آخرین اخبار

21. مهر 1400 - 17:09   |   کد مطلب: 40217
در حاشیه جشن شکرگزاری برداشت گردو عنوان شد؛
طلای سبز تویسرکان از خروج میلیاردها دلار ارز جلوگیری می کند
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، گردوی تویسرکان را از مرغوبترین محصولات باغی در کشور معرفی کرد و گفت: تولید این محصول در این شهرستان سبب شده تا بخش قابل توجهی از گردوی مورد نیاز کشور تهیه و از خروج میلیاردها دلار ارز جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ عصر امروز آیین شکرگزاری برداشت گردو در تویسرکان برگزار شد.طلای سبز این شهرستان با توجه به مرغوبیت بالای خود در کشور و حتی در جهان شناخته شده است.

 سال گذشته به همت مفتح نماینده مردم تویسرکان، انجمن گردو و جهاد کشاورزی شهرستان، این محصول پرخاصیت جهانی شد.ناگفته نماند که بزرگترین نهالستان تولید گردوی در غرب آسیا در این شهرستان ایجاد شده است.

در همین رابطه «محمدمهدی برومندی» معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه برگزاری جشن برداشت گردو در تویسرکان گفت: بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گردو توسط تویسرکانی ها تأمین می شود و این موضوع از خروج میلیاردها دلار ارز جلوگیری می کند.

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان هم با بیان اینکه بیش از پنج هزار هکتار از باغات شهرستان زیر کشت گردو است، عنوان کرد: سالانه بیش از 17 هزار تن گردو در این شهرستان تولید می شود.

وی اظهار کرد: با این وجود در سال جاری این میزان به دلیل سرمازدگی و گرمازدگی درختان گردو کاهش یافته و به حدود 11 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان