آخرین اخبار

28. مهر 1400 - 6:41   |   کد مطلب: 40222
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اعلام اینکه تعهدات ما برای ساخت روستای جدید برفیان تنها سفت کاری و اجرای ایزوگام بوده، گفت: مجموع دریافتی ما برای ساخت 40 واحد مسکونی در روستا، حدود دو میلیارد تومان از محل کمک بلاعوض دولت و وام بنیاد مسکن بوده، اما تاکنون بسیج سازندگی بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار صرف کرده که فراتر از تعهداتمان در قبال برفیانی ها بوده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال به درخواست هایی از همشهریانمان مبنی بر اینکه در حال حاضر پروژه ساخت روستای جدید برفیان به کجا رسیده پیگیر ماجرا شدیم.
خوب است بدانیم؛ برفیان در شهرستان تویسرکان واقع شده که بر اثر سیل فروردین ماه سال 1398 و رانش زمین در بالادست روستا، بسیاری از اهالی مجبور به ترک آن محل شدند، اما شهریور همان سال پس از بررسی های کارشناسی به همت بسیج سازندگی استان، محلی در مجاورت روستا انتخاب و قطعه بندی و با حضور مسئولان کشوری عملیات ساخت روستای جدید برفیان آغاز شد.
* تعهدات ما برای ساخت روستای جدید برفیان تنها سفت کاری و ایزوگام بوده
در این باره «علی قره‌باغی» مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مراحل ساخت این روستا با 40 واحد مسکونی مطابق با برنامه های تعریف شده، پیشرفته است.
وی با بیان اینکه تعهدات بسیج سازندگی برای ساخت مساکن روستا سفت کاری و نصب ایزوگام بوده است، اظهار کرد: جلسه ای نیز در حدود 14 روز پیش با اهالی در مسجد روسنا برگزار شد و خود آنان نیز اذعان داشتند که مجموعه بسیج سازندگی با وجود تورم افسارگسیخته، فراتر از تعهدات خود عمل کرده و این مطلب حتی توسط مسئولان ارشد شهرستان نیز تأیید شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مردم روستا معترفند که بسیج سازندگی به خوبی در این زمینه عمل کرده است ، افزود: برای تکمیل پروژه و خانه دار شدن هرچه سریعتر اهالی، تصمیم بر آن شد تا بسیج سازندگی بدون دریافت هیچ گونه مبلغی از مردم تأمین تمام ماسه، سیمان و حتی گچ و خاک گچ مورد نیاز را متقبل شود.
* هزینه ساخت 40 واحد مسکونی بیش از ۶ میلیارد تومان، دریافتی از دولت و بنیاد مسکن حدود دو میلیارد تومان

قره باغی با اعلام اینکه هر خانوار در نهایت می تواند با معرفی بسیج سازندگی ، از بنیاد مسکن به میزان 40 میلیون تومان تسهیلات برای تکمیل خانه استفاده نماید ، تصریح کرد: این درحالی است که هزینه انجام شده برای هر واحد توسط بسیج سازندگی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بوده است و نشان می دهد که ما فراتر از تعهداتمان عمل کرده ایم.
وی تشریح کرد: در واقع مجموع دریافتی ما از مردم برای ساخت این 40 واحد مسکونی، حدود ۲ میلیارد تومان بوده، اما تاکنون بسیج سازندگی در مجموع 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده، بدان معنا که خود بسیج سازندگی مبلغ بسیار بالایی برای کمک به اهالی از اعتباراتش تخصیص داده است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان