آخرین اخبار

4. آذر 1400 - 7:39   |   کد مطلب: 40260
روحیه بسیجی و جهادی که همان تفکر اصیل انقلابیگری در عمل است، بانوان یک روستا را گردهم جمع کرده تا در کارگاه شهناز خانم، به مفهوم تولید در اقتصاد مقاومتی معنا دهند، آنان کاری کرده اند کارستان، هم درآمدزایی دارند و هم با جمع آوری کمک های مؤمنه در شرایط کرونایی محرومان را از یاد نبرده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، روستای باباپیر با جمعیتی بیش از یک هزار نفر از توابع تویسرکان است و حدود 12 کیلومتری با مرکز شهر فاصله دارد.نیمی از جمعیت روستا را بانوان تشکیل می دهند و عمده مردمان این دیار به کشاورزی و باغداری مشغول هستند.
به روستا که می رسیم سراغ بانویی را می گیریم که او همه می شناسند و ما را به کارگاه تولیدی این بانوی بسیجی راهنمایی می کنند.
نامش شهناز بختیاری است، بانونی کارآفرینی که نه تنها برای خود بلکه برای 60 بانوی دیگر کارتولیدی خشک کن میوه و سبزی راه اندازی کرده.
*ارائه تسهیلات صندوق خرد زنان روستایی برای کسب درآمد
به گفته مسعود اکبری مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان این بانوان، با بهره گیری از تسهیلات صندوق خرد زنان روستا، آستین های همت خود را شیرزنانه بالا زده اند، تا کمک کار معیشت و اقتصاد خانواده یشان شوند.
*صدای زندگی در کارگاه شهناز خانم جریان دارد

و این گونه هم شده، شهناز خانم که فرمانده پایگاه بسیج حضرت معصومه(س)، مسئول خیریه محدثه و نیکوکاری روستا نیز است به خبرنگار رودآور، می گوید: اینجا صدای زندگی جریان دارد و ما هم با تسهیلاتی که از سپاه و یا جهاد کشاورزی دریافت کرده ایم به کارهای مختلف برای کسب درآمد مشغول هستیم.
او ادامه می دهد: بانوان این روستا پا به پای مردان خود از تسهیلات دریافتی، فعالیت های مختلفی راه اندازی کرده اند و از هر انگشتشان هنری می بارد.برخی ها در این کارگاه تولیدی مشغول به کار شده اند و برخی دیگر در خانه هایشان به قالیبافی، دامداری، تهیه انواع کیف و ساک و خیاطی فعالیت دارند.
در کارگاه شهناز خانم، صبح ها این بانوان با بسم الله الرحمن الرحیم کار خود را آغاز می کنند، سبزی ها و میوه هایی که حاصل دسترنج خودشان است می شویند، می گذارند کمی آب حاصل از شستشو خشک شود، بانویی خوش ذوق آن طرف تر سبزی ها را خُرد می کند و بانویی دیگر میوه ها را مرتب به اندازه و یک دست برش می زند.

بانوی هم آمده تا سینی سبزی ها، پیازها و سیرهای خُرد شده را ببرد و در محل مناسبی برای روی پارچه های تمیز بریزد تا به وقت خود خشک شود.
آن طرف تر چند نفری هم هستند که از دستگاه خشک کن میوه استفاده می کنند تا سرعت بیشتری به کارهایشان بدهند.تند و تیز فعالیت می کنند، به قول خودشان زبر و زرنگ هستند.
*تعبیر بنیادین اقتصاد مقاومتی توسط بانوان بسیجی یک روستا

این بانوان اجازه نمی دهند که شرایط اقتصادی نامناسب کشور آن را گوشه نشین کند و دست روی دست بگذارند و یا برای لقمه نانی دست به سوی دیگران دراز کنند، خودشان کمک کار خانواده یشان شده اند، این همان معنا و محتوای زیبای بنیادین اقتصاد مقاومتی است که از امکانات موجود به بهترین شکل برای درآمدزایی استفاده کرده و این بانوان بسیجی تولید در عمل را تعبیر ساخته اند.
به همت و تلاش شهناز بختیاری و دیگر بانوان بسیجی روستا کلاس های قرآنی و دوره های معرفت آموزی و آشنایی با سبک زندگی اسلامی از جمله شهدا نیز برگزار می شود.
*کمک های مؤمنان بانوان بسیجی در روزگار کرونایی به محرومان روستا

و اما آنان در روزگار سخت کرونایی کاری کرده اند کارستان، به نحوی که در لبیک به امام خامنه ای با جمع آوری کمک های مؤمنانه مردمی در هر ماه دو مرتبه بسته معیشتی تهیه و به ترتیب بین محرومان روستا توزیع می کنند، به ویژه در مناسبت های مختلف از جمله اعیاد و روزهای شادی ائمه.
تهیه و توزیع بسته های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک، پخت غذای نذری و تهیه بن نان و توزیع آن بین خانواده های کم بضاعت یا بی بضاعت روستا هم در بین برنامه هایشان است.
تهیه کیف و کفش و حتی بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزان محروم را از یاد نبرده اند و در همین مهر ماه سال جاری
40 بسته ملزومات تحصیلی به دانش آموزان نیازمند تقدیم کرده اند.

گاهی هم کارت هدیه بین 300 تا 500 هزار تومانی تهیه می کنند و به بهانه های مختلف با روح بزرگشان در خفاء به محرومان روستا هدیه می دهند.
دست به خیرشان بیست بیست است، چرا که در تهیه جهیزیه و سیسمونی محرومان هم حرف های بسیار برای گفتن دارند.
این بانوان بسیجی حتی در اهداء کمک هزینه های درمانی و در برخی مواقع کمک هزینه های بهسازی مسکن برخی نیازمندان روستا هم پیش قدم بوده اند.
* بسیج معنای آن تفکر اصیل انقلابیگری در عمل است
خلاصه آن که اگر خیران بیشتری به جمع این گروه بانوان بپیوندند به طور قطع کمک هایشان به مردم نیز پررنگتر می شود و این گونه فعالیت ها جزء با روحیه جهادی و بسیجی محقق نمی شود.
روحیه بسیجی است که این بانوان را کنار یکدیگر جمع کرده تا هم در اقتصاد خودشان نقش ارزشمندی داشته باشند و هم دست محرومان را بگیرند، اینان اصالت بسیج را فهمیده و به نمایش گذاشته اند.
 اینکه بسیج معنای آن تفکر اصیل انقلابیگری در عمل است و عصاره شجره طیبه ای که در مکتب حسینی شکل گرفته است.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان