آخرین اخبار

2. آبان 1400 - 14:38   |   کد مطلب: 40228
تویسرکانی ها از ناکارآمدی فرماندار شهرستان به ستوه آمده اند، مدیری که حتی از عهده برگزاری انتخاباتی سالم، تعیین تکلیف آرامستان جدید، رفع خطرآلودگی آب 60 هزار نفر و مواردی از این قبیل بر نیامد و با عدم پاسخگویی شفاف، زمینه ساز نارضایتی وسیع شهروندان شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با روی کارآمدن آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان، بارقه امیدی در دل ها ایجاد شد تا دست مدیران ناکارآمد، ضعیف، بی تدبیر و آن مسئولانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی و یا ترک فعل کرده اند از پست های مدیریتی کوتاه شود و مردم کم کم اعتمادشان به مسئولان بازگردد، مسئولانی که متعهدانه و جهادگرانه بیایند پای درد و دل مردم بنشینند و برای اجابت مطالبات و خواسته آنان شب و روز نشناسند.

* هیچ محرمانه ای بین مردم و نظام نباید باشد
استنانداران نمایندگان دولت در مراکز هستند و اما پس روزها انتظار این مهم با روی کار آمدن قاسمی فرزاد به عنوان استاندار همدان، تکلیف این جایگاه مدیریتی در استان هم روشن شد و می گویند انقلابی ها او را فردی متعهد در اجرای وظایف خود می دانند.
و حال نخستین گام استاندار می تواند انتخاب فرماندارانی کارآزموده، انقلابی و جهادگر و با روحیه جوانی باشد، فرماندارانی که خود را خادم مردم بدانند و از پاسخگویی به آنان فرار نکنند، چرا که هیچ محرمانه ای بین مردم و نظام نیست.
باید منتظر ماند و دید استاندار جدید همدان چند مرده حلاج است و فریب سیاه نمایی برخی رسانه های زرد حامی مدیران نالایق و ناکارآمد برجای مانده از دولت روحانی را نخواهد خورد.

*ضرورت ضرب الاجلی تغییر فرماندار تویسرکان
و اما برویم یه سراغ ضرورت ضرب الاجلی تغییر فرماندار تویسرکان، که یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، فرمانداری که  نمونه بارز ناکارآمدی دولت روحانی در تویسرکان را به نمایش عموم گذاشت.
تعداد ماه های وضعیت قرمز کرونایی در تویسرکان حتی به اذعان استاندار سابق قابل قبول نبود و شاهد بودیم که فرماندار به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان جلسات متعددی با برخی دیگر مدیرانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کردند برگزار می کرد و بسیاری دیگر از این واقعیت ها که در گزارش های مکرر رودآور در زمان خود منتشر شد.
* از برگزاری انتخاباتی پرحاشیه  تا عدم محقق شدن وعده ها، میراث یک فرماندار
عدم تعیین تکلیف جانمایی آرامستان جدید تویسرکان یکی دیگر از بزرگترین ضعف های حسینی فرماندار فعلی است، چنانچه مردم نجیب این شهر خود به عینه دیدند و شاهد بودند که بارها و بارها فرماندار تویسرکان وعده یک ماهه، 10 روزه و یا یک هفته برای اعلام نهایی مکانی مناسب به منظور ایجاد آرامستان می داد و اما هیچ گاه خبری از محقق شدن وعده او نبود که نبود.
یکی دیگر از ناکارآمدی های فرماندار تویسرکان درباره نحوه اداره و برخورد با شورای سابق این شهر بود که اگر او مطابق با قوانین و به موقع عمل می کرد، شاهد آن همه تنش و درگیری ها و بسته شدن درب شورای پنجم به  مردم نبودیم.
از اتفاقات مصیب بار دیگر در این شهر می توان به برگزاری انتخاباتی پرحاشیه و با تخلفات گسترده اشاره کرد و نتیجه آن روی کارآمدن شورای ششم تویسرکان با آن همه حواشی است که همگان شاهد هستیم و همچنان ادامه دارد.
تخلفات گسترده ای که به تأیید حجت الاسلام فلاح رئیس وقت هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان همدان هم رسید و در نهایت منجر به ابطال آرای یکی از کاندیداهای منتخب شد.
فاجعه دیگر برای تشکیل شورای ششم، عدم بررسی دقیق مدارک علی خزایی عضو فعلی این شورا از سوی هیئت اجرایی انتخابات به ریاست فرماندار تویسرکان است، مسئله ای که پس از افشای ماجرا توسط مجموعه خبری رودآور؛ دستگاه های نظارتی وارد میدان شدند و در آخر احسان شهابی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری استان همدان در نامه ای خطاب به فرماندار تویسرکان گفت که؛ " ثبت نام و عضویت علی خزایی در شورای شهر تویسرکان فاقد وجاهت قانونی است."

*چرا فرماندار تویسرکان از مردم عذرخواهی نمی کند؟!
و هنوز هم حسینی فرماندار فعلی در این باره اقدامی عاجل برای پاسخگویی و برخورد با این تخلف آشکار، انجام نداده و از همه مهمتر اینکه هنوز فرماندار شهرستان از مردم برای مشکلات به وجود آمده و خلف وعده های بسیار عذرخواهی نکرده است.
مردم این شهرستان ماجرای تجمع اعتراض آمیز شهروندان درباره ناکارآمدی شورای سابق شهر و اهالی روستای سنجوزان به دلیل خطرات ناشی از آلودگی منطقه ای بر اثر فعالیت دومین معدن روستا در فرمانداری تویسرکان را هم به یاد دارند.
 و البته خطر آلودگی آب بیش از 60 هزار نفر که به وسیله فعالیت معدنی در بالادست سد سرابی بالا گرفته و فرماندار تویسرکان برای حل این معضل نیز چاره ای نیاندیشیده است.
امید آن که استاندار همدان به مطالبه مردم مظلوم تویسرکان توجه ویژه ای داشته باشد و تغییر فرماندار شهرستان را گام نخست خود برای تحقق وعده های دولت جدید در شهرستانی کوچک قرار دهد.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان