آخرین اخبار

21. شهريور 1400 - 19:19   |   کد مطلب: 40174
اهالی روستای پیلنگر در تویسرکان در سایه وحدت و یکدلی با تشکیل خودجوش گشت های شبانه برای برقراری امنیت و بریده شدن پای سارقان در فصل برداشت گردو، دست به کار شدند و تاکنون چندین سارق را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی داده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هر ساله همزمان با فصل برداشت گردو، پای سارقان گردو به باغات این محصول منحصر به فرد شهرستان تویسرکان باز می شود و سارقان به ویژه شب ها از تاریکی استفاده کرده دسترنج باغداران این شهرستان را به یغما می برند.

 در این میان حتی با افزایش گشت های پلیس به دلیل پراکندگی باغات در سطح شهرستان و وسعت بسیار این آن امکان برخورد با همه سارقان فراهم نمی شود.

با این وجود باغداران نمی توانند دست روی دست بگذارند تا محصولشان که یک سال رنج و زحمت است به باد برود.راهکار برای حفاظت از این محصول چیست؟

چاره کار را اهالی روستای نجفیه که محلی ها به آن روستای پیلنگر می گویند با وحدت و یکدلیشان اندیشیده اند، آنان خود آستین های همت را بالا زده و برای محافظت از اموالشان به ویژه محصولات باغی دست به کار شده اند.
بدین ترتیب مدتی پیش بزرگان نجفیه با همکاری و همیاری شورا و دهیار در حسینیه روستا گردهم جمع شدند و با بهره مندی از خردجمعی روحیه وحدت آفرینی اهالی روستا را به نمایش گذاشتند، تا جایی که خروجی جلسه آنان می شود راه اندازی گشت های شبانه متشکل از اهالی که خود با محل زندگیشان آشنایی دارند.

بنابراین درموافقتنامه آنان بنا بر آن شد تا از حضور افراد غریبه در روستا به ویژه در فصل گردوتکانی جلوگیری کنند و عنوان طرح خود جوششان را هم "انتظامات داوطلبانه" نامگذاری کردند تا با هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و با اطلاع رسانی و فراخوان ادمین رسانه روستا از همه باغداران برای شرکت در طرح استفاده کنند.
 تیم های گشت روستا که بیشتر از حضور جوانان بهره برده، تاکنون چندین سارق را دستگر کرده و به نیروی انتظامی تحویل داده اند.حال این روزها با برقراری امنیت در باغات، سارقان جرأت نگاه چپ به گردوی نجفیه را ندارند.

به گزارش رودآور؛ طرح امنیت باغات گردو و راه اندازی گشت های شبانه اهالی روستای نجفیه که روحیه وحدت و اتحاد آنان را به نمایش گذاشته، می تواند الگویی برای سایر روستاها برای محافظت از داشته های خود به ویژه در زمان برداشت محصولات مختلف باشد.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان