آخرین اخبار

6. مهر 1400 - 12:27   |   کد مطلب: 40197
اهالی سنجوزان در تویسرکان، بارها اعتراضات گسترده خود درباره مشکلات ایجاد شده به واسطه فعالیت دو معدن در روستا را حتی از طریق مجموعه خبری رودآور به گوش فرماندار تویسرکان رسانده اند و هیچ گاه این فرماندار برجای مانده از دولت #روحانی پاسخی به این مردم نداده و امروز آنان در تجمعی اعتراض آمیز از دولت انقلابی و دادستان کمک طلبد کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چهاردهم مرداد ماه سال جاری خبری با عنوان "مطالبه مردم از دولت و درصورت لزوم دستگاه قضا؛ زندگی و محیط زیست اهالی یک روستا در خطر است/هشدار؛ سنجوزان کشش دو معدن فعال را ندارد " در این مجموعه خبری منتشر شد که در آن آمده بود؛ دور از انتظار نیست که با فعالیت معدن دوم در روستای سنجوزان، نه تنها محیط زیست این روستا بلکه زندگی اهالی هم با توجه به تخریب مراتع، باغات کشاورزان، از بین رفتن زیستگاه وحوش و کورشدن سرچشمه های آب نابود شود و حال مردم با اعتراضات گسترده خود خواستار لغو بهره برداری از این معدن شدند.

با این وجود و اعتراضات مکرر  سنجوزانی ها، فرماندار تویسرکان هیچ گاه خود را پاسخگوی مطالبات اهالی این روستا ندانست و حتی بازدیدی از این معدن به عمل نیاورد، از این رو امروز پس از روزها گله و گلایه مندی اهالی روستا که از فرماندار بر جای مانده از دولت روحانی قطع امید کرده اند، تراکت به دست در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند، تا اعتراض خود را از عملکرد متولیان امر درباره فعالیت معدنی که زندگیشان را به مخاطره انداخته به طور رسمی اعلام کنند.

در تراکت های آنان آمده است؛ که "سنجوزان آب ندارد"، "دادستان محترم کمک کمک کمک"، "بی عدالتی تاکی؟" و ناامید از مسئوولان برجای مانده از دولت قبل تأکید کردند که "دولت انقلابی تقاضای کمک داریم".

آنان در نامه ای مسالمت آمیز با بیان مشکلات ایجاد شده به واسطه فعالیت دومین معدن فعال در روستا خواستار لغو مجوز این معدن شدند.

از جمله مشکلاتی که توسط اهالی عنوان شده می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1ـ آلودگی زیست محیطی

2ـ آلودگی صوتی

3ـ آلودگی آب شرب روستا

4ـ از بین رفتن مراتع، باغات و زمین های کشاورزی

5ـ افزایش ریزگردها و آلودگی منطقه

6ـ ایجاد مزاحمت و عدم امنیت با ورود غیربومی هابه منطقه

7ـ رسوب گیری سیل بندهای موجود و افزایش ریسک سیل و تخریب روستا

8ـ برهم زدن توازن قیمت ملک منطقه ای و کاهش قدرت خرید بومی هابا خرید نامتعارف املاک توسط بهره بردار معدن

9ـ از بین رفتن زیستگاه طبیعی حیوانات و ...

به گزارش رودآور؛ امید آن که اگر فرماندار تویسرکان اقدامی برای جلب رضایت اهالی سنجوزان انجام نمی دهد، دادستان شهرستان در حمایت از حقوق عامه به میدان بیاید و هر آن که زمینه ساز گلایه مندی های مردمی شده است را بازخواست کند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان