آخرین اخبار

23. شهريور 1400 - 23:18   |   کد مطلب: 40178
دادستان همدان از حضور تعدادی از زندانیان در کلینیک ناصرین به عنوان مجازات جایگزین حبس یاد کرد و گفت: در این طرح که برای نخستین بار در کشور یک سالی در دست اجراست، همیاری و دوستی طلبه ها و ارتباط گیری مؤثر آنان با زندانیان زمینه ساز اصلاح رفتاری فرد بزهکار برای بازگشت به زندگی شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، «حسن خانجی موقر» در حاشیه بازدید از کلینیک ناصرین؛ گفت: این کلینیک تربیتی ـ آموزشی یکی سالی می شود که با هدف اصلاح ساختار اخلاقی، رفتاری و عملی زندانیان راه اندازی شده است.
وی اصلاح رفتاری و خودشناسی افراد بزهکار را از اولویت های کلینیک ناصرین برشمرد و اظهار کرد: حضور در این کلینیک به نوعی مجازات جایگزین حبس است و فرد بزهکار در مسیر اصلاح و بازسازی شخصیتی خود با آموزش های لازم توسط اساتید و طلاب آشنا می شود.
*عملیاتی شدن طرح کلینیک ناصرین برای نخستین بار در همدان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: این طرح برای نخستین‌بار در سطح کشور در همدان اجرا شده و از حمایت های بزرگانی چون امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه های علمیه استان و رئیس کل دادگستری استان همدان برخوردار است.
خانجانی موقر با قدردانی از عوامل اجرایی طرح کلینیک ناصرین، اعلام کرد: این طرح ویژه تاکنون توفیقات بسیاری داشته و در صورت موفقیت کامل، می تواند در سراسر کشور نیز به مرحله اجرا در آید.
* کمک به اصلاح رفتار بزهکاران برای بازگشت به زندگی
وی ادامه داد: حضور در این دوره های آموزشی سبب می شود تا فرد زندانی پس از آموختن سبک زندگی و مهارت های لازم در انتهای حبس، با روحیه ای دیگر به آغوش خانواده خود بازگردد و دنبال انجام رفتار مجرمانه نرود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان تأکید کرد: دستگاه قضایی استان، کمک به اصلاح رفتار بزهکاران برای آموختن روش درست زندگی را از اولویت های خود می داند، چرا که خوشحالی ما، خالی شدن زندان ها و کاهش آسیب های اجتماعی است.
*اصلاح ساختار رفتاری و عملی زندانیان از اهداف راه اندازی کلینیک ناصرین
همچنین «حجت الاسلام مهدی گوگردی» مدیر کلینیک ناصرین به روابط عمومی دادسرای عمدان، گفت: طرح راه اندازی این کلینیک با مطالعات بسیار برنامه ریزی و عملیاتی شده است که سال گذشته مورد استقبال آیت الله رئیسی ریاست وقت قوه قضائیه هم قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در این طرح که ابتدای امر قضات به جای مجازات بخشی از حبس برای مجرم، به صدور حکم حضور زندانی در کلینیک اقدام می کنند، هر طلبه با عنوان ناصر با یک یا دو زندانی با عنوان منصور رابطه دوستی برقرار کرده و در یک دوره 10 روزه او را با مباحث مختلف اعتقادی، اخلاقی و رفتاری مطابق با آموزه های اسلامی آشنا می سازد.
مدیر کلینیک ناصرین همدان افزود: خودآگاهی، حل مسئله و برنامه ریزی و کنترل خشم از سرفصل های اصلی دوره های ناصرین است، ضمن آن که در پایان 10 روز، ناصر و منصور در برنامه ای تربیتی با حضور در یکی از امامزاده ها، گلزار شهدا و غسالخانه مباحث دیگر معنوی را دنبال می کنند و از حضور راویان برای اثرگذاری بیشتر بهره می گیرند.
حجت الاسلام گوگردی تصریح کرد: در نهایت یک مشاور هم با هر منصور به گفت و گو می نشیند تا شناخت شخصیتی این افراد نیز پس از جمع بندی اظهارنظرات مشاوران و ناصران به دست آید.
وی عنوان کرد: با شناخت از روحیات افراد منصور بهتر می دانیم آنان در چه مهارت های ضعیف هستند و سعی می کنیم آن مهارت را به او آموزش دهیم به طور مثل آموزش نه گفتن به مصرف مواد.
*فعالیت طلبه های حاضر در کلینیک ناصرین جهادی است
مدیر کلینیک ناصرین همدان از فعالیت جهادی طلبه های حاضر در طرح خبر داد و گفت: به منظور تسریع در کار و ارائه آموزش های لازم برای تعداد بیشتری از زندانیان، نیازمند اعتبارات مناسبتری هستیم و از آنجا که کمتر به سراغ بودجه های دولتی می رویم، خیران می توانند ما را یاری رسانند.
*استقبال دستگاه قضایی همدان از طرح کلینیک ناصرین مرکزنشینان را شگفت زده کرده
حجت الاسلام گوگردی با قدردانی از زحمات دستگاه قضایی همدان به ویژه دادستان مرکز این استان، در حمایت همه جانبه از طرح کلینیک ناصرین، تصریح کرد: مسئولان بالادستی گفته اند که استقبال دستگاه قضا همدان از طرح کلینیک ناصرین آنان را شگفت زده کرده است.
وی ادامه داد: مشوق های خوبی هم برای زندانی هایی که در این طرح حضور دارند در نظر گرفته اند، که از جمله آن می توان به بررسی وضعیت آنان بدون نوبت در کمیسیون عفو و یا اعطای مرخصی از زندان اشاره کرد.
مدیر کلینیک ناصرین همدان با بیان اینکه پس از اتمام دوره هم اگر زندانی خود راضی باشد ارتباط او با طلبه همچنان ادامه خواهد داشت، از زحمات همیاران خود در اجرای طرح کلینیک ناصرین از جمله حجت الاسلام پیمان عسکری، حجت الاسلام میثم رحیم طیب و محمد رحمتی قدردانی کرد.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان