آخرین اخبار

4. آذر 1400 - 16:55   |   کد مطلب: 40263
زهرابانو از دیار سرکان، کارآفرین بسیجی و مادری 28، مصرف گرایی را پس زده و در جنگ اقتصادی و فضای مجازی کنونی سنگر را خالی نکرده، او با حجاب خود درمیان هیاهوها و صدای دلنشین فرزند خردسالش، با فرآوری محصولات باغی، کسب درآمد می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هیچ گاه نمی توان از نقش مؤثر بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس غافل شد، بانوانی که یا به طور مستقیم وسط معرکه بودند یا با فعالیت مستمر پشت جبهه ها، تمام توان خود را برای یاری رساندن به مجاهدان ایران اسلامی به کار گرفتند.

 *ایستاده در برابر جنگ اقتصادی

بانوانی که مجاهدانه در زندگی های خود نیز با تریبت فرزندانی صالح و اصلح همچون شهدای مدافع حرم، مادران مهربان این آب و خاک شدند و هنوز هم چنین مادرانی هستند که در سنگرها ایستاده اند به مانند یک کوه.

امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و دشمن با بهره گیری از فضای مجازی به دنبال مصرف گرا کردن جوانان به ویژه بانوان است، اما می توان در جنگ اقتصادی و یا جنگ در دنیای شبکه های اجتماعی هم موفق بود آن هم باز بر تکیه بر قدرت بانوان.

می شود با حجاب بود و برای کسب روزی حلال کارآفرین شد، می شود با حجاب بود و در فضای مجازی فعالیت کرد.

*بانوی بسیجی سرکانی؛ مادر28 ساله و کارآفرین

این را زهرا روشنی بانوی جوانی از شهر سرکان به معنای واقعی ترجمه کرده است.او مادری 28 ساله و صاحب فرزند دو ساله ای است که در یکی دو سال اخیر محصولات باغی خود و همسرش را با فرآوری های متعدد به دست مشتری می رسانند.

ازگوجه های تولیدی خود رب تهیه می کنند، آلوها و توت ها را هم در میان هیاهوها و صدای دلنشین فرزند خردسالش، خشک و بسته می بندی می کنند.مغز گردو و بادام ها را یا به صورت خام و یا به صورت طعم دار شده در بسته های مرتب قرار می دهند.

این مادر بسیجی نمونه به تازگی با تهیه یک دستگاه میوه خشک کن برای دو بانوی دیگر نیز اشتغال ایجاد کرده است.میوه ها را به صورت برگه برگه شده خشک کرده و در کنار سبزی های معطر کوهی به دست مشتری می رسانند.

از او می پرسم به تمام این کارها می رسید؛ همسرداری، بچه داری، خانه داری و حضور در پایگاه بسیج؟ می گوید: چرا که نه! اگر در زندگی خود برنامه داشته باشیم به تمام اهدافمان می رسیم.

*مصرف گرایی در اقتصاد مقاومتی معنایی ندارد

روشنی می افزاید: ما نباید مصرف کننده باشیم، باید در این جنگ نابرابر اقتصادی پا به پای مردانمان برای آینده فرزندانمان تلاش کنیم، تا آن اقتصادی مقاومتی مورد تأکید رهبری عملیاتی شود.

*بهره گیری صحیح از فضای مجازی برای افزایش درآمد

او معتقد است که حجاب هیچ گاه برایش محدودیت ایجاد نکرده، بلکه سبب شده تا با امنیت خاطری در اجتماع حضوری پررنگ داشته باشد و علاقه مندی های خود را به آنانی که به دنبال کسب و کار هستند معرفی کند.این کار را در فضای مجازی و با بهره گیری از صفحه خود در اینستاگرام به آدرس محصولات زهرا بانو @masolat_zarabanoo انجام می دهد تا به فروش محصولات و تولیداتش رونق بیشتری ببخشد.

به گزارش رودآور؛ حقیقت آن است که با روحیه بسیجی حتی اگر یک بانو باشیم، می شود به مانند یک کوه در برابر مشکلات ایستاد و مجاهدانه برای بالندگی انقلابمان تلاش کنیم.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان