آخرین اخبار

15. مهر 1400 - 18:00   |   کد مطلب: 40210
حدیث حریت حبیب حرم، آن سردار فرهنگی جبهه مقاومت، روایت نوشیدن شربت شهادت در شب زیارتی سالار شهیدان بود که پرده از اسرار یک شیدایی شورانگیز وسط معرکه در میدان عمل برداشت و در نهایت آن خون پاک ریخته شده همسو با مکتب حسینی در آمیخته با پیکرهای خونین بال شهدای مدافع حرم و در همراهی با سردار دل ها، زمینه ساز نابودی تروریست های تکفیری شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «سردار شهید حسین همدانی» یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله را برعهده داشت. این شهید والا مقام که از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بود، پنج شنبه شب ۱۶ مهر ماه سال 1394 در سوریه به شهادت رسید.

*رودآور؛ نخستین رسانه ای که خبر شهادت حبیب سپاه را منتشر کرد

خبر شهادت حبیب دل ها سردار حاج حسین همدانی برای نخستین بار از مجموعه خبری رودآور منتشر شد، خبری که داغ دل خانواده های شهدا را باز تازه کرد.

آن خبر شهادت اندوه جانگدازی در قلب ملت ایران و به ویژه مردم شهید پرور همدان به جای گذاشت و اما این همدانی ها بودند که آن روزها در مراسم تشییع و تدفین حبیب سپاه سنگ تمام گذاشتند.

پیکر سردار همدانی پس از شهادت، در حرم حضرت زینب(س) که برای دفاع از آن به سوریه رفته بود، طواف داده شد و شب هفدهم مهرماه سال 1394 به تهران آمد. گفته خبرگزاری های کشور تشییع پیکر «حبیب سپاه» از دمشق تا تهران بود و خداحافظی همرزمان با فرمانده یشان چه سوز جانسوزی داشت.

*همسهر شهید همدانی: تبعیت از رهبری و ادامه راه شهدا خواسته حبیب حرم

همسر شهید همدانی آن روز در فرودگاه همدان عنوان کرد: حاج آقا لحظه ای که می خواست برود گفت: من دو چیز از شما می خواهم؛ "تبعیت از رهبری و ادامه راه شهدا."

وهب پسر سردار شهید همدانی نیز آن روز گفت: شهید همدانی چیزی برای خودش نمی خواست و در واقع همیشه آن چیزی را که داشت می خواست ایثار کند.

*سرکشی از خانواده شهدا از اولویت های حبیب سپاه

چندی بعد وهب همدانی در گفت و گویی اختصاصی به خبرنگار رودآور؛ گفت: شهید همدانی یک دوست خوب برای من بود،  دوست خوبی که در هر لحظه و در هر مکان در کنار من بود و او را با تمام وجود احساس می کردم.

وی اظهار کرد: شهید همدانی به عنوان بسیجی یک سردار فرهنگی بود، چرا که با توجه به ویژگی های بسیار، نه تنها در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور سرنوشت ساز داشت بلکه در جبهه های فرهنگی نیز با حضوری پر رنگ به دنبال عمل به منویات رهبری بود.

فرزند شهید همدانی افزود: سرکشی از خانواده های شهدا وحضور در یادواره ها و مراسم های گرامیداشت شهدا را می توان از اولویت های زندگی شهید همدانی دانست، چرا که اعتقاد داشت عزت و اقتدار نظام به برکت خون های مطهر شهدا است.

*شهید همدانی در کلام رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در پی شهادت سردار همدانی فرمودند: این رزمنده‌ قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه‌ پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.
سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است و در  آن روزها همچنین به نقل از یکی از دوستان نزدیک سردار گفتند: حضرت آقا بعد از ماموریت‌ها به سردار همدانی می‌گفتند برای حفظ شما دعا می کنم، سردار هم گفته بود توجه شما خستگی را از تن ما در می‌آورد.

*همرزم شهید همدانی: نقش شهید همدانی در آزادی خرمشهر مشهود بود

«مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و یکی از همرزمان شهید همدانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: سردار همدانی از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود که در آزادسازی خرمشهر در کنار شهید شهبازی نقش ویژه ای ایفا کرد.

وی گفت: سردار شهید همدانی سال 1393 درهجدهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت از خدا خواست: خدایا همرزمان ما به شهادت رسیدند ما را هم توفیق شهادت بده" و در کمتر از یک سال این سردار بزرگ اسلام در میان غم و اندوه به شهادت آن آرزوی دیرینه خود رسید.

*امام جمعه تویسرکان: شهادت شهید همدانی عطش شهادت طلبی را در دل مدافعان حرم زنده کرد

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان درباره شخصیت شهید همدانی اظهار کرد: ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و عراق در برابر داعشیان این فرزندان نامشروع و ترویست پرور امریکا را شهدایی چون شهیدا سلیمانی و شهیداهمدانی رقم زدند و داعشیان را به زمین زد.

وی افزود: شهادت سردار همدانی در ان روزها عطش مدافعان حرم را بیش از پیش تقویت کرد تا در راستای آزادی دین و برافراشته شدن پرچم اسلام اعلام آمادگی خود را نشان دهند.

*مفتح: شهادت سرلشکر همدانی در راستای استکبار ستیزی بود

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تأکید بر اینکه شهادت سرلشکر همدانی در راستای استکبار ستیزی و در دفاع از حرم و مبارزه با جریان تکفیری بود، گفت: در زندگینامه این شهید نکات آموزنده ای در دفاع از اسلام و مجاهدت هایخالصانه برای جوانان است.

وی ادامه داد: سرلشکر شهید همدانی پس از جنگ نیز در خاموش کردن فتنه 88 نقشی مهمی داشتند و در خط مقدم استکبارستیزی در خارج از مرزهای جغرافیایی و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیز حضور داشت و در این راستا بود به به مقام ارزشمند شهادت نائل شد.

مفتح عنوان کرد: تلاش خالصانه و صادقانه سرلشکر شهید همدانی درس بزرگی برای جوانان و علاقمندان به اسلام  و نهضت اسلامی است و  روزی زندگینامه و فداکارای های وی منتشر شود به طور قطع با ثبت آن در تاریخ نکات آموزنده ای در تمای لحظات زندگی وی به دست جوانان می رسد که مایه افتخار ایران اسلامی است.

* فرمانده اسبق سپاه ناحیه تویسرکان: سردار همدانی راه نابودی جریان تکفیری را باز کرد

«سعید سعیدی» فرمانده اسبق سپاه ناحیه تویسرکان هم به خبرنگار رودآور گفت: فرمانده ویژگی بارز سردار شهید حسین همدانی را ولایتمداری و مدافع اسلام بودن است و به حقیقت این سردار شهید راه نابودی جریان تکفیری را باز کرد.

وی تصریح کرد: سردار شهید حسین همدانی از نخبه های فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود، که با روحیه استکبارستیزی و ولایتمداری خود در راستای دفاع از اسلام، انقلاب و الگوسازی برای ایجاد وحدت در بین نیروی های سوری برای مقابله با جریان تکفیری و گروه تروریستی داعش تلاش های بیشماری انجام داد.

* مدیرمسئول روزنامه همدان سلام: رمز جهان بر محورحسین(ع) می چرخد و حاج حسین آن را درک کرد

«غلامرضا فریدونی» مدیرمسئول روزنامه «همدان سلام» درگفت و گو با خبرنگار رودآور؛  گفت: شهید همدانی رمزهای عالم هستی را پیدا و درک کرده بود که رمز این جهان بر محور امام حسین(ع) می چرخد و به این دلیل تمام هم و غمش به نوعی خدمت در دستگاه اهل بیت(ع) بود.

فریدونی افزود: شهید همدانی شخصیتی ذوالابعاد بود، به طوری که جلوه مقتدر نظامی که درجنگ های نامتقارن باید داشته باشد را داشت و این تجربه های فراوان را در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها و قبل از آن در ناامنی های کردستان به دست آورده و یک نیروی بسیار ماهربود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از علاقه مندی های شهید همدانی در حوزه خدمت و برگزاری روضه هیئت رزمندگان بود، اظهار کرد: شهید همدانی علاقه بسیاری به برگزاری و یاحضور در مجالس روضه اهل بیت(ع) داشت و مؤسس هیئت رزمندگان بود و تا این اواخر هم رییس هیئت امنای رزمندگان.

* عشق و دلدادگی شهید همدانی در آخرین پیاده روی اربعین(ع) شهید همدانی مشهود است

مدیرمسئول روزنامه «همدان سلام» افزود: این عشق و ارادت شهید همدانی به سید و سالار شهیدان را می توان در همین آخرین سفر وی کربلا مشاهده کرده و حضور او در پیاده روی اربعین حسینی(ع)، آن همه دلدادگی به حرکت درمسیر سیدالشهداء انگیزه استوار حاج حسین برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شد تا او به عنوان یک نیروی مستشاری در سوریه خود را خادم اهل بیت (ع) بداند و برای دفاع از حرم در معرکه آتش باشد.

*پیشگامی شهید همدانی در تکریم خانواده شهدا با هر گرایش و سلیقه سیاسی

فریدونی در ادامه عنوان کرد: حاج حسین به شدت به تکریم خانواه شهدا و فرزندان آنان حساس بود و  ارتباط تنگاتنگی با فرزندان شهدا داشت و سال های سال بی توجه به گرایش علایق سیاسی فرزندان شهدا، با آنان دیدار داشت وجویای احوالشان بود، اگر مشکلی پیش رویشان بود، به دنبال رفع مشکل می رفت و اگر نبود به خانواده هایشان اظهار محبت می کرد.

*و اما... قول آسمانی ابو وهب به دوستان خود!

در بخشی از وصیت نامه شهید همدانی آمده است: «از همه آشنایان و دوستان می‌خواهم در صورت امکان یک روز برایم نماز و روزه به جای آورند؛ اگر ان‌شاالله در آن عالم دیگر باز هم در کنار شما عزیزان باشم، جبران کنم!» و این قول آسمانی حبیب حرم بود...

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان