده ای در همین مسیر بوده، پر شود! یادمان نرود رئیس اداره حمل و نقل جاده ای از هم اینک هشدار افزایش تصادفات را داده و گفته که اگر در آینده در این مسیر تصادفی رخ دهد آن اداره هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.

*تعریف فرماندار تویسرکان از کار کارشناسانه چه می تواند باشد؟

به راستی مردم عزیز تویسرکان یادتان هست روزگاری فرماندار نهاوندی شهرستانمان گفتند کار را کارشناسانه از پیش بردیم و مساکن مهر را در جوار آرامستان فعلی ساختند!

امروز هم کار را می گویند کارشناسانه از پیش می بریم! امید آن که فرماندار فعلی تویسرکان کار کارشناسانه را به مانند فرماندار اسبق تویسرکان تعریف نکند!

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان