آخرین اخبار

23. شهريور 1400 - 7:02   |   کد مطلب: 40177
بهتر است برای جانمایی آرامستان تویسرکان (حفظ مکان فعلی یا جابجایی) از یک تیم خبره مشاور استفاده شود تا داستان کارشناسی نشده مسکن مهر و به زحمت افتادن همشهریان تکرار نشود، بدون تردید انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) با توجه به محدودیت در زمین، نزدیکی به رودخانه، مسیر بادهای موسمی، زمین سنگلاخی، مسیر و جاده دسترسی، فقدان زیرساخت، مشکلات تأمین امنیت، حیوان های وحشی و... مشکلات مضاعفی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور، ماجرای  آرامستان جدید تویسرکان با وعده های بی عمل فرماندار شهرستان راه خود را در پیش گرفته و با وجود گذشت ادعای تکراری فرماندار مبنی بر تعیین تکلیف آرامستان ظرف 10 روز، همچنان این وعده های به مانند سایر وعده های دیگر حسینی در این باره عملی نشده است.

مطالبه تویسرکانی هااز مسئولانش روشن است؛ آنان کار کارشناسی و قابل دفاع می خواهند، سهولت در دسترسی و آرامش اکثر مردم.

مسکن مهر، مرکز فنی حرفه ای، موتوری شهرداری، حوزه علمیه و دانشگاه پیام نور و.. همه بعد از آرامستان فعلی ایجاد شدند. یعنی آن ها به نوعی حریم آرامستان را نقض کردند، این بدان معناست که برای ساخت این موارد کار کارشناسایی انجام نشده و اهالی مسکن مهر را ناراضی نگه داشته است.

مضاف بر آن که چند صدمتری بالاتر از مرکز فنی و حرفه ای مطابق با استانداردهای قوانین آرامستان ها ده ها هکتار زمین متعلق به منابع طبیعی وجود دارد که امکان استفاده هم از آن ها وجود دارد، چرا که به مانند مناطق اطراف امامزاده ناصر(ع) جنگل کاری نشده است.

پس باید در ابتدای امر همه به سمت کار کارشناسانه حرکت کنیم مسئله ای که مورد تأکید امام جمعه، نماینده مردم تویسرکان در مجلس و ویژه تر همشهریانمان است تا فردا روزی کاسه چه کنم چه کنم به دست نگیریم.
ناگفته نماند که به گفته ترکاشوند مدیر منابع آب تویسرکان منبع آب یک مخزن بتنی روی سطحی و سرپوشیده است که کار توزیع آب را بر عهده دارد و ساخت آرامستان در آن حوالی آب های زیرزمینی را آلوده نمی کند.

طبق این قانون، آرامستان سرابی، سرکان، همدان، ملایر، نهاوند و بسیاری از شهرهای دیگر هم قانونی نیستند، الان فاصله باغ بهشت همدان تا شهرک بهشتی کمتر از یک کیلومتر است، این قانون به قطع محل ایراد است.

بهشت هاجر ملایر هم چسبیده به شهر است.آنانی که به ملایر رفته اند می دانند و اگر سنگ ملایری ها و نهاوندی ها را بر سینه می زنیم این را هم بدانیم.

پیشنهاد می شود برای جانمایی آرامستان (حفظ مکان فعلی یا جابجایی) از یک تیم خبره مشاور استفاده شود تا داستان کارشناسی نشده مسکن مهر و به زحمت افتادن همشهریان عزیزمان... مجدد تکرار نشود.

بدون تردید انتقال به امامزاده ناصر(ع) با توجه به محدودیت در زمین، نزدیکی به رودخانه، مسیر بادهای موسمی، زمین سنگلاخی، مسیر و جاده دسترسی، فقدان زیرساخت، مشکلات تأمین امنیت، حیوان های وحشی و... مشکلات مضاعفی را ایجاد می کند.

این روزها مردم اسدآباد با حیوانی مواجه هستند به اسم گورکن که تاکنون متأسفانه چندین قبر جدید را شکافته و به اجساد هم آسیب زده است، به نحوی که آن ها بلافاصله بعد از دفن به فکر سنگ قبر و بتن و ... هستند. آیا اگر آرامستان را به امامزاده ناصر ببروند گورکن ها به اجساد رحم می کنند؟!
به گزارش رودآور؛ حرف مردم روشن است؛ برای جانمایی آرامستان جدید کار باید کارشناسانه باشد، نه تحمیل نظر چندین منفعت طلب که با طرح های غیرکارشناسنه خود در سال های گذشته سبب عقب ماندن تویسرکان شده اند و امان مردم از جمله اهالی مسکن مهر را بریده اند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان